حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با دیمنسیتی ۹۴۰۰: نماینده مدیاتک پیشتاز در AnTuTu

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، کوالکام، مدیاتک

شایعات اولیه در مورد دیمنسیتی ۹۳۰۰ ادعا می‌کردند که این تراشه ۱۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود. این دو چیپست رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند. در حال حاضر اما نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دیمنسیتی ۹۴۰۰ به بیرون درز کرده است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بخش تک هسته‌ای بنچمارک Geekbench عملکرد بهتری دارد

یک انجمن ویتنامی نتایج بنچمارک های Geekbench 6.1 و AnTuTu 10 اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دیمنسیتی ۹۴۰۰ را به اشتراک گذاشته است. در ابتدا نگاهی به نتایج Geekbench می‌اندازیم. تراشه پرچمدار آینده کوالکام در بخش تک هسته‌ای عملکرد بهتری نسبت به نماینده مدیاتک دارد. اما در بخش چند هسته‌ای، شکست می‌خورد. نتایج در تراشه های ۲۰۲۳ این دو کمپانی نیز به همین شکل بود.

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با دیمنسیتی ۹۴۰۰

نتایج کسب شده توسط Snapdragon 8 Gen 4

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با دیمنسیتی ۹۴۰۰

نتایج کسب شده توسط Dimensity 9400

در بنچمارک AnTuTu، تراشه Dimensity 9400 عملکرد بهتری دارد. این چیپست پرچمدار به طور کلی موفق به کسب ۱۰ درصد امتیاز بیشتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 4 شده است. دیمنسیتی ۹۴۰۰ به ترتیب در بخش CPU و GPU امتیازات ۱۲ درصد و ۷ درصد بیشتری نسبت به نماینده کوالکام ثبت کرده است. با نگاهی به نتایج کسب شده توسط این دو چیپست پرچمدار، متوجه ارتقاء عملکرد گسترده‌ای نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دیمنسیتی ۹۳۰۰ می‌شویم. البته با فرض آنکه نتایج مذکور، مطابق با قوانین بنچمارک ها و بدون دستکاری ثبت شده باشند. نتایج کسب شده حدود ۵۰ درصد بیشتر از قبل هستند که کمی مشکوک به نظر می‌رسد.

البته ممکن است که واقعاً Snapdragon 8 Gen 4 و Dimensity 9400 مدیاتک عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبل داشته و این نتایج نیز صحیح باشند. افشاگر معروف اطلاعات یعنی Digital Chat Station، ادعا می‌کند که هسته اصلی چیپست پرچمدار آینده کوالکام فرکانس ۴.۰ گیگاهرتزی خواهد داشت. همان‌طور که GSMArena یادآوری می‌کند، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فرکانس ۳.۴ گیگاهرتزی داشته و فرکانس A17 Pro اپل ۳.۷۸ گیگاهرتز است.

آیا تراشه Dimensity 9400 مدیاتک می‌تواند Snapdragon 8 Gen 4 را در تمام زمینه‌ها شکست دهد؟

نظر شما چیست؟ Snapdragon 8 Gen 4 تراشه بهتری خواهد بود و یا Dimensity 9400؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی