حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه ای انقلابی درباره دوربین نوکیا 10 و دارا بودن 5 لنز احتمالا چرخان

نوشته

6 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شایعات، نوکیا

نوکیا بدون شکی نامی بود که زمانی هر بخش موبایل ها آن به عنوان یک الگو برای دیگر شرکت محسوب میشد. این شرکت موبایل هایی با دوربین خیلی خوب تولید می کرد و اگر بخواهیم نام چند مدل معروف آن را به صورت گذری نام ببریم بتوان به نوکیا N95، نوکیا 808 پیورویو و نوکیا لومیا 1020 اشاره کرد. موبایل هایی که هر کدام در زمان عرضه کاملا از نظر دوربین مورد توجه بودند. حالا شایعه ای انقلابی درباره دوربین نوکیا 10 و دارا بودن 5 لنز احتمالا چرخان منتشر شده که ایده جسورانه ای پشت آن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لطفا به تصویر اصلی مطلب نگاه کنید، این طرح که خیلی ساده و گویی در برنامه یادداشت یک موبایل ترسیم شده منسوب به دوربین نوکیا 10 است. طبق این طرح احتمالا ما با یک حسگر دوربین مواجه باشیم و آن حلقه 5 تایی از لنزها بتوانند با مکانیسمی برچخند که هر کدام بر حسب نیاز روی حسگر تصویر قرار بگیرند و عکاسی صورت بپذیرد. این ایده واقعا جذاب است اما اینکه چطور بخواهد اجرا شود موضوع دیگر است، این که اصلا قابل اجرا باشد یا نه نیز باید بررسی شود.

اگر این شایعه انقلابی درباره دوربین نوکیا 10 صحت داشته باشد کاربر قادر خواهد بود که در 5 سبک عکاسی مختلف از جمله عکاسی عادی، تله، فوق عریض و شاید به حدس ما دو حالت چشم ماهی و سوپر زوم عکاسی کند که فوق العاده است. فلش به صورت مشترک و وسط این چرخه 5 تایی است و حسگر اثرانگش زیر آن ها که البته موقعیت خیلی خوبی به شما نمی رود.

به گفته منابع چینی احتمالا این نوکیا 10 خیلی زود و در IFA2018 برلین رونمایی شود

هنوز جزئیات بیشتر یا دقیق ترین به جز همان تصویر ساده وجود ندارد. به گفته منابع چینی احتمالا این نوکیا 10 خیلی زود و در IFA2018 برلین رونمایی شود. اینکه نوکیا دستگاهی به نام نوکیا 10 تولید خواهد کرد را به لطف لو رفتن بزرگ دستگاه هایی که با چیپست اسنپدراگون 845 ارایه می شوند، می دانیم اما اینکه چنین سیستم دوربین پنج تایی چرخان برای آن در نظر گرفته بشود، کمی عجیب است. بد نیست بدانید چیپست اسنپدراگون 845 به صورت تئوری تا 7 دوربین با مجموع رزلوشن 32 مگاپیکسل را پشتیبانی می کند. البته این طرح اگر به صورت لنز چرخان و تعویض شونده بخواهد اجرا شود دیگر نیازی به پشتیبانی از چندین دوربین هم نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چنی شاعه ای درباره نوکیا 10 به تحقق بپیوندد؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yzdni.Mostafa

ها بابا
خودم رفتم پرسیدم ازشان
گفتن هابرار مخم بزنم
گفتم حلالتان ب مولا
او ک دروغ مگه شایع مسازه ساموسونگه
اول اچ تی سی بعد نوکیا
???

Peiman

اگر به طراحی آسیب نزنه خیلی ایده خوبیم هست . فقط این حالت چشم ماهی به چه درد میخوره؟؟؟ به نظر که کاربرد چندانی نداره

Dariushrd

نوکیا_اچ تی سی_ موتورولا(لونوو)_بلک بری_آلکاتل_ایسوز_لطفا از بخش موبایل بکشید بیرون راحت شیم

Dariushrd

این برندا گوشیاشون علاوه بر اینکه کیفیت لازم رو نداره فروش خیلی کمی هم دارن…حالا این شرکتای چینی درسته بنجل زیاد میسازن اما حداقل میتونن قالب کنن ب ۱ میلیارد جمعیت کشورشون… اما خب این کمپانی ها مث ما ایرانیا بخور و نمیر دارن ادامه میدن…کیفیتشونم افت میکنه هربار

Dariushrd

راستی قضیه این ترنج نرسیده چیه زیر اسمامون⁦:-$⁩

Ahmad ka

خیلی جالب میشه بیش از بیش به دوربینهای dslr با قابلیت تعویز لنز شباهت داره .البته از نظر شارپنس تصوریر حتما ارتقا خواهد کرد ولی سوپر زوم از نظر اپتیکی ومکانیکی بعید به نظر میرسد .قبلا هم نوکیا بزرگترین حسگر موبایل را ساخته بود808و1020 واحتمال تله معادل80مم با این سنسور وجود داره.وحالت ماکروهم را ازلنز چشم ماهی انتظار میره. که نمی تونه میکرو باشه .من که خیلی دوست داشتم همچین موبایلی باشه میتونه به عنوان دوربین دوم عکاسا استفاده بشه.

Ahmad ka

ویه چیز جالب دیگه اینکه میتونه دریچه دیافراگم از f1.4 تا حدود 5.6 متغییر باشه. که عالی میشه.وساخت همچین دوربینی در محدوده30×30ملیمتر امکان پزیره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)