حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام لیست چیپست هایی که اندروید پی (Android P) را پشتیبانی می کنند منتشر کرد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها

در مطلب که درباره لیست موبایل هایی که پروژه تربل گوگل (Google Treble) را پشتیبانی می کنند صحبت کردیم، گفتیم که بخشی از توانایی لازم برای پروژه تربل پشتیبانی تولیدکننده چیپست از پروژه مذکور است. به صورت کلی آپدیت جدید سیستم عامل علاوه بر اینکه به شرکت تولیدکننده موبایل بستگی دارد، به شرکت تولیدکننده چیپست آن نیز مرتبط است. امروز اما منتشر شدن لیست چیپست هایی که اندروید پی (Android P) را پشتیبانی می کنند، گره از معمای جای گرفتن 9 اسم خاص در لیست موبایل هایی که آپدیت اندروید پی (Android P) باز می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

امروز کوالکام رسما اعلام کرده است دستگاه هایی با چیپست های اسنپدراگون 845، اسنپدراگون 660 و اسنپدراگون 636 می توانند پس از عرضه آپدیت اندروید پی (Android P)، بدون فاصله آن را دریافت کنند. همانطور که دقت دارید، تمام دستگاه های لیست مذکور نیز با این سه چیپست مجهز شده بودند به جز اسنشال فون، پیکسل و پیکسل ایکس ال که با چیپست اسنپدراگون 835 در این لیست جای گرفته اند.

همچنین اگر کوالکام سریع تر بتواند پشتیبانی از اندروید پی (Android P) را به چیپست های قدیمی تر خود اضافه کند، مشکل دیگری که وجود دارد پروژه تربل گوگل است. در حقیقت این مشکل نه مستقیما به دلیل خود پروژه تربل بلکه به دلیل محدودیت پشتیبانی دستگاه های حتی یک سال پیش از آن است. در حقیقت پروژه تربل فقط برای موبایل هایی که با اندروید 8 عرضه شده اند و یا تعداد اندکی که در آپدیت اندروید 8 خود، این ویژگی را همراه داشته اند، موجود است.

مشکل دیگری که وجود دارد پروژه تربل گوگل است

حتی با وجود دستگاه هایی با چیپستی که پشتیبانی از اندروید پی (Android P) را داشته باشد و پروژه تربل نیز شامل آن شود، همچنان شاهد غیبت آمادگی برای دریافت آپدیت اندروید پی (Android P) آزمایشی هستیم. مثلا گلکسی اس 9 مثال بارز این موضوع است و نام دیگر کره ای یعنی ال جی جی 7 تینکیو نیز در این لیست می تواند مورد سرزنش باشد! در مطلب بعدی به دلیل عدم دریافت آپدیت اندروید پی (Android P) آزمایشی توسط پرچمدارهای بی نظیر کره ای ها به صحبت خواهیم نشست اما به صورت کلی می توان به آینده آپدیت های اندروید می توان خوش بین بود و این هماهنگی شاید جایی حدود سال 2020 کاملا احساس شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرعت دریافت آپدیت و داشتن ویژگی های برجسته اندروید پی آزمایشی (Android P beta) چقدر اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

همیشه گفتم و بازهم میگم
ترجیح میدم یه اپدیت دیرتر از بقیه به دستم برسه اما:
۱:پایدار باشه و باگ نداشته باشه نه اینکه ۱۰ تا اپدیت دیگه بعدش بیاد تا اون باگ ها رو برطرف کنه بنده که برای اینترنتم هزینه پرداخت میکنم حاضر نیستم که اینترنتم توسط یک شرکت حرام بشه
۲: واقعا با نسخه قبلش متفاوت باشه و تمام اپدیت های ممکن از جمله اپدیت درایور ها و امنیتی و اپدیت هایی که با اون ها سروکار داریم رو پوشش بده نه اینکه صرفا شماره ورژن تغییر پیدا کنه
۳:برنامه های محبوب و اصلی با اون نسخه هماهنگی لازم رو داشته باشه نه اینکه اپ ها کرش کنه و اعصاب ادمو بهم بریزه

به این دلایلی که گفتم از نظر من سرعت ارائه مهم نیست بلکه اپدیت سالم و کامل با این ویژگی ها مهمه
الان اپدیت اندرویید ۸ روی اس۸ یا اس۷ ایا باگ عجیب و غریبی داره؟!همینطورم که میبینم یه اپدیت کامل هست و رابط کاربری و درایور ها کاملا اپدیت و بروز میشه

REZA

این بی نظمی توی اپدیت های گوشیای اندرویدی اونقدر زیاده که همونطور که گفتین تا چند سال دیگه شاید هماهنگ شن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)