حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت های سوخت بانکی به شبکه هوشمند سوخت متصل شدند

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

ما در ترنجی آموزش تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت را برای شما ارایه کردیم. همچنین مراحل ثبت نام کارت سوخت در نرم افزار دولت همراه را نیز دیدیم. امروز خبر می رسد که کارت های سوخت بانکی به شبکه هوشمند سوخت متصل شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: رمز کارت سوخت را فراموش کردم، آموزش بازیابی رمز کارت سوخت

آپدیت شد: آموزش پیگیری صدور کارت سوخت از سایت شرکت پست

همانگونه که در طرح توزیع سبد حمایتی دولت، بدون صرف یک ریال برای صدور کوپن کاغذی یا کارت های جدید، اتصال کارت های بانکی به زیرساخت رفاهی کشور انجام شد، در هفته ای که گذشت نیز استفاده از کارت های بانکی موجود به جای کارت های سوخت میسر شد.

 

بیشتر بخوانید: سایت پیگیری کارت سوخت + شماره پیامک

در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال برخط (آنلاین) به نظام پرداخت بانکی، از کارت های بانکی موجود شهروندان به عنوان کارت سوخت استفاده می شود

برای انجام این اتصال، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رابط کاربری بسیار ساده ای ایجاد شده که بر اساس کد ملی هر شخص، فهرست کارت های بانکی وی به نمایش درآمده که انتخاب یکی از آنها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نیاز به ورود اطلاعات انجام می شود.

 

کارت سوخت بانکی

کارت سوخت بانکی

براساس این گزارش، شهروندان می توانند از کارت بانکی خود برای سوخت گیری و نیز پرداخت بهای سوخت از طریق پایانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوختگیری اثر گذار خواهد بود. کاربرد آسان این راه حل، نیازمند رفع مشکلات فنی پیچیده ‌و هماهنگی اطلاعاتی سنگینی بوده که با تلاش دست اندرکاران در مدت کوتاهی به نتیجه رسید. با اجرای این طرح از صرف هزینه چند هزار میلیارد ریالی از منابع ملی و ارزی اجتناب شده و در کنار آن در زمان مردم برای مراجعه حضوری نیز صرفه جویی شد.

بیشتر بخوانید: کد دستوری ثبت نام کارت سوخت #۴* روش آفلاین برای گوشی های قدیمی

هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای اجرای این طرح ملی در زمان بسیار کوتاه، نویدبخش توسعه آن به سایر خدمات دولت و اجرای موفق سایر الگوهای دولت الکترونیک است که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام شد.

 

استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود

استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود؛ بر این اساس، مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذر مهلت دارند از طریق دفترهای پلیس+10 و سامانه های اینترنتی به صورت رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند. بیش از 11 سال از آغاز نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه می‌گذرد و به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، 21 میلیون کارت بنزین برای خودروهای سراسر کشور صادر شده است.

 

بیشتر بخوانید: رمز کارت سوخت ها همزمان با سهمیه بندی مجددا تنظیم می شود

 

در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ ارز، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همین امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت های سوخت را بار دیگر احیا کند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

خب آمار هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی سال ۲۰۱۸ هم اومده.
به نظر میاد هوآوی فقط ۲۰۱۷ رو هزینه‌ی گزافی (حتی بیشتر از اپل) کرد و امسال حتی تا رده‌ی ۱۶ هم دیدم نبود!!
اما امسال، آمازون، آلفابت (کمپانی مادر گوگل)، فولکس‌واگن، و سامسونگ؛ اول تا چهارم هستن.

Amin

البته فقط بخش الکترونیکس سامسونگ.

بازم یه عده ترول نیان بگن سامسونگ کشتی داره فلان داره بهمان داره.

mostafa3

فقط اومدی یه حرفی زده باشی گور هواویی سامسونگ اپل کردن
مردم تحت فشارن شما فکر برند خودت

Amin

عزیزم منم تحت فشارم خب.
چه ربطی داره؟
حالا چون وضع اقتصادی خرابه اینجا حرفی نزنیم؟ آقای عطا‌‌یی پست نذاره تو سایت؟
چی می‌گی؟!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)