حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند TCL اولین گوشی تاشو سه گانه کاربردی جهان را به‌نمایش گذاشت

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | تی سی ال

برند TCL به‌تازگی اولین گوشی تاشو سه گانه کاربردی جهان را در نمایشگاه Society for Information Display (SID) 2024 رونمایی کرده است. این اتفاق پنج سال پس از آن رخ می‌دهد که این شرکت یک نمونه اولیه غیرکاربردی از یک طراحی مشابه را در سال 2019 به‌نمایش گذاشت.

گوشی تاشو سه گانه TCL

این گوشی از یک نمایشگر سه تاشو «Free-type» استفاده می‌کند که باز می‌شود و صفحه‌نمایش 7.85 اینچی را نشان می‌دهد و در صورت باز بودن کامل، تجربه‌ای شبیه به تبلت را ارائه می‌دهد. این پنل دارای یک نسبت صفحه تبلت معمولی در حالت باز شده است و از مکانیزم تاشو منحصربه‌فرد پشتیبانی می‌کند که امکان پیکربندی به شکل “G” و “Z” را فراهم می‌کند.

نمونه‌های اولیه گوشی‌های تاشو سه گانه با مشکل ضخامت بیش از حد دست‌وپنجه نرم می‌کردند. بااین‌حال، به‌گفته My Drivers، به‌نظر می‌رسد گوشی تاشو سه گانه TCL تنها 427 میکرون ضخامت دارد و بنابراین این نگرانی را برطرف کرده است.

این گوشی همچنین دارای همان چیزی است که TCL آن را طراحی حسگر دوربین زیر پنل (SUP) می‌نامد که تشخیص چهره سه‌بعدی، پرداخت های موبایلی و باز کردن قفل دستگاه را ازطریق سنسورهای تعبیه‌شده در زیر نمایشگر امکان‌پذیر می‌کند.

گوشی تاشو سه گانه TCL

گوشی تاشو سه گانه TCL

قابل‌ذکر است که هم ناحیه نمایشگر معمولی و هم ناحیه SUP (دوربین زیر نمایشگر) تراکم پیکسلی ثابت 420PPI را برای یک تجربه بصری یکنواخت ارائه می‌کنند.

این پنل همچنین دارای فناوری LTPO است که به دستگاه امکان می‌دهد رفرش‌ریت را بین 1 هرتز تا 120 هرتز تنظیم کرده و مصرف انرژی را پایین نگه دارد. دوام دستگاه، یکی دیگر از تمرکزهای TCL است و این شرکت ادعا می‌کند که نمایشگر با دوامی را ساخته است.

برنامه‌های TCL برای تجاری‌سازی این گوشی تاشو همچنان نامشخص است. شایان‌ذکر است که گفته می‌شود غول‌هایی مانند هواوی نیز روی دستگاه‌های مشابه کار می‌کنند. شایعات حاکی از آن است که این شرکت ممکن است در اواخر سال جاری یک گوشی تاشو سه گانه با نمایشگر 10 اینچی را عرضه کند.

دیدگاه شما پیرامون گوشی تاشو سه‌گانه TCL چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی