حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ برنامه Photos عکس های حذف شده کاربران اپل را مجددا نمایش می دهد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، حتما بخوانید

بر اساس پست‌هایی که در Reddit منتشر شده، ظاهراً با iOS 17.5، یک باگ در برنامه Photos به وجود آمده که در حال ظاهر کردن انتشار عکس‌هایی است که سال‌ها پیش برای برخی از کاربران آیفون حذف شده‌اند. کاربران خسارت دیده اپل می‌گویند که پس از به روز رسانی به iOS 17.5 – که روز دوشنبه منتشر شد – تعدادی عکس در برنامه Photos آن‌ها ظاهر شده که سال‌ها پیش حذف شده اند.

آپدیت iOS 17.5 یک مشکل بسیار بحرانی در نرم‌افزار Photos دارد

تصاویر مورد بحث پس از نصب iOS 17.5 به عنوان جدیدترین تصاویر در برنامه Photos نشان داده می‌شوند. تعدای از کاربران درباره این باگ می‌گویند:

• وقتی با شریک زندگیم صحبت کردم، رفتم تا عکسی برای او بفرستم و دیدم که آخرین عکس‌ها، تصاویری می‌باشند که سال‌ها پیش زمانی که جدا از هم زندگی می‌کردیم با هم گرفته بودیم. این تصاویر را مدت‌ها پیش برای همیشه حذف کردیم، اما به شکل عجیبی بازگشته‌اند.

• آیپدم را چک کردم و دیدم چند عکس قدیمی که قبلا آن‌ها را حذف کرده بودم در آن وجود دارد(چند کار هنری که سال‌ها پیش انجام دادم). خیلی احساس ناراحتی می‌کنم.

• شرایط من هم به همین شکل است. من چهار عکس از سال 2010 دارم که به عنوان آخرین عکس‌های آپلود شده در iCloud دوباره ظاهر می‌شوند. من آنها را بارها و بارها حذف کرده ام.

این‌ها فقط تعدادی از شکایاتی است که کاربران ردیت منتشر کرده‌اند. برخی از افراد می‌بینند که تصاویر حذف شده از سال‌ها قبل دوباره در نرم‌افزار Photos آن‌ها وجود دارد. در حالی که برخی دیگر، تصاویر مربوط به اوایل سال جاری را مشاهده می‌کنند.

به‌طور پیش‌فرض، برنامه Photos دارای ویژگی «اخیراً حذف‌شده» است که تصاویر حذف‌شده را به مدت 30 روز حفظ می‌کند. با این حال، شرایط درباره مشکل مطرح شده کاملا متفاوت است. این تصاویر دوباره منتشر شده بعضا مربوط به ما‌ه‌ها و حتی سال‌های گذشته می‌باشد.

اپل در مورد این مشکل اظهار نظر نکرده است، اما طبیعتاً نگرانی‌ها و سوالات بی شماری در مورد حفظ حریم خصوصی و حفظ داده‌های کاربران ایجاد می‌کند. برخی از کاربران در Reddit حدس می‌زنند که iOS 17.5 ممکن است تغییراتی در برنامه Photos ایجاد کرده باشد که این برنامه را ملزم به فهرست‌بندی مجدد کتابخانه‌ تصاویر می‌کند.

با این حال، حتی اگر برنامه Photos در iOS 17.5 فرآیند فهرست‌بهدی مجدد را انجام داده باشد، هیچ بهانه‌ای برای نمایش دوباره تصاویری که کاربران فکر می‌کردند حذف کرده‌اند، وجود ندارد.

باگ برنامه Photos

باگ برنامه Photos روز به روز کاربرانی بیشتری را درگیر می‌کند

یکی از کاربران در Reddit ادعا می‌کند که عکس‌های قدیمی آنها در آیپدی که قبلا فروخته‌اند، دوباره ظاهر شده است. شخص مورد نظر می‌گوید که آیپد خود را به یکی از دوستانش فروخته و دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانده است. اما اکنون عکس‌های قدیمی‌اش در همان آیپد ظاهر شده‌اند:

قبل از فروش، iPad را با استفاده از راهنمای رسمی اپل فرمت کردم. من هرگز پس از پاک کردن iPad با Apple ID خود وارد آن تبلت نشدم. من iPad خود را در سپتامبر 2023 به یکی از دوستانم فروختم، و او امروز پس از به روز رسانی به iPad OS 17.5 با من تماس گرفت و گفت که تصاویر قدیمی من در برنامه Photos او ظاهر شده است… این تجاوز به حریم خصوصی کاربران غیر قابل تحمل است. من گزارش‌های دیگری را نیز درباره این مشکل دیده‌ام.

اپل هنوز در مورد این مسئله اظهار نظری نکرده است. به محض منتشر شدن اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، شما را در ترنجی مطلع خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟ به نظر شما، آیا اپل ‌می‌تواند کاربران و مراجع قضایی را درباره مشکل بوجود آمده قانع کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر