حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین هوآوی میت 20 قابلیت فیلم برداری بوکه و فیلم برداری زیر آب را خواهد داشت

نوشته

5 سال قبل | 28 دیدگاه | شایعات، هواوی

هوآوی میت 20 و میت 20 پرو با اضافه کردن دوربین سوم به دوربین اصلی خود نسبت به هوآوی میت 10 و میت 10 پرو یک پیشرفت قابل توجه خواهند داشت. به نظر می رسد که هوآوی فقط به اضافه کردن یک دوربین سوم بسنده نکرده و حتی می خواهد دوربین سه گانه هوآوی میت 20 و میت 20 پرو از دوربین سه گانه هوآوی 20 پرو نیز پیشرفته تر باشد! امروز اطلاعاتی از نرم افزاری دوربین هوآوی میت 20 لو رفته که به ما می گوید دوربین هوآوی میت 20 قابلیت فیلم برداری بوکه و فیلم برداری زیر آب را خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عکاسی بوکه یکی از جذاب ترین مواردی است که موبایل های با دوربین دوگانه (یا حتی با دوربین تکی مثل پیکسل 2 یا اکسپریا ایکس زد 2) انجام می دهند. درست است که دوربین های تکی هم می توانند افکت بوکه را اعمال کنند اما عموما آن هایی که دوربین دوم تله دارند، می توانند در شرایط نوری خوب کیفیت بهتری ارایه کنند اما در شرایط نوری ضعیف آن تک دوبینه ها بهتر عمل می کنند و دلیل در دیافراگم دوربین دوم تله است!

بسیار خوب، خیلی از بحث دور نشویم! در بررسی نرم افزار جدید دوربین هوآوی به افکت هایی از جمله فیلترهای AI Cinema، Ai Colorِ، مات کردن پس زمینه، افکت Vintage و از همه پر طرفدارتر، فیلم برداری بوکه می رسیم که جلوه بصری ویژه ای را به هوآوی میت 20 اضافه خواهد کرد. شما می توانید مات شدن پس زمینه را با شکل هایی از انتخاب های تصویر بالا مشخص کنید. افکت های مذکور را می توانید در تصویر زیر ببینید:

همچنین ویژگی AI Zoom دوربین هوآوی میت 20 به شما اجازه می دهد که زوم به صورت خودکار بر اساس فاصله سوژه از دوربین صورت بگیرد که این هم موضوع جذابی است.

اما فیلم برداری و عکاسی زیر آب یکی از خواسته های همیشگی کاربران دارای موبایل مقاوم در برابر آب است. هر چند توصیه نمی شود چنین کاری انجام دهید و اجازه بدهید این ویژگی خودش را در روزهای مبادا به شما نشان دهد اما به هر حال اگر به مدت کوتاه می خواهید این کار را انجام دهید، می توانید در حالت فیلم برداری زیر آب هوآوی میت 20 با دکمه کم کردن صدا عکس و با دکمه زیاد کردن صدا آغاز فیلم برداری را داشته باشید. احتمالا در این حالت صفحه لمسی از کار می افتد تا زیر آب از لمس های ناخواسته جلوگیری شود.

این ویژگی را به صورت تلفیقی و دستی می توانستید در موبایل های قدیمی تر سونی (چیزی که من به خاطر دارم اکسپریا ایکس زد 1) ابتدا از ویجت های ظاهر شده در منوی برنامه های اخیر، گزینه قفل صفحه لمسی را روی صفحه قرار می دادید، سپس فیلم برداری را آغاز کرده و صفحه لمسی را قفل می کردید و به زیر آب می رفتید! این کارها حالا در یک حالت ساده خلاصه شده است. شاید بپرسید چرا سونی این ویژگی را حالا ندارد یا اپل یا سامسونگ چرا چنین توانایی را فراهم نکرده اند؟ پاسخ ساده است، همه از شما می خواهند که موبایل را زیر آب فرو نبرید و گارانتی هم شامل آب خوردگی نمی شود! به نظر می رسد شاید بهتر باشد هوآوی هم به همین روال فکر کند تا دردسر آب خوردگی ناخواسته کمتر شود!

به هر حال! نظر شما درباره ویژگی های لو رفته از دوربین هوآوی میت 20 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

یه ارتقا جانانه نسبت به نسل قبل?
هرچه به روز معرفی نزدیک میشیم بیشتر به بهترین بودن میت ۲۰ پی میبریم

Soheil xperai1

فیلمبرداری زیر آب؟ خخخخ سال 2013 زیر آب با Z1 فقید فیلمبرداری میکردم ?

BeFair

درسته دوست عزیز، توی متن هم آقا سینا اشاره کردن، ولی چه بدی داره که اضافه بشه و یک حالت کلی تعریف شده براش باشه!؟

Soheil xperai1

دوست عزیز منم نمیگم که بده خیلیم باحاله اما قابلیتی نیس که تو سال 2018 بخواد روش مانور بده

Ebinem

این برندهای چینی پیشرفت خوبی داشتن جوریکه تو سال 2018 شلنگ آب رو روی سامسونگ گرفتن. سامسونگ کلی تبلیغات کرد روی دیافراگم متغیر تهش هم معلوم شد فایده زیادی نداره و با اختلاف زیر هوآوی اومد.
میت 20 پرو یه بار دیگه سامسونگ رو قهوه ای خواهد کرد.

دکتر رسول آریان

اگر میخوای صرفا یک کامنتی گذاشته باشی که یه چیزی به سامسونگ بپرونی، بحثش جداس.

اما اگر میخوای بحث منطقی و علمی انجام بدی، تا جوابت رو بدم.

هواوی P20 پرو به دلیل داشتن سنسور عالی با سایز بزرگ و سایز پیکسل بزرگ، سنسور کمکی سیاه و سفید، قابلیت ترکیب پیکسل ها در شب، سه گانه بودن و … موفق شد به امتیاز ۱۰۹ در DxO برسه.

نوت ۹ با سایز سنسور کوچک تر، بدون داشتن دوربین سیاه و سفید کمکی، بدون قابلیت ترکیب پیکسل ها در شب، با یک دوربین دوگانه، موفق شد به امتیاز ۱۰۳ برسه. چیزی که باعث شده نوت ۹ تا این حد بالا بیاد این هستش که با اصلاح الگوریتم در عکس برداری در محیط کم نور و جلوگیری از پخش شدن نور منابع نوری، دیافراگم دوگانه و در واقع F 1.5 رو کاربردی تر از S9 کنه.

اگر همین دیافراگم دوگانه نبود، الان امتیاز نوت ۹ خیلی کمتر بود. این حرکت بسیار خوبی بود و من از شرکت های نوآور که سعی میکنن دوربین موبایل ها رو هر روز نزدیک و نزدیک تر کنن به دوربین هاب عکاسی حرفه ای، تبریک میگم.

از سامسونگ به خاطر دیافراگم دوگانه
از هواوی به خاطر بوکه در فیلم برداری
از سونی به خاطر ۹۶۰ فریم بر ثانیه
از ال جی به خاطر لنزهای وایدش
و …

کهکشان

اقا رسول عزیز شما همیشه سعی میکنین با منطق و آمار درست جواب توهین ها و کامنتای احمقانه متعصب هارو بدی من خوشحالم که سامسونگ طرفداری مثل شما داره و باعث افتخار هم تیمی هات هستی

ولی جواب دادن به این احمق ها مثل یاسین خوندن تو گوش خره !

saman1670

بیگ لایک آقا رسول.واقعا حرفه درستی زدید.

BeFair

ابینم جان، دیافرگام متغیر سامسونگ کاملا کاربردی هست و من فکر می کنم به فکر توسعه اش هم هست و بقیه برندها هم به زودی بهش می رسن، این کامنت من رو یادت باشه

Pouya

??کم ترول داشتیم یکی دیگه هم اضافه شد

Dariushrd

دوربین هواوی پی بیست تو شب عالی بود اما تو روز رنگاری غلیظ و غیر واقعی داشت که بشخصه اصلا خوشم نمیاد…طراحی میت ۲۰ درسته فول اسکی بود اما بنظرم قشنگه بخصوص نسبت به نسل قبل و سری پی…درباره دوربینش قطعا سخت افزارش با پی بیس پرو یکیه و فقط ارتقاء نرم افزاری داشته…بین این ویژگی ها هم فقط فیلمبرداری بوکه کاربردیه که باید معرفی بشه و عملکردشو ببینیم… بهرحال قطعا دوربینش جزو بهترینای سال خواهد بود

اغلب کارهای حوزه دیجیتال رو میشه سخت افزاری و نرم افزاری انجام داد. زمانی که نشه یک قابلیت رو به صورت سخت افزاری انجام داد، باید نرم افزاری انجامش داد. برخی اوقات نتیجه خوب میشه و برخی اوقات این شبیه سازی از نمونه سخت افزاری ضعیف تر عمل میکنه.

به عنوان مثال زوم دیجیتال و زوم اپتیکال رو در نظر بگیرید. زوم اپتیکال یک زوم واقعی هست ولی زوم دیجیتال یک شبیه سازی هست. همچنین لرزشگیر دوربین ها، که نمونه نرم افزاری برخی جاها دچار محدودیت میشه، مثل ۴K با نرخ ۶۰ فریم. البته بعدها اصلاح میشه.

بوکه هم همینه. بوکه موبایل ها یک شبیه سازی نرم افزاری از بوکه سخت افزاری دوربین های دیجیتال هست. در بهترین موبایل ها هم احتمال خطا در الگوریتم هست و در برخی صحنه ها باگ این الگوریتم ها رو شاهدیم.

هواوی چطور به فیلم برداری بوکه رسیده؟ از اونجایی که یک فیلم متشکل از صدها فریم هست، هر فریم در واقع یک تصویر هستش. تنها کاری که هواوی باید انجام بده این هستش هر فریم رو مانند یک تصویر جداگانه، به صورت نرم افزاری، بوکه رو براش شبیه سازی کنه. اما این کار نیاز به سرعت عمل بالا داره. لازم هست که بافر سنسور دوربین مناسب باشه و همچنین پردازنده های NPU به کمک بیان. در کایرین ۹۸۰ این مساله در نظر گرفته شده.

مع الوصف، ما بوکه در عکس برداری و فیلم برداری رو مجبوریم به کمک پردازش های سنگین و سریع اجرایی کنیم که در فرآیندهای سریع احتمال خطا هم بالا میره. باید ببینیم دقت بوکه کردن هواوی در هنگام فیلم برداری چطور میشه. چون همین الان هم در هنگام عکس برداری خطاهایی دارن در هنگام بوکه کردن. شاید به دلیل حرکت سریع فریم ها، ما اون خطاها رو نبینیم، ولی قطعا وجود خواهند داشت.

مساله ای که در اون اطمینان دارم، رزولوشون و فریم ریت فیلم برداری در حالت بوکه هست. حدس خودم این هستش که هواوی این قابلیت رو نهایتا در FHD با نرخ ۳۰ فریم بتونه اجرایی کنه. چون افزایش رزولوشون و فریم ریت، پردازش های نسبتا سنگین تری میخواد که شاید بعدها اضافه بشه.

به طور کلی تلاششون قابل تحسین هست تا بتونن با شبیه سازی های نرم افزاری، دوربین های موبایل ها رو به دوربین های عکاسی نزدیک تر کنن.

BeFair

بله صحبت درستیه و حتی اگر روی FHD با 30fps انجام بشه بازم خوبه. الان اکثر قابلیت های پردازش روی فیلم روی هم مشخصات انجام میشه

کهکشان

افکت های بوکه سامسونگم داره چیز جدیدی نیست
اما فیلمبرداری بوکه جذابه !
زیر آب هم جذابیتی نداره شما عمق ۲۰۰ متری که نمیخوای فیلم بگیری نهایتا تو استخری جایی که اونم میشه رو آب رکورد زد رفت زیر آب فیلمو گرفت دوباره اومد رو اب استاپ زد
بنظرم عکاسی زیر آب با قلم نوت خیلی جذاب تره

PND

فیلم برداری با قابلیت تغییر فوکوس باشه که خیلی عالیه. اگه این موردو سونی تو پرچمدار بعدی بزاره .ایده آل ترین گوشی از نظر دوربین برای من میشه.

