حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در چین در فصل دوم 2024: افت قابل‌توجه اپل و صدرنشینی ویوو

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار

اپل در چین چندان خوب عمل نمی‌کند و بر اساس آخرین آمار یک مؤسسه تحقیقاتی، این شرکت برای اولین بار در چند سال گذشته به پایین‌تر از رتبه پنجم در این منطقه سقوط کرده است. نتایج سه‌ماهه دوم نشان می‌دهد که اپل درحال‌حاضر ششمین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین است که با برندهای چینی مانند هواوی، اوپو، ویوو و غیره رقابت می‌کند. در این میان، ویوو موفق شده است عملکردی فوق‌العاده از خود نشان دهد و سهم 19 درصدی از آمار فروش گوشی هوشمند چین در سه‌ماهه دوم 2024 کسب کند.

آمار فروش گوشی هوشمند در چین در فصل دوم 2024

به گزارش Canalys، مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در چین نسبت‌به سال گذشته در سه‌ماهه دوم سال، 10 درصد افزایش یافته و به 70 میلیون دستگاه رسیده است. ویوو با 13.1 میلیون دستگاه، جایگاه اول را به خود اختصاص داده و 19 درصد از سهم بازار خود را به خود اختصاص داده است؛درحالی‌که اوپو 11.3 میلیون دستگاه را در همان بازه زمانی فروخته و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

آمار فروش گوشی هوشمند در چین در فصل دوم 2024

آمار فروش گوشی هوشمند در چین در فصل دوم 2024

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است و این شرکت به ارائه تبلیغات و تخفیف برای آیفون ادامه داده است، اما فایده‌ای نداشته، زیرا سهم بازار شرکت آمریکایی از 16 درصد به 14 درصد کاهش یافته است. فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در این منطقه نسبت‌به مدت مشابه سال قبل حداقل 6.7 درصد کاهش یافته است و دلایل زیادی برای این امر می‌تواند وجود داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، رقابت در منطقه به‌تدریج افزایش یافته است و فقدان نوآوری در طراحی نیز می‌تواند یکی از دلایل سقوط این برند باشد.

در طرف دیگر اما، هواوی به‌عنوان یکی از برندهای پیشرو در منطقه ظاهر شده است و پردازنده‌های مبتنی‌بر Kirin این شرکت درکنار موفقیت گوشی‌های پرچمدار سری Pura 70 از عوامل اصلی رشد فروش این شرکت بوده است.

آنر با فروش 10.7 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته و هواوی که در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است، با 10.6 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت. شیائومی نیز کمی خود را ارتقا داده و با فروش 10 میلیون دستگاه، در جمع پنج برند برتر قرار گرفته است؛ اما اپل در این مدل تنها توانست 9.7 میلیون دستگاه آیفون را در چین بفروشد و در رتبه ششم قرار گیرد.

با رقابت شدید میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی در چین، اپل با فشار بسیار زیادی مواجه است و درنتیجه به زیر پنج رتبه اول سقوط کرده است. همان‌طور که گفته شد، اپل با یک سری تخفیف‌ها و پیشنهاد‌ها آیفون خود را تبلیغ می‌کند، اما هنوز نتوانسته جایگاهی را در بین پنج رتبه برتر کسب کند. بااین‌حال، اگر تبلیغات نبود، میزان فروش اپل می‌توانست حتی کمتر از الان باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برخلاف بازار آمریکای شمالی که سنگر اپل است، رقابت شدیدی در بازار چین دارد.

با رشد شرکت‌های محلی در چین، بازگشت اپل به پنج رتبه اول حتی سخت‌تر خواهد بود؛ بااین‌حال Apple Intelligence می‌تواند این رویه را تغییر دهد. ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در ابتدا تنها به زبان انگلیسی ایالات‌متحده در دسترس خواهند بود، به این معنی که تقاضای آن در چین تا زمانی که اپل زبان آن را به‌روزرسانی کند، محدود است.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در چین در فصل دوم 2024 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی