حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Kirin 9000 در گوشی های ارزان قیمت هواوی استفاده خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | هواوی

Kirin 9000S و دیگر اعضای خانواده این چیپست به هوآوی اجازه دادند تا جایگاه از دست رفته‌اش در چین را به دوباره بدست آورد. اما برای حفظ این جایگاه هواوی باید به طراحی و ساخت پردازنده‌های پیشرفته‌تر ادامه دهد. به همین دلیل شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت با سرمایه‌گذاری زمان و منابع خود بر روی فرآیند 5 نانومتری، عرضه تمام چیپ‌ست‌های Kirin 9000 را کاهش خواهد داد.‌ برای موجودی باقی مانده این پردازنده‌ها نیز هواوی قصد دارد آن‌ها را در گوشی‌هایی با بازه قیمتی ۳۰۰ دلار عرضه کند.

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های میان رده، دریافت‌کنندگان چیپ‌ست‌های Kirin 9000 خواهند بود.

هواوی در سال گذشته 30 میلیون دستگاه میت 60 را به فروش رسانده است. ابن مسئله بیانگر این است که Kirin 9000S در جلب رضایت کاربران هواوی عملکرد خوبی داشته است. با توجه به اینکه SMIC با موفقیت فرآیند 5 نانومتری خود را توسعه داده است، تراشه بعدی هوآوی احتمالاً با این لیتوگرافی به تولید انبوه خواهد رسید. علاوه بر این، شرکت قصد دارد با معرفی “پردازنده مخصوص رایانه شخصی” خود، وارد بازار محصولات ویندوزی بر پایه معماری آرم شود.

با تغییر تمرکز هواوی به سمت پردازنده‌های جدید و بازار رایانه‌های شخصی، شرکت باید از ظرفیت تولید تراشه SMIC برای پردازنده‌های جدید خود استفاده کند و سفارشات مربوط به خانواده Kirin 9000 را کاهش دهد. با این حال، یک افشاگر در ایکس با نام jasonwill101 درباره تصمیم هواوی برای موجودی باقیمانده این پردازنده‌ها گفته است که چینی‌ها قصد دارند تراشه‌های موجود را در دستگاه‌هایی با قیمت کمتر از 300 دلار به فروش برسانند. به یاد داشته باشید که سال گذشته، مدل‌های مختلف میت 60 با سوخت Kirin 9000S بیش از 1200 دلار در چین به قیمت داشتند، بنابراین انتظار می‌رود هواوی با این تصمیم به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

Kirin 9000

اکانت jasonwill101 در این باره می‌گوید:

هواوی در پاسخ به تحریم‌های ایالات متحده قصد پردازنده‌های سری Kirin 9000 را در محصولاتی با بازه قیمتی ۳۰۰ دلار عرضه کند . علاوه بر این، تراشه‌های موبایل با فرآیند ساخت N+3 (5.5 نانومتر) و پردازنده‌های رایانه‌های شخصی هواوی نیز متعاقباً در سال جاری عرضه خواهند شد.

متأسفانه، این شایعه اشاره ای نمی‌کند که در کدام دستگاه‌ها شاهد چیپست‌های Kirin 9000 خواهیم بود. با توجه به اینکه هوآوی با فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها موفقیت چشمگیری در بازار خانه خود پیدا کرده است، نسل قبلی تراشه‌های این شرکت می‌تواند در این دو دسته اتفاده شود. Kirin 9000 در زمینه عملکرد، توان رقابت با محصولات جدبد کوالکام و سامسونگ را ندارد، اما این واقعیت که هوآوی توانست این سیلیکون را با وجود تحریم‌های ایالات متحده تولید کند، گویای نگرش «هرگز نامید نشو» این شرکت است.

نظر شما درباره تصمیم هواوی برای موجودی باقیمانده پردازنده‌هایش چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر