حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حداقل حافظه داخلی آیفون ۱۶ پرو دو برابر نسل قبل خواهد بود

نوشته

1 هفته قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

کاربران آیفون که طرفدار مدل پرو بوده، اما از فضای ذخیره‌سازی محدود آن ناراضی هستند، ممکن است از آیفون ۱۶ پرو استقبال کنند. طبق گزارشی که از شرکت تایوانی تحقیقات بازار TrendForce منتشر شده، حداقل حافظه داخلی آیفون ۱۶ پرو از ۱۲۸ به ۲۵۶ گیگابایت خواهد رسید.

آیفون ۱۶ پرو دارای حداقل حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است

سال گذشته، مدل پایه آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بود. بنابراین طبیعی است که مدل پرو در سری آیفون ۱۶ نیز از همین رویه پیروی کند. البته افزایش حافظه داخلی، به‌معنای افزایش قیمت آیفون ۱۶ پرو است. TrendForce ادعا می‌کند که این افزایش قیمت ممکن است برای کاربران خوشایند باشد، زیرا که iPhone 16 Pro همچنین دارای تتراپریسم برای زوم خواهد بود. قبلاً این ویژگی تنها در مدل پرو مکس دیده می‌شد.

اپل سال گذشته با معرفی لنز زوم تتراپریسم در آیفون ۱۵ پرو مکس کاری مشابه انجام داد که طبیعتاً باعث افزایش این تلفن هوشمند شد. برای قابل‌قبول‌تر شدن این قیمت بالاتر، اپل حداقل فضای ذخیره‌سازی این گوشی را از ۱۲۸ گیگابایت به ۲۵۶ گیگابایت رساند.

فراتر از حافظه داخلی و دوربین، این گزارش جدید جزئیاتی را قبلاً که در مورد سخت‌افزار سری آیفون ۱۶ فاش شده بود، تأیید می‌کند. انتظار می‌رود که نسخه های غیر پرو به تراشه Apple A18 مجهز شوند. در حالی که احتمالاً مدل های پرو از تراشه قدرتمندتر Apple A18 Pro برخوردار خواهند بود.

همچنین این احتمال وجود دارد که حافظه رم در مدل های غیر پرو سری آیفون ۱۶ از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت افزایش یابد. این میزان رم برای پاسخگویی به نیاز های ویژگی های Apple Intelligence (هوش مصنوعی اپل) نیاز خواهد بود. دقت کنید که این‌ها گمانه‌زنی های اولیه هستند و انتظار می‌رود در هفته جاری جزئیات دقیق‌تری منتشر شود.

حاشیه های نمایشگر آیفون ۱۶ پرو مکس را در مقایسه با نسل قبل ببینید

نظر شما درباره این گوشی هوشمند آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اقدام مفید واقعا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی