حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی ZTE Nubia Z18 از چندین زاویه لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | ZTE

پیش از این نیز گفته بودیم که پرچمدار های چینی یکی پس از دیگری صف ایستاده اند تا هر کدام سر و صدا خود را بکنند و دستگاه بعدی به اول صف معرفی برود. پس از شیائومی، وان پلاس، ویوو و اوپو حالا نوبت به ZTE است. پرچمدار جدید و کم حاشیه این شرکت که احتمالا ZTE Nubia Z18 نام داشته باشد طراحی کم حاشیه و منحصر به فرد خود را دارد که این همه خلاقیت از چینی‌ها جالب است. در ادامه با توان جی همراه باشید تا جدیدترین رندر این دستگاه را بررسی کنیم.

ZTE Nubia Z18

ZTE Nubia Z18

هرچند که پرچمدارهای امروزی با کم حاشیه شدن نمایشگر ها خیلی شبیه به همدیگر شده اند اما برخی شرکت‌ها تلاش خود را می‌کنند تا طراحی یکتا خود را به بازار ارائه کند. برای مثال اوپو با نمایشگر دو لبه خمیده و طراحی کشویی برای دوربین ها، ویوو با دوربین سلفی بالا جهنده، وان پلاس که همرنگ جماعت شده و با بریدگی نمایشگاه در نظر گرفته البته خلاقیت خاصی ارایه نکرده و در نهایت شیائومی که تلاش خود را داشته تا سیستم تشخیص چهره سه بعدی را در یک نسخه از پرچمدار خود استفاده کند. حال شاهد طراحی یکتا از شرکت زد تی ای (ZTE) هستیم، شرکتی که این روزها در بازار امریکا به مشکلات متعددی برخورد و تلاش خود را دارد تا به عنوان یک شرکت تامین کننده تجهیزات مخابراتی برای ارائه شبکه 5G بتواند این بازار و در دست داشته و در کنار آن همانند هواوی صنعت موبایل های هوشمند خود را گسترش دهد.

اولین رندر باورپذیر این دستگاه را می توانید در تصویر بالا ببینید. حاشیه نمایشگر بسیار کم شده و خوشبختانه خبری از بریدگی نمایشگر وجود ندارد. گفته می شود این شرکت برای دوربین سلفی از مکانیسم پاپ آپ هم استفاده نکرده است. پس حتماً برای شما سوال پیش می‌آید که آیا قرار است این پرچمدار زد تی ای یعنی ZTE Nubia Z18 بدون دوربین سلفی ارائه شود یا شاید شایعه دوربین سلفی یکپارچه با نمایشگر در این پرچمدار ای چینی به تحقق خواهد پیوست؟ پاسخ هر دو حدس شما خیر است، به رندر زیر نگاه کنید:

ZTE Nubia Z18

ZTE Nubia Z18

نمایشگر دوم روی قاب پشتی و حذف دوربین سلفی از ZTE Nubia Z18

بله به لطف نمایشگر دوم روی قاب پشتی به نظر می رسد که زد تی ای (ZTE) برای تصاویر سلفی Nubia Z18 بخواهد استفاده از دوربین اصلی را پیشنهاد کند که این هم می‌تواند خوب باشد هم بد. تجربه نشان داده که وقتی شما می‌خواهید عادت کاربر را از آن چیزی که هست تغییر بدهید به شدت در مقابل آن مقاومت می‌کند. حال می خواهد حذف دوربین سلفی و پیشنهاد برای گرفتن عکس های سلفی با دوربین اصلی باشد، خواه تغییر جایگاه دکمه های تنظیم حجم صدا و دیگر خلاقیت هایی که شرکت های دیگر به آن اعتقاد داشتند. و البته این خوب است چراکه شما با کیفیت ترین حالت ممکن را برای عکاسی با دوربین اصلی خواهید داشت و از این بهتر نمی توان سلفی را ثبت کرد.

به دیگر موارد طراحی می پردازیم جایی که زدی تلاش کرده دستگاه را متقارن ارائه کند اما همچنان حاشیه لبه پایین کمی از حاشیه لبه بالا بیشتر است. همچنین ZTE علاقه ای به استفاده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر یا سیستم تشخیص چهره سه بعدی نشان نداده و شاهد حضور حسگر اثر انگشت روی لبه سمت راست دستگاه همانند تصمیمی که سونی سالهای پیش برای پرچمدار های خود می‌گرفت، هستیم. این موضوع می‌تواند راه حل بسیار خوبی برای موبایل های کم حاشیه باشد و در عجبم که چرا سونی به عنوان اولین ارایه کننده چنین طرحی، خود از این راه حل دست کشید.

نظر شما درباره ZTE Nubia Z18 چیست؟ فکر می کنید تفاوت این پرچمدار با دیگر پرچمدار های چینی چقدر می تواند در جلب نظر مخاطبان موثر باشد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

اگر این طراحی درست باشه عالیه و واقعا بردن دوربین سلفی به پشت دوربین با نمایشگر دوم بسیار جسورانه به نظر میرسد.شکستن این تابو خودش کار بزرگیه که این برند دل به دریا زد.امیدوارم سخت افزار و خصوصا باطری هم قابل بحث باشد و در اخر بحث قیمت که رقابتی باشه نه مثل دیگر برندهای چینی قیمتهاشون بالاتر از سامسونگ و اپل باشه چون قطعا استقبال چندانی ازش نمیشه

Shiral

البته با قیمت دلار ده هزار تومنی حتی موبایل پانصد دلاری هم برای خیلی مصرف کنندگان تبدیل به ارزویی خواهد شد چه برسد به گوشی های بالای هزار دلاری

Naranj

البته دقت کنید دوربین سلفی فقط برای عکس گرفتن نیست.در دنیا مکالمه تصویری بشدت رایج هست.همینطور توی شبکه های اجتماعی در حالی که تایپ میکنند تصویر هم دارند که با این طراحی امکان پذیر نیست
البته همین طور که قبلا گفتم همین هم از سر چینی ها زیاد هست!

Shiral

خوب اگر صفحه نمایش کوچک پشت واقعیت داشته باشه قابل هضم خواهد بود.اما خوب دیگه باید قید تایپ همزمان را بزنه هرچند معمولا تو مکالمه تصویری کمتر پیش میاد نیاز به تایپ همزمان هم باشه

Naranj

بنظرم طراحیش از ایفون اکس هم بهتر هست

علی شیخ زاده

طراحی جلوش خیلی عالیه اما حذف دوربین جلو از برندی مثل زد تی ای بر نمیاد

Peiman

خیلی هم عالی . خیلی خوشحالم از این کمپانی های چینی یواش یواش دارن خلاقیت به خرج میدن و دست از کپی کردن برداشتن

Mortazavi

این عالیه

یه سلفیه با کیفیت و یه صفحه نمایش بی حاشیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)