MR.CAMPER

ین ویژگی را به صورت تلفیقی و دستی می توانستید در موبایل های قدیمی تر سونی (چیزی که من به خاطر دارم اکسپریا ایکس زد 1)
Xperia z1
????ایکس زد۱ همچین قدیمی هم نیستا
با اکسپریا اکرو اس هم میشد زیر اب فیلم گرفت همینطور بارسونی اکسپریا go بخاطر وجود دکمه شاتر
پس از زد۱ قدیمیتره میره تو سالهای ۲۰۱۲

MR.CAMPER

اینم بگم اکسپریا اکتیو در سال ۲۰۱۱ هم این ویژگی رو داشت گوشی فوق العاده محکمی بود یعنی میشد به اون قسمت تهه گوشی که یک سوراخذبزرگ و عجیب داشت یک زنجیر ببندی بری وسط دعوا رو سرت بچرخونیش میزد ملتو چکی لگدی میکرد واقعا محکم بود با اون قیافه عجیبش گواهی. Ip57 داشت
Xperia go ip67
Xperia acro s ip57

Sadeghh

اتفاقا چند وقت پیش داشتم به قابلیت فیلم برداری بوکه فکر میکردم
اگر هواوی بتونه این کار رو با کیفیت بالا انجام بده دمش گرم واقعا جذابه…

MOYA

با گوشی های اچ تی سی زیر آب حتی میشه زوم هم کرد
با اج سنس عکس بگیر و با دکمه ولیوم زوم کن درسته شاید به کار نیاد و اچ تی سی هم کلا تبلیغاتو ول کرده ولی من گفتم دیگه 🙂

irajmirzazadehpy

هواوی سری میت یکی از قدرتمند ترین و زیباترین سری ها است . با اضافه شدن فیلمبرداری زیر اب هواوی بار دیگر از اپل و سامسونگ پیشی گرفته است.

دکتر رسول آریان

فکر کردم دارم کتاب میخونم.

پیشی گرفته است یا هاپو گرفته است؟

Naranj

?

Mortazavi

واقعا همکاری با یه برند اصیل چقدر تو پیشرفت یه شرکت موثره

همکاری با سونی به عنوان بهترین شرکت ساخت دوربین و همکاری با لایکا به عنوان یکی از بهترین ها تو لنز و الگوریتم هوآوی رو به اینجا رسوند که به سمت پیشرو بودن تو دوربین رفته و هر سال بیشتر سروصدا میکنه

Mortazavi

وقتی انقدر هزینه می کنه که سونی برای اولین بار سنسوری بزرگتر و پیشرفته تر از پرچمدار خود و به طور اختصاصی براش تولید می کنه که مجموعه ای از اولین هارو به همراه داره میشه همین دیگه

دکتر رسول آریان

خب چرا سونی خودش این سنسورها رو استفاده نمیکنه روی پرچمدارهاش؟ این یک توهین به طرفداراش نیست؟

مثل این هست که من خودم آشپز باشم و خوشمزه ترین غذاهام رو به مشتری ها بدم، ولی به زن و بچه خودم نون خشک بدم!

دکتر رسول آریان

البته جسارتا، این مطلب نه ربطی به سونی داشت و نه ربطی به لایکا. قابلیت فیلم برداری زیر آب که صرفا یک کار نرم افزاری هست. قابلیت بوکه در حین فیلم برداری هم مربوط به NPU ها و کایرین ۹۸۰ هست.

پیدا کنید پرتقال فروش را
صرفا خواستی یه تعریفی از سونی کرده باشی ?

REZA

این قابلیت فیلم برداری بوکه رو که یو12+ هم داره.فیلم برداری زیر اب و دریت متوجه نشدم چیه که با بقیه فرق داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)