وانپلاس بهتازگی گزارش پرسشهای متداول (FAQ) مربوط به رابط کاربری OxygenOS را برای ماه نوامبر ۲۰۲۵ منتشر کرده است. این شرکت در گزارش خود، به مشکلات رایجی که کاربران پس از دریافت آپدیتهای اخیر OxygenOS گزارش کردهاند، پاسخ میدهد. وانپلاس اعلام کرده که این لیست را بر اساس بازخوردهای پرتکرار پیرامون باگها، عملکرد ویژگیها و سازگاری سیستم تدوین کرده است.
🔵 رفع مشکل عدم کارکرد پرداختهای NFC در آخرین نسخه نرمافزاری
🔵 شناسایی علت قطع سیگنال 5G در سیمکارتهای Airtel و وعده حل آن
🔵 ارائه راهکار موقت برای مشکل عدم پاسخگویی منوی ویجت دسکتاپ
🔵 تایید باگهای مربوط به ناپدید شدن والپیپر و تداخل کیبورد
🔵 غیرفعال شدن خودکار میانبر دوربین با دکمه پاور و روش فعالسازی مجدد
یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربران پس از ارتقای سیستم با آن مواجه شدند، از کار افتادن پرداختهای NFC بود. خوشبختانه، وانپلاس تایید کرده که توسعهدهندگان علت این مشکل را شناسایی کردهاند. این شرکت به کاربران توصیه میکند که برای رفع این نقص، گوشی خود را به جدیدترین نسخه نرمافزاری آپدیت کنند، زیرا فایل اصلاحیه در آخرین بیلد گنجانده شده است.

مشکل از کار افتادن پرداختهای NFC در گوشیهای OxygenOS
علاوه بر این، مشکلی در بخش «هشدارهای زنده» (Live Alerts) وجود دارد که در آن ناوبری نقشه پس از آپدیت نمایش داده نمیشود. وانپلاس توضیح میدهد که این موضوع به دلیل یک مشکل سازگاری موقت بین Live Alerts و برنامههای مسیریاب شخص ثالث رخ داده است. بنابراین، تا زمانی که تیم فنی سازگاری را بهبود ندهد، ممکن است وضعیت ناوبری در این بخش ظاهر نشود.
برخی کاربران گزارش دادهاند که لمس منوی ویجت دسکتاپ هیچ واکنشی ایجاد نمیکند. وانپلاس ضمن تایید این موضوع، اعلام کرد که کار روی بهینهسازی این بخش ادامه دارد. با این حال، کاربران میتوانند از یک راهکار موقت استفاده کنند:
همچنین، گزارشهایی مبنی بر ناپدید شدن والپیپرها و تفاوت نمایشگر قفل با پیشنمایش تم Flux وجود دارد. وانپلاس بابت این مشکلات عذرخواهی کرده و وعده داده است که اصلاحیه مربوطه را در آپدیتهای آتی منتشر میکند.
بخش دیگری از گزارش به مشکلات شبکه در سیمکارتهای Airtel اشاره دارد. کاربران ممکن است با قطع کامل سیگنال یا عدم کارکرد سرویس 5G مواجه شوند. تیم مهندسی وانپلاس علت را پیدا کرده و در آپدیت نرمافزاری بعدی (Next Update) آن را برطرف خواهد کرد.

مشکلات قطع کامل سیگنال یا عدم کارکرد سرویس 5G در گوشیهای OxygenOS
وانپلاس به باگ عجیب دیگری نیز اشاره کرده است؛ میانبر «دوبار فشردن دکمه پاور» برای باز کردن دوربین، ممکن است پس از ریستارت گوشی غیرفعال یا خاکستری شود. اگرچه شرکت قصد دارد یک اصلاحیه دائمی ارائه دهد، اما کاربران میتوانند هماکنون بهصورت دستی از مسیر زیر آن را مجدداً فعال کنند:
وانپلاس در پایان تاکید کرده است که بهطور فعال این مشکلات را رصد میکند و اصلاحیهها را از طریق بهروزرسانیهای آینده OxygenOS در اختیار کاربران قرار میدهد. این گزارش نشان میدهد که شرکت بر رفع باگهای ریز و درشت تمرکز دارد. آیا شما پس از آپدیت گوشی وانپلاس خود با هیچیک از این مشکلات روبرو شدهاید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.