حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اسنپدراگون 670 رسما معرفی شد، معماری 10 نانومتری

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

کوالکام امروز رسما چیپست اسنپدراگون ۶۷۰ را معرفی کرد. این چیپ سفر با اسنپدراگون ۷۱۰ قرابت زیادی دارد و شاید حتی باید بگوییم از معرفی آن غافلگیر شدیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این چیپست را بهتر بشناسیم.

اسنپدراگون ۶۷۰

اسنپدراگون ۶۷۰

همانطور که گفتیم چیپست اسنپدراگون ۶۷۰ با اسنپدراگون ۷۱۰ شباهت زیادی دارد. این شباهت در بخش پردازنده مرکزی و معماری آن کاملا مشهود است. به عبارت دقیق‌تر پردازنده مرکزی یا همان سی پی یو (CPU) در اسنپدرگون ۶۷۰ تنها فرکانس متفاوت دارد که اینبار روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده و این یعنی دقیقا از همان هسته های Kyro360 استفاده شده است.

در بخش پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۶۷۰ تفاوت به ظاهر را شاهدیم که Adreno 615 را به جای Adreno 616 اسنپدراگون ۷۱۰ ارایه می کند اما این تفاوت خیلی جزیی نبوده و حداکثر رزلوشن نمایشگر مورد پشتیبانی از QHD+ به FHD+ تقلیل پیدا می کند.

در بخش پردازش تصویر اما شاهد همان Hexagon 685 DSP و Spectra 250 ISP استفاده شده در اسنپدرگون ۷۱۰ هستیم. به صورت کلی می توان کلیات مشخصات اسنپدراگون ۶۷۰ را در تصویر زیر دید:

اسنپدراگون ۶۷۰

اسنپدراگون ۶۷۰

بیشتر مقایسه ما با اسنپدرگون ۷۱۰ بود و بد نیست نسبت به اسنپدرگون ۶۶۰ نیز ببینیم که اسنپدراگون ۶۷۰ چه چیزی را ارایه می کند. تصویر زیر به همین منظور است:

اسنپدراگون ۶۷۰

اسنپدراگون ۶۷۰

مهم ترین پیشرفت را می توان در موتور پردازش هوش مصنوعی دانست. در بخش ارتباطات اسنپدراگون ۶۷۰ نسبت به اسنپدرگون ۷۱۰ به وضوح عقب تر است. مثلا وای فای 4×4 MiMo ندارد. مودم X12 به جای مودم X16 قرار گرفته که نهایت سرعت دانلود آن ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه است ولی دوسیم کارت ۴G همزمان و VoLTE همزمان در کنار شارژر سریع ۴ پلاس (Quick Charge 4+) وجود دارند.

نظر شما درباره اسنپدراگون ۶۷۰ چیست؟ با توجه به نزدیک بودن این دو چیپست به نظر شما منطقی به نظر می رسد که کوالکام آن را توسعه داده است؟ مشخصا پاسخ خود کوالکام مثبت است!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

بهترین پردازنده میانرده مدل اسنپ730 هست که بزودی معرفی میشه.7 نانومتری هست و تراشه اختصاصی هوش مصنوعی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)