حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت گلکسی اس 9+ در مقابل آیفون X

گلگسی اس 9 و گلکسی اس 9+ با بهترین سخت افزار روز بازار که برای دستگاه های اندرویدی وجود دارد عرضه شده اند. طبق معمول این پرچمدار سامسونگ در دو نسخه عرضه شده که نسخه جهانی آن چیپست اگزینوس 9810 و نسخه مخصوص بازارهای امریکا و چین اسنپدارگون 845 را دارند. آیفون X نیز با قوی ترین چیپست ساخت اپل یعنی A11 bionic عرضه شده و رویارویی این دو دستگاه با هم می تواند خیلی جذاب باشد! این تست سرعت گلکسی اس 9+ در مقابل آيفون X با نسخه اگزینوس 9810 گلکسی اس 9+ انجام شده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست سرعت گلکسی اس 9+ در مقابل آیفون X را با هم تماشا کنیم.

به شکل مشخص می توان گفت شاید آیفون X سریع ترین چیپست موبایل ساخته شده تا کنون توسط اپل و در مقایسه با دیگر دستگاه ها در دیگر پلتفرم ها را داشته باشد اما حقیقت این است که آیفون X بهترین عملکرد را در بین آیفون ها ندارد یا دیگر دستگاه ها ندارد! همانطور که در این ویدیو شاهد هستید گلکسی اس 9+ در اجرای بسیار از برنامه و بازی ها از جمله آسفالت 8 که یک بازی گرافیکی سنگین به شمار می رود از آیفون X سریع تر بود اما آیفون X برتری خود را اجرای برخی دیگر از بازی ها همچنان نشان می دهد که دلیل آن را می توان در بهینه تر بودن سیستم عامل و برنامه های توسعه داده شده با تمام مشخصات سخت افزاری از جمله رزلوشن، چیپست و حافظه رم دید.

در بحث مدیریت رم که می توان آن را اساسی ترین پاشنه آشیل آیفون X دید اینجا هم گلکسی اس 9+ پیروز میدان بود و هیچ برنامه یا بازی را دوباره اجرا نکرد! این نکته مهمی است و در حالی رخ می دهد که آیفون X به دفعات شاهد اجرای مجدد برنامه و بازی ها بود. دلیل به شکل مشخص در حافظه رم کم آیفون X دیده می شود و به احتمال زیاد اپل باید در نسخه بعدی آن را افزایش دهد!

خط پایانی اما! نظر شما چیست؟ کدام یک و چرا؟ و این سوال همیشگی که تفاوت سرعت موبایل ها در این حد بسیار کم، چقدر در خرید شما تاثیرگذار است؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

الان یکی دو سالیه که رکورد آیفون ها دیگه دور از دسترس نیست و خیلی از اندرویدیها تو سرعت اجرای برنامه ها بهتر عمل میکنن. باید در نظر داشت که برنامه ها و بازیهای اختصاصی و بهینه سازی بهتر برای آیفون هم دیگه کمک چندانی بهش نمیکنه. هرچند که این تفاوت ها در عمل محسوس نیست.

ahmad

بار اول که برنامه ها باز میشدن تقریبا برابر بودن ولی طبق معمول مدیریت رم آی او اس 11 باعث باخت در دور دوم شد

Pouya

تو این تست ب نظر من صفحه نمایش اس 9 پلاس بهتر بود هر چند قبلانم گفتم از تسپید تست درست نیس صفحه نمایشو تست کنیم هنوزم میگم ولی انگار سفید اس 9 پلاس بهتر از ایفون بود

در مورد سرعت بوت شدن گوشی، دیدیم که S9 پلاس سریع تر از آیفون ایکس بود. اما به نظر میرسید که آیفون ایکسه، گوشی هست که ماه ها کار کرده و دست طرف بوده، چون کلی پیام نخوانده روی گوشی بود. به نظر برای سرعت بوت، باید هر دو گوشی تحت شرایط یکسانی باشن. مثلا هر دو فکتوری ریست شده باشن.

نکته دیگه اینکه بهتر بود گلکسی S9 رو هم تست میکرد. چون S9 مقدار رمش 4 گیگابایت هست و آیفون ایکس هم 3 گیگابایت. اینطوری کمی عادلانه تر بود و اینکه عملکرد مدیریت رم مدل S9 رو هم میدیدیم.

یک سوال هم داشتم. اینکه فقط آیفون ایکس همچین مشکلی داره یا آیفون 8 و 8 پلاس هم مشکل مدیریت حافظه رو دارن؟

خوشبختانه خیالمون از این بابت هم راحت شد که گلکسی های جدید هم مثل گلکسی های پارسال مشکلی در مدیریت حافظه ندارن.

اما در مورد سوالی که انتهای مطلب پرسیدید. به نظر من اختلاف چند میلی ثانیه ای در باز کردن برنامه ها و بازی ها چندان اهمیتی نداره. ولی این خیلی مهم هستش که آیفون ایکس 1000 دلاری بتونه چندتا بازی یا برنامه ها رو توی حافظه نگه داره.

ahmad

رسول جان طبق کلیپ هایی که دیدم مدیریت رم هر سه آیفون (8و8پلاس و10) مشکل دارن قبلا هم گفتم آی او اس 11 یک شکست بود برا اپل حتی تصمیم گرفتن آی او اس 12 رو با قابلیت های جدید معرفی نکنن و تمرکزشون رو کارایی و کیفیت باشه

دکتر رسول آریان

مرسی ?

Amir026

آی او اس 11 شکست نبود،نذاشتن 4گیگ رم اشتباه بود
3گیگ رم بر ios 11 واقعا کمه

Pouya

(اما در مورد سوالی که انتهای مطلب پرسیدید. به نظر من اختلاف چند میلی ثانیه ای در باز کردن برنامه ها و بازی ها چندان اهمیتی نداره.) کاملا موافقم برای من اصلا اهمیت نداره قبلانم گفتم اصلا تو زندگی روز مره این تفاوت قابل حس نیست در صورتی میشه فهمید که بزاریمشون کنار هم البته حفظ سرعت در دراز مدت مهمه که دیگه چند سالیه اندرویدی ها هم انقدر قوی شدن که سرعتشونو حفظ کنن چون بشخصه شده توی فامیل یه گوشیه اندرویدی رو باهاش کار کردم چند سال بعدم باهاش کار کردم تغییری تو سرعتش حس نکردم

دکتر رسول آریان

درسته. الان ویندوز 10 من روی لپتاپ، بعد از چند ماه که گذشته و روش تعدادی اپلیکیشن نصب کردم، سرعت بوتش واقعا بد شده و کاراییش هم به نظرم مثل روز اول نیست.

قاعدتا اندروید بهتر از ویندوز نباشه، بدتر نیست!

dele_tanha

آقای اریان بابات اون حرفایی که بهت زدم عذر میخوام منظوری نداشتم ولی خدایی بعضی وقتها با نظرات متعصبانت حرص ادم رو در میاری. ب هر حال معذرت میخوام

Peiman

من هنوزم بر این باورم که اپل تو ios ۱۱ کم کاری کرده البته منکر تلاش های شرکت های اندرویدی نمیشم ولی اپل میتونست خیلی بهتر عمل کنه

علی شیخ زاده

کسی میدونه رو این ایفون ای او اس چند نصبه

Mortazavi

سامسونگ تو بحث سرعت و رابط کاربری هم مثل دوربین پیشرفت های فوق‌العاده ای داشته که ارزش تشویق داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)