حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتو جی 6، موتو جی 6 پلاس و موتو جی 6 پلی رسما معرفی شدند

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | موتورولا

هر چند حضور موتورولا در بازار کشور ما خیلی قوی و گسترده نیست اما این برند آنقدر جذاب هست که بخواهیم با میان رده های جدید این شرکت آشنا شویم. خانواده موتو جی 6 (Moto G6) دیشب رسما معرفی شده و ما امروز می خواهیم مروری روی آن ها داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خانواده موتو جی 6 (Moto G6) اشتراکات زیادی دارند، همگی نمایشگر عریض 18:9 دارند که حاشیه نمایشگر تا حدودی کاسته شده، هر سه اندورید 8 خالص را خواهند داشت و البته برای دوربین سلفی خود فلاش دارند. در منبع مطلب عنوان شده که هر سه دستگاه حسگر اثرانگشت روی قاب جلویی دارند اما در تصاویر منتشر شده، مدل موتو جی 6 پلی بدون حسگر اثرانگشت دیده می شود. همچنین سه دستگاه فضای رایگان برای آپلود تصاویر و فیلم های شما روی گوگل فوتو (Google Photo) دارند.

بسیار خوب، اجازه بدهید با بهترین عضو خانواده موتو جی 6 یعنی موتو جی 6 پلاس (Moto G6 Plus) آغاز کنیم:

موتو جی 6 پلاس

موتو جی 6 پلاس

موتو جی 6 پلاس با نمایشگر بزرگتر، چیپست قوی تر و باتری بزرگتر می تواند بهترین عضو خانواده موتو جی 6 باشد. نمایشگر 5.9 اینچی FHD با نسبت تصویر 18:9، چیپست اسنپدراگون 630 با حافظه رم 4 یا 6 گیگابایت و باتری نه چندان بزرگ اما بزرگتر از دیگر مدل ها با حجم 3200 میلی آمپری از جلمله مشخصات این دستگاه است. دوربین دوگانه موتو جی 6 پلاس ترکیب 12+5 مگاپیکسل را انتخاب کرده کرده که دوربین 12 مگاپیکسلی اندازه پیکسل های 1.4 میکرومتری به علاوه f/1.7 و فوکوس دوال پیکسل را داراست که می توان گفت از این نظر رو روی کاغذ شبیه به دوربین گلکسی اس 8 است! همچنین قابلیت فیلم برداری 4K نیز وجود دارد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل بوده و همانطور که گفتیم فلاش می دارد که فیلم برداری FHD نیز انجام خواهد داد.

قیمت حدود 300 یورو برای موتو جی 6 پلاس با توجه به همراه داشتن شارژر 15 واتی درون جعبه و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع می تواند وسوسه برانگیز ظاهر شود.

موتو جی 6

موتو جی 6

موتو جی 6 (Moto G6) مدل اصلی این خانواده است که بین موتو جی 6 پلاس و موتو جی 6 پلی قرار می گیرد. تفاوت اصلی آن با مدل پلاس در اندازه نمایشگر، چیپست، حافظه رم و باتری است. اندازه نمایشگر تنها 0.2 اینچ کوچکتر است که به نظر من برای تمایز بین مدل عادی و پلاس کمی کم به نظر می رسد. این نمایشگر همچنان رزلوشن FHD دارد و نسبت تصویر 18:9 که البته خیلی هم کم حاشیه نیست. چیپست اسنپدراگون 450 و انتخاب های 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم از مشخصات سخت افزاری آن است. باتری با اینکه 200 میلی آمپر کمتر از مدل پلاس و برابر 3000 میلی آمپر است اما ضخمات مدل موتو جی 6 بیشتر از موتو جی 6 پلاس است (0.2 میلی متر)!

از نظر مشخصات دوربینی همه چیز بین این دو مدل یکسان است با این تفاوت که فیلم برداری 4K جای خود را به فیلم برداری FHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه می دهد! بلندگوی تکی موتو جی 6 روی قاب جلویی قرار دارد و بر خلاف دو مدل دیگر فقط این دستگاه از قابلیت صدای دالبی بهره می برد. قیمت موتو جی 6 برابر 250 یورو است.

موتو جی 6 پلی

موتو جی 6 پلی

موتو جی 6 پلی پایین رده ترین بین این 3 دستگاه است که به نظر می رسد یا حسگر اثرانگشت ندارد و یا اگر داشته باشد باید روی قاب پشتی و زیر لوگو موتورولا باشد. نمایشگر موتو جی 6 پلی نیز نسبت تصویر 18:9 دارد که رزلوشن آن HD+ و اندازه آن همانند موتو جی 6 و 5.7 اینچ است. چیپست در نظر گرفته شده برای آن اسنپدراگون 430 برای بازار جهانی و اسنپدراگون 427 برای بازار امریکاست که دومی یک چیپست 4 هسته ای و اولی یک چیپست 8 هسته ای است اما برترین دومی این است که قابلیت اتصال به وای فای دو بانده را دارد!

دوربین تکی آن 13 مگاپیکسل بوده و می تواند FHD فیلم برداری کند و دوربین سلفی همانند دیگر مدل ها 8 مگاپیکسلی با فلاش است. باتری 4000 میلی آمپری، انتخاب های حافظه رم 2 یا 3 گیگابایت و قابلیت شارژ سریع همه و همه روی این دستگاه با قیمت 200 یورو عرضه می شود.

هر سه مدل مقاومت ناچیزی در برابر پاشش آب دارند ما گویا فقط برای مدل های داخل امریکا! نظر شما چیست؟ این سه مدل را می پسندید؟ در مطلب بعدی به سه مدل خانواده موتو E5 خواهیم پرداخت که دستگاه های ارزان تری هستند.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

هر چند حضور موتورولا در بازار کشور ما خیلی قوی و گسترده نیست اما این برند آنقدر جذاب هست که بخواهیم با میان رده های جدید این شرکت آشنا شویم

اتفاقا به نظر من اصلا جذاب نیستند?

Mortazavi

هنوزم هست

BeFair

جی 6 پلاسش خوبه ولی خب یورو خیلی گرونه 🙂

Mortazavi

چه امکانات و قیمتی

پردازنده xa2 ultra همراه با دوربین اس۸ با رم۶ که از دوتاشون بزرگتره و یه دوربین ۵مگاپیکسلی اضافه فقط ۳۰۰ یورو

انصافاً وسوسه کنندست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)