حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک با همکاری انویدیا از پردازنده گرافیکی این شرکت در تراشه پرچمدار آینده خود استفاده خواهد کرد

نوشته

11 ماه قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

مدیاتک برای چیپست تازه‌معرفی‌شده‌ی +Dimensity 9200 خود به پردازنده گرافیکی Mali ARM متکی بوده و خوب یا بد، این تنها انتخاب سازنده تراشه تایوانی در این مرحله بوده است. اما طبق آخرین شایعات، گفته می‌شود که مدیاتک درحال همکاری با انویدیا به‌منظور استفاده از معماری جدید GPU این شرکت در تراشه‌های پرچمدار آینده خود برای گوشی‌های هوشمند است.

همکاری مدیاتک با انویدیا

گزارش جدیدی که ازطریق DigiTimes منتشر شده است، به همکاری جدید NVIDIA و MediaTek برای ارائه یک چیپست پیش‌رو با GPU اختصاصی حکایت دارد. پیش از این، مدیاتک فقط برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌دلیل تراشه‌های ارزان‌تر و در رده‌های میانی موردتوجه قرار می‌گرفت، اما از زمان معرفی Dimensity 9000 در سال گذشته، این شرکت پابه‌پای کوالکام در ارائه بهترین چیپست پرچمدار رقابت کرده است.

پیش از این، طبق یک شایعه جداگانه، گفته می‌شد که مدیاتک درحال آزمایش Dimensity 9300 آینده خود می‌باشد که با اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام رقابت خواهد کرد و انتظار می‌رود در فرآیند N4P TSMC به تولید انبوه برسد. نکته جالب در مورد شایعه این است که گفته می‌شود این چیپست نه یک یا دو بلکه چهار هسته اصلی Cortex-X4 با کارایی بالا دارد تا عملکرد بی‌رقیب تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای را ارائه دهد.

همکاری مدیاتک با انویدیا

همکاری مدیاتک با انویدیا

با توجه به روش معمول مدیاتک برای حفظ ARM، فرض ما این است که طبق معمول این شرکت از هسته‌های گرافیکی Mali برای Dimensity 9300 آتی خود استفاده خواهد کرد؛ اما طبق آخرین گزارش، ممکن است این شرکت به‌دنبال یک تغییر بسیار جدی باشیم. تاکنون، کوالکام همواره بر بخش پردازنده‌های گرافیکی گوشی‌های هوشمند اندرویدی با GPU Adreno خود تسلط داشته است. اما با توجه آخرین شایعات پیرامون همکاری میان MediaTek و NVIDIA، ممکن است این رویه در آینده نزدیک تغییر کند.

متأسفانه، درحال‌حاضر اطلاعات کمی در مورد نام پردازنده گرافیکی، تعداد هسته‌ها و سرعت بالقوه این تراشه وجود دارد، بنابراین تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، انتظار برای معرفی رسمی و یا انتشار اخبار رسمی از این چیپست است. امیدواریم در سه‌ماهه چهارم سال جاری، زمانی که مدیاتک و کوالکام چیپست‌های Dimensity 9300 و Snapdragon 8 Gen 3 خود را معرفی می‌کنند، اطلاعات بیشتری در مورد این معماری گرافیکی با همکاری NVIDIA بدست آوریم.

نظر شما درباره همکاری مدیاتک با انویدیا برای ارائه یک GPU اختصاصی پیشرفته در تراشه پرچمدار برای گوشی‌های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

مدیاتک سهم تراشه‌های پایین رده و تا حدودی میان رده رو داره، به نظرم باید همونجا متمرکز باشه و خیلی سعی نکنه بازار بی رحم پرچمدارها رو بگیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی