حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد IPC مدیاتک Dimensity 9400 بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

آرام آرام جزئیات مربوط به مدیاتک Dimensity 9400 به بیرون درز می‌کند؛ آخرین اطلاعات فاش شده مربوط به عملکرد IPC این تراشه است. به نظر می‌رسد که این چیپست پرچمدار آینده مدیاتک بسیار سریع‌تر از رقبا خواهد بود.

مدیاتک Dimensity 9400 از تراشه اپل A17 پرو نیز سریع‌تر است

افشاگر قابل اعتماد اطلاعات، Digital Chat Station، ادعا می‌کند که مدیاتک Dimensity 9400 از نظر عملکرد پردازش دستورالعمل در هر چرخه (IPC) بسیار بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و حتی اپل A17 Pro خواهد بود. DCS تأیید می‌کند که مدیاتک و ARM در حال همکاری نزدیک برای توسعه تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ هستند. گزارش شده است که این تراشه از جدیدترین معماری CPU ARM با اسم رمز «BlackHawk» برخوردار خواهد بود.

پست Digital Chat Station

در همین حال، کوالکام به طور کلی مسیر متفاوتی را طی می‌کند زیرا از هسته های CPU طراحی شده توسط Nuvia در Snapdragon 8 Gen 4 استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که هسته Cortex-X5 به کارگرفته شده در دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک عملکرد IPC بهتری نسبت به هسته های Nuvia کوالکام و هسته های A17 Pro اپل دارد. Apple A17 Pro تراشه‌ای است که نیروی پردازشی مورد نیاز سری آیفون ۱۵ پرو را تامین می‌کند.

آی پی سی بالاتر به معنای عملکرد بهتر است؟

دستورالعمل در هر چرخه (IPC) معیاری است که کارایی یک تراشه را نشان می‌دهد. IPC اساساً نشان می‌دهد که هسته چیپست می‌تواند چند دستورالعمل را در طی یک چرخه‌ کلاک اجرا کند. به عبارت ساده‌تر، IPC بالاتر به نشان‌دهنده عملکرد سریع‌تر آن تراشه خواهد بود.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، اگر واقعاً عملکرد IPC مدیاتک Dimensity 9400 از هسته های Nuvia جدید کوالکام بهتر باشد، این چیپست پرچمدار مدیاتک عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل فعلی داشته و می‌تواند پرچمدار آینده کوالکام را نیز به چالش بکشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که اطلاعات مذکور، فقط شایعه هستند. برای سنجش توانایی و عملکرد واقعی مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰، باید تا زمان منتشر شدن نتایج رسمی این تراشه در بنچمارک ها، منتظر بمانیم.

شکست تراشه اپل A18 Pro از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بنچمارک Geekbench

نظر شما چیست؟ آیا مدیاتک کوالکام را بیش از پیش به چالش خواهد کشید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی