حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلتر شدن ایکس (توییتر سابق) در برزیل + جریمه برای فروش VPN

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی قدرتمند هستند اما دولت‌ها و قانون می‌توانند از آن هم قدرتمندتر باشند. به تازگی خبری درباره فیلترشدن یک شبکه اجتماعی پر حاشیه منتشر شده است. فیلتر شدن ایکس (توییتر سابق) در برزیل با رای دادگاه صورت پذیرفته و همزمان قاضی جریمه‌ای برای فروش VPN در جهت دسترسی به این شبکه اجتماعی وضع کرده است.

فیلتر شدن ایکس در برزیل

یک قاضی دادگاه عالی برزیل ۹ شهریور ۱۴۰۳ دستور «تعلیق فوری» شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را در این کشور صادر نمود. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مهلت تعیین شده توسط دادگاه برای معرفی نماینده قانونی ایکس در برزیل به پایان رسید.

قاضی مورائس در این تصمیم، دستور تعلیق کامل و فوری ایکس در برزیل را تا زمان اجرای تمام دستورات دادگاه مربوط به ایکس، از جمله پرداخت جریمه‌هایی به مبلغ هجده و نیم میلیون رئال (معادل سه میلیون و دویست و هشتاد هزار دلار) و معرفی یک نماینده قانونی در برزیل، صادر کرد.

ایکس

ایکس

مورائس به تنظیم‌کننده مخابرات آناتل دستور داد تا دستور تعلیق را اجرا کند و ظرف بیست و چهار ساعت به دادگاه تایید کند که این کار را انجام داده است.

برای جلوگیری از استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی (‌یا همان وی‌پی‌ان) برای دور زدن این مسدودیت، مورائس گفت که افراد یا شرکت‌هایی که سعی در حفظ دسترسی به شبکه اجتماعی از این طریق دارند، ممکن است روزانه تا پنجاه هزار رئال (حدود ۹ هزار دلار) جریمه شوند.

شبکه اجتماعی ایکس اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد قاضی دادگاه عالی الکساندر مورائس «به زودی» دستور تعطیلی را صادر کند، زیرا مهلت تعیین شده توسط دادگاه برای معرفی نماینده قانونی در برزیل به پایان رسیده است.

اوایل سال جاری، مورائس به ایکس دستور داد تا حساب‌های خاصی را که در تحقیقات مربوط به شبه‌نظامیان دیجیتال متهم به انتشار اخبار تحریف شده و نفرت هستند، مسدود کند.

ماسک با محکوم کردن این دستور به عنوان سانسور، دفاتر این پلتفرم را در برزیل تعطیل کرد. ایکس، که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، در آن زمان اعلام کرد که خدمات آن همچنان در برزیل در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره این درگیری و فیلتر شدن توییتر در برزیل چیست؟ فکر می‌کنید آن‌ها نماینده قانونی جدیدی را برای این کشور در نظر خواهند گرفت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)