حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موبایل منعطف سامسونگ حدود آبان ماه در کنفرانس توسعه دهنده های آن ها معرفی می شود

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

موبایل منعطف یکی از طولانی‌ترین شایعات است که در صنعت موبایل و به نوعی تبلت وجود دارد. در حقیقت می‌توان گفت که موبایل منعطف پتانسیلی زیادی برای استفاده دارد اما اینکه نوع فرم فکتور صحیح برای آن پیدا شود مشخص نیست. در ادامه مصاحبه DJ koh با شبکه CNBC شاهد صحبت هایی درباره موبایل منعطف سامسونگ هستیم. او می گوید موبایل منعطف سامسونگ حدود آبان ماه در کنفرانس توسعه دهنده های آن ها معرفی می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

اولین موضوعی که در صحبت های DJ Koh درباره موبایل منعطف سامسونگ توجه ما را به خود جلب کرده است را می توان نوع نگرش وی به چنین دستگاهی دانست. او درباره موبایل منعطف سامسونگ می گوید که در حالت بسته (باز نشده، جمع شده) این دستگاه کارایی کامل را دارد اما اگر شما بخواهید محتوایی تماشا کنید یا وبگردی نمایید می توانید برای تجربه بهتر، دستگاه را باز کنید.

اگر قرار باشد در حالت باز این دستگاه شبیه به تبلت عمل کند، پس چه دلیلی وجود دارد که کاربر برای آن هزینه کند؟

همچنین DJ Koh درباره فرم فکتور دستگاه منعطف سامسونگ می گوید که اگر قرار باشد در حالت باز این دستگاه شبیه به تبلت عمل کند، پس چه دلیلی وجود دارد که کاربر برای آن هزینه کند؟ این نگاه بسیار جالبی است که منتظر هستیم نگاه سامسونگ را به عملکرد دستگاه منعطف در حالت باز ببینیم چون طرح مفهومی آن (که البته ارتباط رسمی با سامسونگ ندارد) کاملا بی مصرف به نظر می رسید.

موبایل منعطف سامسونگ

موبایل منعطف سامسونگ

از موارد مهم دیگر این مصاحبه می توان به مشخص شدن حدودی تاریخ معرفی موبایل منعطف سامسونگ اشاره کرد. همانطور که در تیتر دیدید، جایی حدود ماه نوامبر یعنی حدودا آبان ماه در کنفرانس توسعه دهنده های سامسونگ از این موبایل منعطف رونمایی خواهد شد. پیشتر خوانده بودیم موبایل منعطف سامسونگ با اندازه 7 اینچ و اوایل 2019 عرضه می شود.

به این ترتیب دو اتفاق می افتاد. اول اینکه شایعه رونمایی از موبایل منعطف سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 تا حدودی خدشه دار می شود ( می گوییم تا حدودی چون شاید عرضه رسمی در آن نمایشگاه باشد) و مورد دوم همان است که می گوییم عرضه رسمی تاریخی متفاوت دارد. در حقیقت معرفی در چنین مراسمی به معنی نزدیک بودن اتمام پروژه موبایل منعطف سامسونگ است که البته هنوز برای مصرف کننده عادی آماده نیست. مشخصا سامسونگ اصلا دوست ندارد برندی به جز آن ها اولین موبایل منعطف را رونمایی کند!

سامسونگ معتقد است که هر دستگاه، هر نوآوری و هر نوآوری باید معنادار باشد، در این صورت وقتی کاربران با این دستگاه کار می کنند، شگفت زده شده و می گویند به این دلیل بود که سامسونگ چنین دستگاهی ساخته است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فرم فکتور صحیح موبایل منعطف توسط سامسونگ عرضه می شود؟ همانطور که ۱۱ سال پیش فرم فکتور موبایل هوشمند امروزی توسط اپل ارایه شد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

مطمئن سامسونگ سوپرایز ویژه ای برای دنیای موبایل دارد،انقلابی در صنعت موبایل دوباره توسط سامسونگ ایجاد میشود،مطمئن باشید با یه گوشی خیلی خاصی روبه رو خواهید شد،بعد از رونمایی این گوشی انقلابی معرفی اس 10 هم میرسه و 10 سالگی سری اس هست و اون هم یه دگرگونی در موبایل ایجاد میکنه،دوباره سامسونگ با اختلاف زیاد از بقیه برند ها میوفته جلو،همین الانش نوت 9 واقعا حرف نداره دریایی از امکانات هستدوربین عالی،بهینه ترین پردازنده (اگزینوس) و بهترین صفحه نمایش که واقعا تو این کره خاکی هیچ برندی به صفحه نمایش های سامسونگ نمیرسه این یه واقعیته،واقعا پادشاه گوشی ها الان نوت 9 هست و این اسم برازندشه.

JigSaw

باشه

Mortazavi

احتمال به وقوع پيوستن حرف هاي شما تقريبا يك درصده چون همين الانشم سامسونگ به غير از نمايشگر تو هيچ قسمتي اول نيست
نمايشگر هم با پيوستن اپل و سوني و هوآوي و گوگل به جمع اولد دار ها فقط جزو بهترين هاست
تو پردازنده كه الان هوآوي هم با دبل npu ازش جلوتره
تو دوربين گوگل با تك دوربين ديافراگم و دوربين دوگانه سامسونگ رو به چالش كشيد
تو بحث صوتي هم الجي و سوني جلوترند
تو نوآوري هاي جديد هم كه ماشاالله چيني ها خيلي جلوترند و ابتكار سامسونگ استفاده از ان ايموجي اپل لنز دوم تله اپل سوپر اسلوموشن سوني و… در كنار تعداد محدودي نوآوري كم كاربرد مثل ضربان قلب و اسكن چشم و اكسيژن خون و ..بوده
نه كه بگم سامي بدِ چون قطعا جزو بهترين هاست و در مجموع گوشي هاي بسيار با كيفيت و كاملي داره ولي اينكه بخاد با اختلاف از بقيه بالاتر باشه اصلا بهش نميخوره

دکتر رسول آریان

از نظر یک فن سونی قابلیت های سامسونگ بیخوده. دلیلی نداره در مورد چیزی که نداری و تست نکردی بخوای نظر بدی و بگی بی کاربرد هستن.
شاید از نظر من هم خیلی چیزهای سونی بیخودی و بی کاربرد باشن.

Amin

نقل قول:
سامسونگ اخیراً کمپانی کره ای «Fluently» که در زمینه هوش مصنوعی مکالمه مبتنی بر متن تخصص دارد را به مالکیت خود در آورده. قرار است از قابلیت های شرکت Fluently در زمینه بهبود کارکرد دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ استفاده شود.

اپ Fluently که در گوگل پلی نیز در برخی از کشورها در دسترس است، با بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسان از جمله تل.گرام و وات.س اَپ سازگار بوده و نحوه کارکرد ساده ای دارد؛ فرض کنید شما پیامی با این مضمون (البته به انگلیسی) دریافت می کنید: «آیا امروز برای نهار وقت آزاد داری؟»؛ در این صورت اپ مذکور پاسخ های که به واسطه هوش مصنوعی تولید شده را نمایش می دهد؛ به عنوان نمونه پاسخ می دهد: «بله، الان در تقویم ثبت می کنم» یا «خیر». گفتنی است پیشنهادات این اپ بسته به فردی که سوی دیگر مکالمه است، تغییر می کند.

به نظر سامسونگ چندین ماه قبل از گوگل دوپلکس به این دستاورد رسیده بوده?

Mortazavi

در كل بنظر من اگه اين تكنولوژي اصولي پياده بشه ميتونه آينده اسمارتفونهارو تغيير بده

saman1670

در کل ایده جالب و خوبیه و منتظرم تا پیاده شه.البته لنوو هم 2016 یه موبایل منعطف رونمایی کرد.امیدوارم این بدون لولا باشه.

آقای عطا.یی در خصوص خط آخر مقاله ات باید بگم‌ که سامسونگ هم‌ با تولید نوت ها، پایه گذار چنین‌ نگرشی شد که فبلت ها به وجود بیان و ببینیم یک موبایل قلم دار تا چه حد میتونه کاربردی بشه.

اپل که اعتقاد داشت موبایل باید کوچیک بمونه.
برندهای دیگری هم بعد از سامسونگ، گوشی قلم دار ساختن. حتی شیائومی که سری نوت رو هم داره. ولی هیج کدوم جای نوت های سامسونگ رو نگرفتن.

سامسونگ با تولید نوت ها ثابت کرد که میتونه پایه گذار یک سری جدید از گوشی ها باشه. این بار هم میخواد سری جدیدی رو وارد بازار کنه‌.

درسته که گوشی های فبلت مانندی هم بودن قبل از نوت ها، ولی اون کارایی رو هرگز نداشتن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)