حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتصال مستقیم به تلگرام ایمن تر است، از پوسته های فارسی فیلترشکن تلگرام استفاده نکنید

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت، پیام رسان

به تازگی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که اتصال مستقیم به تلگرام امن‌تر از اتصال از طریق پوسته‌های فارسی است. به گفته حمید فتاحی، اینکه تلگرام‌های فارسی جاسوس‌افزار باشند ثابت‌شده نیست و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تروریسم اقتصادی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ناامن بودن کل پوسته‌های تلگرام

به گزارش ایسنا، حمید فتاحی در جمع خبرنگاران درباره نقش وزارت ارتباطات در بروز نسخه‌های فارسی تلگرام بیان کرد که ما در دی ماه ۱۳۹۶ درباره ناامن بودن کل پوسته‌های تلگرام بیانیه دادیم و این موضوع را به صراحت بارها اعلام کردیم؛ زیرا که اتصال مستقیم به تلگرام امن‌تر از اتصال از طریق پوسته‌ها و نه فقط کلاینت‌هایی است که متاسفانه اتصال از طریق پوسته‌های غیر رسمی فراگیر شده بود.

امنیت پروکسی تلگرام

امنیت پروکسی تلگرام

اما اینکه گوگل به بهانه جاسوسی بودن تلگرام‌های فارسی، آنها را حذف کرده، ادعای گوگل است که باید از مرکز ملی فضای مجازی پیگیر شد، زیرا رئیس مرکز درباره این پیام‌رسان‌ها و مجوزهایی که داشتند، اظهار نظر کرده و درباره‌ی شایعات و اخبار نسبت به اینکه وزارت ارتباطات در اختیار آن‌ها سرور گذاشته و امکانات ترجیحی داده، شفاف توضیح داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گوگل با قدرت خود نه تنها پوسته‌های تلگرام، بلکه اپلیکیشن‌های ایرانی دیگری را هم حذف کرده؛ در همین راستا حمید فتحی بیان کرد:

گوگل حتی تهدید کرده که ممکن است اپ‌های دیگری را هم حذف کند. ما به این اقدامات، تروریسم اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات می‌گوئیم، یعنی ورود یک‌طرفه و چون مالکیت پلت‌فرم را در اختیار دارد، به کاربر زور بگوید و هر اتفاقی را رقم بزند. کاری که اپل کرد هم همین‌طور بود و این شرکت هر کاری از دستش برآمد برای ضربه زدن به کسب و کارهای ایرانی انجام داد و این تروریسم اقتصادی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص احتمال جاسوس‌افزار بودن تلگرام‌های فارسی، بیان کرد:

اینکه این نسخه‌ها جاسوس‌افزار باشند ثابت‌شده نیست و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی هم معطوف به دو پوسته پیام‌رسان نیست و اپلیکیشن‌های دیگری را هم در حوزه تجاری و بانکی دچار آسیب کرده است. البته ما در مرکز ماهر بیانیه دادیم که ارتباط از طریق کلاینت‌ها ناامن‌تر از اتصال خود تلگرام است، اما وقتی تلگرام API باز می‌گذارد، حتماً تدابیر حریم خصوصی را هم برای کاربر دیده که این حریم خدشه‌دار نشود و سیاست کاربری که نسخه‌های فارسی تلگرام بعداً منتشر کردند هم نشان می‌داد که اینها برایشان مهم است.

نظر شما چیست؟ از تلگرام استفاده می کنید؟ فکر می کنید چه راهی امن ترین راه برای دسترسی به تلگرام باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

کاملا موافقم تلگرام فقط نسخه ی اصلی بقیه همه پر از تبلیغاتو رباتن که اصلا نمیشه غیرفعالشون کرد این یه طرف ناامن بودنشونم یه طرف

Milad7

چه کاریه… در کنار ت ل گ ر ا م X از پروکسی اختصاصی استفاده کنید.امنیت + سرعت خوب 🙏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)