حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل درآمد بیشتری از جستجوهای خرید خواهد داشت

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

اکثر ما عادت داریم پس از یک تجربه جدید یا یک پرداخت جدید یه یک کسب و کاری که تا به حال با آن سر و کار نداشته ایم، از خود بپرسیم که این ها درآمدشان چقدر است و چطور می توانند کسب و کار خود را توسعه بدهند اما گاهی اوقات حساب های سرانگشتی ما به پاسخ درستی نمی رسد! گوگل یکی از این کسب و کارها است که برای خیلی از ما یک سوال بزرگ به شمار می رود، گوگل از چه راهی درآمد دارد؟ در پاسخ باید بگوییم راه های زیادی وجود دارد که در ادامه به یکی از جدیدترین های آن اشاره می کنیم.

گوگل لنز

گوگل لنز

می دانیم که گوگل در نتایج جستجوی خود، تبلیغات می پذیرد و اگر زمانی که در این موتور جستجو، جستجو می کنید (سرچ می کنید) حتما گزینه های اولی که کنار آن ها کلمه ad درون یک کادر مستطیلی مشخص شده است را دیده اید. این ها تبلیغاتی هستند که کسب و کار مربوط به هزینه ای را به گوگل پرداخته است تا به عنوان نتایج اولیه دیده شوند و روی آن ها کلیک شود!

این حق تبلیغات برای گوگل محفوظ است چرا که ما به رایگان از خدمات آن ها استفاده می کنیم و قطعا آن ها به دنبال درآمدهای درشت تر هستند!خب، چه راهی برای درآمد بیشتر وجود دارد؟ معرفی برای خرید!

می دانیم که هوش مصنوعی قطعا آینده است. با استفاده از هوش مصنوعی در بخش بصری دستگاه می تواند آن چیزی را که در تصویر وجود دارد درک کند، اصطلاحا همانند ما انسان ها آن را “ببیند”. بدین ترتیب برای مثال شما چیزی را می بینید و از آن خوش تان می آید! با استفاده از سرویس گوگل لنز (Google Lens) می توانید به راحتی موبایل خود را به سمت آن گرفته و گوگل به شما بگوید این چیست! حال در قدم بعدی کافی است پل ارتباطی خرید این دستگاه برای شما فراهم باشد و بوم! آن را بخرید. البته موضوع به صورت ناقص در بیکسبی همراه با گلکسی اس 8 معرفی شد اما قطعا نمونه گوگلی می تواند موفق تر باشد. حال می توانید بهتر متوجه شوید که چرا شرکت های بزرگ سعی می کنند تا اکوسیستم خود را بسازند، اینکه چرا سامسونگ از گوگل اسیستنت به عنوان انتخاب اصلی استفاده نمی کند و بیکسبی را توسعه می دهد.

بدین ترتیب فروشندگان بزرگ سعی می کنند تا بدین وسیله یکی از اولین گزینه های خرید برای کاربران باشند. البته که گوگل لنز کارایی های دیگری هم دارد و می تواند مکان ها را به شما نشان دهد یا هر جستجو تصویری دیگری را برای شما به سرعت انجام دهد اما اصطلاحا این جستجوهای خرید می تواند راه درآمدی بزرگی برای گوگل باشد.

نظر شما چیست؟ هر چیزی قیمتی دارد! سرویس رایگان گاهی نه لزوما بد اما کُد دار است.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amirkrs

کلا گوگل عشقه حالا از هر روشی خواست درآمد زایی کنه

amirkrs

گوگل عشقه حالا از هر روشی خواست درآمد زایی کنه

Peiman

من بشدت منتظر نسخه دوم بیکسبی هستم . قطعا عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)