حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکست تراشه اپل A18 Pro از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بنچمارک Geekbench

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک، کوالکام، مدیاتک

با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی سری آیفون ۱۶، اطلاعاتی درباره تراشه Apple A18 Pro نیز به بیرون درز کرده است. این چیپست، نیروی پردازشی مورد نیاز سری iPhone 16 Pro را تأمین می‌کند. ظاهراً تراشه اپل A18 Pro در بنچمارک Geekbench از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ شکست خورده است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

تراشه اپل A18 Pro در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench شکست خورد

یک افشاگر اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X، ادعا کرده که عملکرد چند هسته‌ای A18 Pro آینده اپل تنها با ۱۰ درصد پیشرفت همراه است که ظاهراً در مقایسه با دو پرچم‌دار نسل بعدی اندروید (Snapdragon 8 Gen 4 و Dimensity 9400) عقب می‌ماند. البته پیش از این گزارش شده بود که عملکرد تک هسته‌ای Apple A18 Pro به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

پست negativeonehero در توییتر

با توجه به پست negativeonehero در توییتر (X فعلی) تراشه اپل A18 Pro در بنچمارک Geekbench موفق به کسب امتیاز حدود ۸,۲۰۰ شده است. Snapdragon 8 Gen 4 و Dimensity 9400 به ترتیب امتیازات ۱۰,۶۲۸ و ۱۱,۷۳۹ را ثبت کرده‌اند. البته که با هر بار تست کردن، امتیازات کمی متفاوت می‌شوند. اما این تفاوت را می‌توان نادیده گرفت. در حقیقت به نظر می‌رسد که تراشه های پرچمدار آینده اندرویدی، می‌توانند اپل A18 Pro را شکست دهند.

دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بنچمارک Geekbench و AnTuTu

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بنچمارک های Geekbench و AnTuTu

به سراغ امتیازات تک هسته‌ای می‌رویم. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در این بخش موفق به کسب امتیاز فوق‌العاده ۳,۵۰۰ شده است. Apple A18 Pro در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۳,۳۰۰ را ثبت کرده است. در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که در Geekbench تک هسته‌ای امتیازی حدود ۲,۲۰۰ را کسب کرده بود، نسل آینده این چیپست بهبود قابل توجهی خواهد داشت. عملکرد تک هسته‌ای مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ نیز حدود ۲۰ درصد بهتر از دیمنسیتی ۹۳۰۰ خواهد بود.

البته لازم است به این نکته توجه کنید، تمام تراشه هایی که از آنها صحبت شد، در حال توسعه هستند و در اواخر سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شوند. هنوز زمان زیادی برای اپل، کوالکام و مدیاتک وجود دارد، تا بتوانند چیپست های خود را بهینه‌تر کنند. گفته می‌شود که اپل به دلیل اولویت قرار دادن عمر باتری، عملکرد چند هسته‌ای A18 Pro را محدود کرده است.

آیا تراشه Dimensity 9400 مدیاتک می‌تواند Snapdragon 8 Gen 4 را در تمام زمینه‌ها شکست دهد؟

نظر شما چیست؟ آیا در نهایت، پرچمداران اندرویدی امتیازات بیشتری را نسبت به Apple A18 Pro کسب خواهند کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی