حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی CIVI 4 Pro با تراشه اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، شیائومی CIVI 4 Pro برای عرضه در بازار چین رونمایی شد. این تلفن هوشمند، جدیدترین عضو خانواده CIVI است. این سری از گوشی های هوشمند شیائومی در ابتدا برای بانوان طراحی شده بود؛ هم اکنون اما سری CIVI برای افراد زیادی، جذاب است. دلیل موفقیت این تلفن های هوشمند، طراحی زیبا و مشخصات قدرتمند آن است. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات Xiaomi CIVI 4 Pro بیندازیم.

شیائومی CIVI 4 Pro با طراحی و رنگ های جذاب معرفی شد

در ابتدا به سراغ طراحی Xiaomi CIVI 4 Pro می‌رویم. طراحی این تلفن هوشمند براساس نسل قبل بوده و تغییرات اساسی ندارد. در قاب پشتی این دستگاه، یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل دیده می‌شود که درون آن، سه لنز دوربین و یک فلاش LED تعبیه شده است.

جزیره دوربین توسط یک حلقه فلزی با بافتی خاص احاطه شده که با رنگ قاب پشتی همخوانی دارد. وقتی صحبت از رنگ‌ها به میان می‌آید، CIVI 4 Pro چهار گزینه (غیر از رنگ‌ های نسخه ویژه) را در اختیار شما قرار می‌دهد: سبز بهاری، صورتی، آبی و مشکی.

رنگ سبز این تلفن هوشمند متفاوت‌تر از سایر گزینه ها بوده و الگو های بهاری (مانند آب جاری) بر روی قاب پشتی قابل مشاهده است. قسمتی از قاب پشتی در رنگ Spring Field Green  بافتی شبیه به چرم داشته و به نظر می‌رسد که از جنس چرم مصنوعی است.

رنگ‌بندی Xiaomi CIVI 4 Pro

نسخه Special Edition شیائومی CIVI 4 Pro

این تلفن هوشمند جدید شیائومی دارای فریم های کناری تخت است. صفحه نمایش کمی خمیده است که حاشیه های فوق‌العاده باریکی دارد؛ این حاشیه ها به ترتیب ۱.۶ میلی‌متر، ۱.۴۴ میلی‌متر و ۲.۰۲ میلی‌متر برای بالا، کناره‌ ها و پایین هستند.

شیائومی CIVI 4 Pro به یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی با وضوح ۲۷۵۰ در ۱۲۳۶ پیکسل مجهز شده است. این صفحه نمایش، از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده، حداکثر روشنایی ۳,۰۰۰ نیت دارد و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نمایشگر شیائومی سیوی ۴ پرو

نمایشگر در نظر گرفته شده برای Xiaomi CIVI 4 Pro از HDR10+، Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی Wet Touch است. این صفحه نمایش توسط شیشه Corning Gorilla Glass Victus 2 محافظت می‌شود و دارای یک پانچ هول کپسولی شکل برای قرارگیری دو دوربین است.

از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به برخورداری از اسپیکر های استریو و سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. این دستگاه دارای ضخامت ۷.۴۵ میلی‌متری بوده و وزن ۱۷۹ گرمی دارد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، شیائومی CIVI 4 Pro دارای تراشه ۸ هسته‌ای تازه معرفی شده Snapdragon 8s Gen 3 است‌. این چیپست بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده و دارای هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز است.

این تراشه حداکثر در کنار ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 قرار می‌گیرد. شیائومی ادعا می‌کند که این دستگاه می‌تواند میانگین نرخ فریم 59.4 FPS را در طول ۳۰ دقیقه اجرای Genshin Impact حفظ کند.

Xiaomi CIVI 4 Pro

شیائومی سیوی ۴ پرو از باتری ۴,۷۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. ادعا می‌‌شود که این تلفن هوشمند تنها در مدت ۴۰ دقیقه فول شارژ خواهد شد. این دستگاه برای کنترل دما، به سیستم خنک‌کننده مایع ۴,۱۸۴ میلی‌متری مجهز شده است.

مطابق با گزارش منبع، این تلفن هوشمند جدید شیائومی به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS به دست کاربران خواهد رسید. شیائومی CIVI 4 Pro از Wi-Fi 6، شبکه 5G، بلوتوث ۵.۴ و AAC/LDAC/LHDC پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند از NFC و مادون قرمز برخوردار است. CIVI 4 Pro برای موقعیت یابی می‌تواند از Beidou، GPS، Galileo، GLONASS و QZSS استفاده کند.

دوربین های شیائومی سیوی ۴ پرو

به سراغ دوربین های به‌کارگرفته شده در Xiaomi CIVI 4 Pro می‌رویم. این تلفن هوشمند دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (برخوردار از سنسور OmniVision Light Fusion 800) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.63 بوده که در پشت لنز Leica Summilux قرار گرفته است.

دوربین تله‌فوتو نیز از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ JN1 و گشودگی دیافراگم f/1.98 به همراه فناوری فوکوس خودکار بهره می‌برد. دوربین سوم که از نوع اولتراواید بوده، وضوح ۱۲ مگاپیکسلی داشته و دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

دوربین های Xiaomi CIVI 4 Pro

در مرکز بالای صفحه نمایش، شاهد قرارگیری دوربین سلفی دوگانه هستیم. دوربین اصلی دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی، زاویه ۷۸ درجه نمای نزدیک پرتره 2X، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار است.

دوربین دوم از نوع اولتراواید بوده و زاویه دید فوق عریض ۱۰۰ درجه‌‌ای، کیفیت تصویر فوق العاده شفاف 4K، الگوریتم تصحیح اعوجاج توسط هوش مصنوعی، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر دیجیتال (EIS) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تمامی دوربین های به کارگرفته شده در Xiaomi CIVI 4 Pro با همکاری لایکا تیون شده‌اند و دارای حالت های ویژه عکاسی لایکا هستند.

قیمت Xiaomi CIVI 4 Pro

امکان پیش‌سفارش شیائومی CIVI 4 Pro از ۲۶ مارس (۷ فروردین) وجود داشته و اولین فروش این تلفن هوشمند برای ۱ آوریل (۱۳ فروردین ماه) برنامه‌ریزی شده است. قیمت مدل های مختلف به شرح زیر است:

۱- نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۲,۹۹۹ یوآن (معادل ۴۱۷ دلار)

۲- نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی: ۳,۲۹۹ یوآن (۴۵۸ دلار)

۳- نسخه ویژه ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۳,۵۹۹ یوآن (معادل ۵۰۰ دلار)

شیائومی Civi 3 با تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا معرفی شد

هنوز هیچ صحبتی درباره عرضه جهانی این تلفن هوشمند نشده است. اما شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد این دستگاه به زودی برای عرضه در بازار هند معرفی می‌شود.

نظر شما درباره این تلفن هوشمند جدید شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی