حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ اپل مک بوک ایر M3 چقدر سریع‌تر از مدل M2 است؟

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

چند روز پیش بود که مک بوک ایر جدید اپل با تراشه M3 در دو سایز 13 و 15 اینچی رسماً معرفی شد. ارتقا تراشه می‌تواند یکی از برجسته‌ترین تغییرات موجود در این مدل باشد. در نتیجه سوالی که ایجاد می‌شود این خواهد بود، لپتاپ اپل مک بوک ایر M3 چقدر سریع‌تر از مدل M2 است؟

بنچمارک لپتاپ اپل مک بوک ایر M3

در بنچمارک Geekbench 6، مک بوک ایر با تراشه M3 عملکرد قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد. امتیاز تک هسته ای 3157 و امتیاز چند هسته ای 12020 توسط این محصول ثبت شده که نسبت به مدل مجهز به تراشه M2 یک برتری قابل توجه است.

مک بوک ایر M2 در همین بنجمارک برای تست تک هسته‌ای تقریبا 2600 و در تست چند هسته‌ای 10000 امتیاز کسب می‌کند.

این به معنای افزایش عملکرد 21 درصدی تک هسته ای و 18 درصدی عملکرد چند هسته‌ای مک بوک ایر M3 در مقایسه با با مک بوک ایر M2 است.

البته باید به یادداشته باشید که پیشرفت کلیدی تراشه اپل M3 در GPU آن نهفته بوده و این جنبه توسط بنچمارک Geekbench آزمایش نشده است. علاوه بر این، حالا هم مک بوک ایر و مک بوک پرو دارای تراشه M3 هستند. اما سیستم خنک کننده فعال مدل Pro احتمالاً به آن اجازه می دهد تا سطوح عملکرد بالاتر را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

مک بوک پرو همچنین دارای مزایایی مانند صفحه نمایش برتر، عمر باتری بیشتر و پورت های بیشتر است. بنابراین اگر به دنبال محصولی هستید که بتواند کارهایی مانند رندر سه بعدی و ویرایش ویدیو را به طور گسترده انجام دهد، مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 می تواند یک خرید بهتر باشد.

اپل M3 Pro ،M3 و M3 Max رسماً معرفی شدند: اولین تراشه‌های 3 نانومتری سری M

تراشه Apple M3 که سال گذشته معرفی شد، دارای CPU هشت هسته‌ای و یک GPU با حداکثر 10 هسته است. این اولین تراشه اپل است که شامل ردیابی پرتو سخت افزاری است.

مدل‌های به روز شده مک بوک ایر با قیمت پایه 1099 دلار عرضه خواهند شد. مک بوک ایر قدیمی M1 توقف تولید شده است، در حالی که نسخه M2 با قیمت ارزان‌تر در دسترس است.

نظر شما درباره عملکرد مک‌بوک ایر M3 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)