حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد ایر OLED مدتی پس از عرضه آیپدهای پرو با این پنل نمایشگر، معرفی خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

طبق پیش‌بینی به‌روزشده شرکت تحقیقاتی Omdia، آیپد ایر مدل بعدی تبلت اپل خواهد بود که از فناوری پنل OLED پس از مدل‌های OLED iPad Pro آینده استفاده می‌کند.

آیپد ایر OLED

کانگ مین سو، محقق Omdia، روز پنجشنبه در کنفرانس 2024 بیان داشت: «در سال 2028، ما انتظار داریم که iPad Air نیز به پنل OLED مجهز شود. همچنین آیپد ایر از پنل تک پشته و آیپد پرو از OLEDهای پشت سر هم استفاده می‌کند.»

یک ساختار پشت سر هم دو پشته شامل دو لایه ساطع کننده نور است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. طراحی OLED دو لایه می‌تواند همان سطوح روشنایی یک طرح تک لایه را ایجاد کند، اما با کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی و طول عمر بیشتر همراه خواهد بود. آیفون درحال‌حاضر از یک پنل OLED تک لایه‌ای با یک لایه ساطع کننده نور استفاده می‌کند.

آخرین پیش‌بینی Omdia تقویت‌کننده پیش‌بینی‌ای است که در اوایل سال جاری منتشر شد، که در آن گفته شده بود اپل مدل‌های آیپد مینی 8.3 اینچی و آیپد ایر 10.8 اینچی را با نمایشگرهای OLED در سال 2026 عرضه خواهد کرد.

آیپد ایر OLED

آیپد ایر OLED

به‌نظر می‌رسد این شرکت تحقیقاتی اکنون به این احتمال دامن زده است که اپل در چند سال آینده یک دستگاه تاشو OLED را در قالب یک دستگاه 7 تا 8 اینچی عرضه خواهد کرد که درنهایت می‌تواند جایگزین آیپد مینی 8.3 اینچی شود. طبق گزارش قبلی، اپل درحال بررسی بازه زمانی عرضه چنین دستگاهی بین سال‌های 2026 تا 2027 است.

بر اساس منابع متعدد، انتظار می‌رود نسل بعدی مدل‌های آیپد پرو OLED اپل طی چند هفته آینده معرفی شوند. شایعه شده است که این دستگاه‌ها دارای طراحی نازک‌تر، تراشه M3، دوربین‌های بهبودیافته، شارژ بی‌سیم MagSafe و لوازم جانبی Magic Keyboard بازطراحی‌شده هستند که آیپد پرو بیش از پیش شبیه مک‌بوک‌ها می‌کند.

اپل همچنین درحال کار بر روی دو نسخه غیر OLED آیپد ایر، در اندازه‌های 10.9 و 12.9 اینچی، مشابه دو اندازه آیپد پرو است. انتظار می‌رود این مدل‌ها نیز در اواخر ماه مارس درکنار مدل‌های جدید iPad Pro OLED معرفی شوند.

نظر شما درباره آیپد ایر OLED چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی