حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعیه شرکت برای کم شدن سهیمه بنزین از بنزین از کارت سوخت

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی

چندی است که شایعه شده برای کم نشدن غیر عادی از سهمیه بنزین کارت سوخت باید مضربی از ۳.۹۹ لیتر سوختگیری شود. امروز برای شاهد اطلاعیه شرکت برای کم شدن سهیمه بنزین از بنزین از کارت سوخت هستیم و در حالی که انتظار داشتیم این شایعه عجیب تکذیب یا تصحیح شود، رسما تایید شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کم شدن سهمیه بنزین از کارت سوخت صحبت کنیم.

کم شدن سهمیه بنزین از کارت سوخت

پس از این که طرح سهمیه بندی بنزین در ۲۴ آبان ۹۸ به صورت رسمی به اجرا رسید، بسیاری از مالکان وسایل نقلیه اعلام کردند سهمیه بنزین کارت سوخت آنها پس از هر بار سوخت‌گیری در جایگاه بیش از 2 لیتر کاهش پیدا می‌کند. چنین گزارش‌هایی گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص کم‌فروشی جایگاه‌ها به وجود آورد و بسیاری کارگران جایگاه‌های سوخت را مقصر دانستند، اما بررسی‌ها حاکی از آن است جایگاه‌های سوخت مقصر این اتفاق نیستند و مشکل از نحوه سوخت‌گیری مالکان وسایل نقلیه است.

در همین راستا در آن زمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود کم شدن سهمیه بنزین کارت سوخت به این دلیل است که مالکان نکات سوخت‌گیری را به درستی رعایت نمی‌کنند؛ در واقع مالکان به اشتباه پیش از پایان مراحل سوخت‌گیری، کارت را از کارت‌خوان خارج می‌کردند که باعث می‌شد سهمیه آنها 1 تا 4 لیتر کاهش پیدا کند، اما حتی با رعایت نکات گفته شده نیز گزارش‌های متعددی در خصوص کم شدن سهمیه بنزین کارت سوخت ارائه شده و این موضوع را بیش از پیش اساسی کرده است. در همین رابطه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جدیدترین اطلاعیه خود ماجرای کم شدن سهمیه بنزین کارت سوخت را شرح داد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص کم شدن سهمیه سوخت در زمان سوخت‌گیری مطرح شده است با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد سامانه هوشمند سوخت برای جلوگیری از تخلف مربوط به بیرون کشیدن کارت در زمان سوخت‌گیری به گونه‌ای طراحی شده است که با وارد کردن کارت سوخت در کارت‌خوان و مشخص شدن میزان سهمیه، با آغاز سوخت‌گیری، ابتدا ۳.۹۹ لیتر از سهمیه کسر خواهد شد و سپس سوخت‌گیری را شروع می‌کند.

پس از اینکه پیمانه اول به پایان رسید، پیمانه بعدی یعنی ۳.۹۹ لیتر دیگر از سهمیه بنزین کاهش پیدا می‌کند و فرایند سوخت‌گیری مجددا شروع می‌شود و این مراحل به شکل پیمانه پیمانه تا پایان سوخت‌گیری ادامه خواهد داشت. از این رو اگر در زمان سوخت‌گیری کارت را از کارت‌خوان خارج کنیم، میزان باقی‌مانده حدود ۳.۹۹ لیتر است که سهمیه آن از کارت کسر خواهد شد؛ مثلا اگر دو لیتر سوخت‌گیری کرده باشید و کارت را خارج کنید، ۱.۹۹ لیتر بیشتر از سهمیه کارت کسر می‌گردد و اگر همان کارت سوخت را مجددا وارد کارت‌خوان کنید، سهمیه‌ای که بیشتر از لیتراژ برداشت شده از نازل کسر شده باشد، به کارت برگشت داده خواهد شد.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است اگر کارت سوخت را از کارت‌خوان جایگاه زودتر خارج کنید، سوخت‌گیری قطع خواهد شد و لیتراژ گفته شده از سهمیه کسر می‌شود، از این رو فقط به اندازه لیتراژ سوخت‌گیری شده، هزینه در نظر گرفته می‌شود. بر اساس این اطلاعیه کم شدن سهمیه بنزین کارت سوخت به دلیل عدم رعایت پیمانه‌هایی است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌گیری در نظر گرفته است.

قیمت بنزین

چطور بنزین بزنیم که غیر عادی از سهمیه کم نشود؟

به طور کلی مالکان برای اینکه سهمیه آنها از بین نرود، می‌بایست در زمان سوخت‌گیری مضربی از عدد 3.99 را انتخاب کنند تا مقدار بنزین دریافتی با عدد کسر شده از کارت سوخت برابر شود؛ یعنی به جای دریافت 4 لیتر بنزین، باید میزان 3.99 لیتر را در نظر بگیرید و اگر قصد دارید 8 لیتر بنزین بزنید، عدد 7.98 لیتر را لحاظ کنید؛ چراکه اگر این عدد 7.99 لیتر شود، در واقع 3.98 لیتر بنزین بیشتر از سهمیه افراد کاهش پیدا می‌کند. همچنین برای دریافت 12 لیتر بنزین، باید 11.97 لیتر را در نظر بگیرید.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ کم شدن غیر عادی از سهمیه بنزین برای شما هم اتفاق افتاده است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamid reza

لعنت نه میشه رفت نه میشه موند فقط بدبختی

Amir galaxy

به سهمیه بنزین هم رحم نمیکنن لامصبا

Milad7

دزدی آشکار از جیب مردم!

Milad7

در ضمن برای سهمیه وانت ها هم داستان در آوردن که سهمیه را کم بکنن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)