حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر در سال ۲۰۲۶ از راه می‌رسد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

با معرفی آیفون X شاهد به‌کارگیری فناوری Face ID بودیم. از آن زمان، اپل تغییرات تکنولوژیکی مختلفی را برای کاهش اندازه ناچ انجام داده است. این شرکت در حال حاضر، از حفره کپسولی شکلی با عنوان Dynamic Island استفاده می‌کند که به واسطه تکنیک های نرم‌افزاری هوشمندانه، اندازه آن بسته به نحوه تعامل کاربر، تغییر می‌کند. هم‌اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر، در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

آیفون ۱۸ پرو و ۱۸ پرو مکس به فناوری Face ID زیر نمایشگر مجهز می‌شوند 

به نظر می‌رسد که اپل در حال آماده شدن برای برداشتن قدم بعدی و ارائه اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر است. اما انتظار نمی‌رود که این فناوری در آینده‌ای نزدیک به‌ کار گرفته شود. ادعا شده که استفاده از Face ID زیر صفحه نمایش تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است.

توییت راس یانگ

پیش‌تر اشاره شده بود که فناوری Face ID زیر نمایشگر برای اولین بار در سری آیفون ۱۷، که در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهند شد، به کار گرفته می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده بود که تمامی اعضای این سری از پنل LTPO برخوردار خواهند بود و حتی نسخه های غیر پرو نیز به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شوند.

به‌تازگی یکی از کاربران شبکه اجتماعی X از راس یانگ، افشاگر معروف اطلاعات، پرسیده آیا اپل هنوز هم نقشه راه قبلی را دنبال می‌کند. این افشاگر اطلاعات اما در جواب اشاره کرده که اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر، تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است. این بدان معنی است که این فناوری در سری آیفون ۱۸ به کار گرفته خواهد شد. البته کاربران برای دسترسی به این تکنولوژی، باید هزینه بیشتری بپردازند. زیرا انتظار می‌رود که Face ID زیر صفحه نمایش، منحصر به آیفون ۱۸ پرو و ۱۸ پرو مکس باشد.

آیفون های ۱۹ غیر پرو نیز به Face ID زیر صفحه نمایش مجهز می‌شوند

کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند، اما همچنان مشتاق استفاده از Face ID زیر صفحه نمایش هستند باید تا سال ۲۰۲۷، یعنی تا زمان عرضه سری آیفون ۱۹، صبر کنند. انتظار می‌رود که مدل های غیر پرو آیفون ۱۹ نیز به این فناوری مجهز شوند. با توجه به سوابق خوب راس یانگ، به نظر می‌رسد که اطلاعات منتشر شده از سوی وی، درست هستند. او عمیقاً با زنجیره تامین اپل در ارتباط است.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، اپل برای به‌تاخیر انداختن فناوری های مختلف معروف است. به عنوان مثال اپل دیرتر از سایر شرکت ها به سوی استفاده از شبکه 5G رفت. همچنین اپل پس از سال ها، لنز تله‌فوتو را به گران‌قیمت‌ترین مدل آیفون (یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس) آورد. به احتمال زیاد هنوز Face ID زیر نمایشگر آماده نیست زیرا قابلیت احراز هویت سنسورها را کاهش می‌دهد. با توجه به آنکه احتمالا دوربین سلفی نیز در پشت پنل OLED قرار می‌گیرد، احتمالا بر روی کیفیت تصویر آن نیز تأثیرگذار خواهد بود. امیدواریم که اپل با اصلاح و رفع این مشکلات، فناوری Face ID زیر نمایشگر در هر چه زودتر ارائه کند.

اپل در دوربین آیفون‌های آتی از سونی فاصله خواهد گرفت: آغاز از آیفون ۱۸ ؟

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی