حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل نوکیا 9 لو رفت، اسنپدراگون 835 و نمایشگر 5.5 اینچ OLED

شرکت فنلاندی HMD که حالا تولیدکننده موبایل های نوکیا است پس از عرضه نوکیا 8 به صورت محدود در بازارهای مشخص، حالا در فکر ارایه پرچمدار بعدی خود است. اگر به یاد داشته باشید قبلا در ترنجی خواندیم که احتمالا نوکیا 9 و نوکیا 8 2018 ماه آینده معرفی خواهد شد. مشخصات کلی این دستگاه که به احتمال زیاد نوکیا 9 نام خواهد داشت لو رفته و در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری نوکیا 9

مشخصات سخت افزاری نوکیا 9

بیشتر مشخصات نوکیا 9 را می توان در تصویر بالا دید. نمایشگر 5.5 اینچی OLED ساخت الجی اولین موضوعی است که توجه را به خود جلب می کند. هر چند نوکیا 8 نمایشگر با کیفیت و روشنایی زیادی از نوع IPS داشت اما با حرکت اپل به سوی پنل های OLED سال 2018 را می توان به سال نمایشگرهای OLED نیز دانست.

دومین موضوعی که اهمیت بالایی دارد و تعجب ما را برانگیخته است، چیپست نوکیا 9 است. آنطور که در این لیست شاهد هستید مدل MSM8998 شرکت کوالکام برای آن در نظر گرفته شده است که مدل عددی اسنپدراگون 835 است. هر چند حافظه داخلی نوکیا 9 برابر 128 گیگابایت و ساخت سامسونگ که این احتمال 6 گیگابایت حافظه رم را بالا می برد اما چیپست اسنپدراگون 835 برای پرچمداری که بخواهد سال 2018 را برای برندی رهبری کند گزینه خوبی نیست. هر چند این چیپست قدرت سخت افزاری خوبی دارد اما اولا کاربران خیلی مشخصات محورتر شده اند و دوما چرا باید هزینه برابر را برای سخت افزاری قدیمی داد؟

دوربین نوکیا 9 به صورت دوگانه در نظر گرفته شده است

دوربین نوکیا 9 به صورت دوگانه در نظر گرفته شده که یکی از آن ها 12 مگاپیکسل و دیگر 13 مگاپیکسل است. شایعه ای درباره دوربین 3 گانه نوکیا 9 شنیده بودیم که با این اطلاعات انتظار می رود قابلیت های نرم افزاری دیده شده یا به صورت نرم افزاری پیاده شوند و یا آن موارد مربوط به دستگاهی دیگر باشد! دوربین سلفی نوکیا 9 نیز با رزلوشن 5 مگاپیکسل و به صورت تکی خواهد بود.

باتری نوکیا 9 حجمی برابر 3250 میلی آمپری دارد که با توجه به مشخصات می تواند این دستگاه را به خوبی مدیریت کند. همچنین بالای لیست مشخصات شارژ سریع 3 مرحله ای نوکیا 9 را نیز می بینیم.

اجازه بدهید ادامه تصاویر لو رفته از مشخصات نوکیا 9 را که البته به جز اندروید 8 بودن آن ارایه نمی کنند را با هم ببینیم:

نظر شما درباره مشخصات سخت افزاری نوکیا 9 چیست؟ فکر می کنید HMD پرچمدار سال 2018 با این مشخصات عرضه کند؟ هنوز درباره ابعاد دستگاه و حاشیه تصویر نمایشگر اطلاعاتی در دسترس نیست اما بعید نیست که این شرکت فنلاندی پرچمدار 2018 خود را ترندی تر در نظر بگیرد. البته اگر نظر ترنجی را بخواهید باید بگوییم با توجه به اسکرین شات ثبت شده و نسیت تصویر آن باید گفت که نسبت تصویر 16:9 است و این احتمال کم حاشیه بودن نمایشگر را کم می کند. همچنین به دلیل دکمه های نرم افزاری روی صفحه اندروید باید گفت بر خلاف نوکیا 8 احتمالا نوکیا 9 بدون دکمه های سخت افزاری زیر نمایشگر عرضه خواهد شد.

شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

چقدر دوربینش زده بیرون!

Mortazavi

این عکس ساختگیه

mTAAHAAm

بله.در عمل نباید اینطور باشه.

علی شیخ زاده

چرا اسنپ ۸۳۵ ؟

mTAAHAAm

واسه 835 ی کم دیره.

Mortazavi

فک کنم hmd میخاد دوباره نوکیا رو نابود کنه و همین یکم اعتبارشم آتش بزنه

آخه اسنپه۸۳۵؟؟؟

اینا از بلایی که پارسال سر جی۶ اومد درس نمیگیرن؟

mTAAHAAm

من هم همینو می گم.835 خیلی خوبه. ولی حرفه ای ها خیلی براشون مهمه پردازنده بروز باشه

mTAAHAAm

بله.مثل اینکه زمانبندی خوبی نداره.اسنپ 835 و صفحه نمایش کم حاشیه بایستی سال پیش ارائه میشد نه حالا.

Peiman

به نظرم روی طراحیش باید خیلی بهتر کار کنه . اسنپ ۸۳۵ هم که دیگه خودتون میدونید

mTAAHAAm

این طرح صدرصد قطعی نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)