حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 14 اولترا با AISP، عکاسی زوم و پرتره را به سطح جدیدی می‌رساند + نمونه عکس‌های دوربین

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | شیائومی

پس از سری پیکسل 8 گوگل و گلکسی اس 24 سامسونگ، اکنون شیائومی به‌صراحت قدرت هوش مصنوعی گوشی پرچمدار آینده خود را تبلیغ می‌کند. گفته می‌شود که شیائومی 14 اولترا اولین گوشی هوشمند این شرکت با حداکثر 60TOPS قدرت عکاسی محاسباتی برای الگوریتم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌لطف Xiaomi AISP (Artificial Intelligence Super Photography) است تا به‌طور قابل‌توجهی کیفیت عکس‌های زوم و پرتره را بهبود بخشد.

شیائومی 14 اولترا با AISP

کمپانی شیائومی کماکان به انتشار تیزرهای پیرامون Xiaomi 14 Ultra که انتظار می‌رود در تاریخ 22 فوریه در چین و 25 فوریه/6 اسفند در سطح جهانی معرفی شود، ادامه می‌دهد. پس از اینکه این شرکت چندین نمونه عکس از دوربین لایکا پرچمدار جدید خود را منتشر کرد، اکنون با معرفی Xiaomi AISP، ترکیب سخت‌افزار و هوش مصنوعی خود را برای بهبود تجربه عکاسی تبلیغ می‌کند.

جای تعجب نیست که شیائومی ظاهراً موضوع هوش مصنوعی را مانند سایر برندهای دیگر جدی گرفته است. پس از اینکه گوگل روی سری پیکسل 8 و سامسونگ روی سری گلکسی اس 24، هوش مصنوعی اختصاصی خود را پیاده‌سازی کردند، شیائومی نیز اکنون آماده است تا الگوریتم AI را در گوشی پرچمدار خود استفاده کند. این شرکت چینی هوش مصنوعی اختصاصی خود در بخش دوربین را «Xiaomi AISP» نامیده است، مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی که برای ترکیب بهتر سخت‌افزار و نرم‌افزار به‌منظور پیشبرد عکاسی با کمک محاسبات کامپیوتری طراحی شده‌اند.

شیائومی 14 اولترا با AISP

شیائومی 14 اولترا با AISP

در تیزرهای ترجمه‌شده با ماشین، شیائومی AISP را به‌عنوان اولین پلتفرم عکاسی محاسباتی مبتنی‌بر مدل زبانی بزرگ توصیف می‌کند که حداکثر 60 عملکرد برتر را ارائه می‌دهد. شیائومی پیش از این چهار مدل خاص را نام برده است: FusionLM ،ToneLM ،ColorLM و PortraitLM. همه چیز تا حدودی انتزاعی به‌نظر می‌رسد، اما شیائومی درحال‌حاضر یک مزیت واقعی را با تصویر مقایسه زیر نشان می‌دهد؛ عکسی با زوم 30 برابر با و بدون پشتیبانی از AISP. این ویژگی ظاهراً «زوم فوق‌العاده» نام دارد و درحال‌حاضر هنوز در مرحله بتا است.

قدرت زوم شیائومی 14 اولترا با AISP

قدرت زوم شیائومی 14 اولترا با AISP

در قلب Xiaomi 14 Ultra، سیستم دوربین استثنایی آن قرار دارد که با دقت طراحی شده تا ماهیت هر لحظه را به تصویر بکشد. شیائومی می‌داند که پرتره‌ها باید چیزی فراتر از تصاویر ثابت باشند. آن‌ها باید احساسات و روایت‌ها را برانگیزند. Lu Weibing، سخنگوی شیائومی، بر اهمیت ایجاد تعادل بین سوژه و مناظر اطراف در حالت پرتره تأکید کرده و اطمینان حاصل می‌کند که هیچ‌کدام بر دیگری سایه نمی‌اندازند. این فلسفه باعث توسعه مهارت پرتره شیائومی می‌شود.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، مرکز اصلی قابلیت‌های تصویربرداری Xiaomi 14 Ultra، پلتفرم پیشگامانه AISP (عکاسی فوق‌العاده هوش مصنوعی) این شرکت است. شیائومی AISP با ارائه تلفیقی از سخت‌افزار و الگوریتم‌های پیشرفته، عکاسی محاسباتی را بازتعریف می‌کند. با استفاده از قدرت HyperOS شیائومی، این پلتفرم عمیقاً در معماری سخت‌افزاری دستگاه کاوش می‌کند و هر جزء را برای عملکرد بی‌نظیر بهینه می‌کند.

Xiaomi 14 Ultra دارای سیستم دوربین انقلابی لایکا است که از چهار لنز مختلف با شش فاصله کانونی بهره می‌برد. علاوه‌بر این، ادغام پلتفرم AISP شیائومی، قدرت محاسباتی کامل تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 دستگاه را با قدرت محاسباتی خیره‌کننده تا 60TOPS به‌کار می‌گیرد.

شیائومی AISP چهار مدل کلیدی FusionLM ،ToneLM ،ColorLM و PortraitLM را معرفی می‌کند که هر کدام برای بهبود جنبه‌های خاص پردازش تصویر طراحی شده‌اند. مدل PortraitLM به‌ویژه به‌دلیل توانایی‌اش در ثبت ماهرانه نور و سایه، ارتقای ترکیب صحنه و ارائه رنگ‌ها و بافت‌های واقعی پوست متمایز است. با مدل‌های اختصاصی عکاسی محاسباتی، Xiaomi 14 Ultra تضمین می‌کند که هر پرتره یک اثر هنری است.

یکی از ویژگی‌های برجسته Xiaomi 14 Ultra، لنز پرتره 75 میلی‌متری با زوم اپتیکال 3.2 برابری با طراحی ویژه آن است که دارای دیافراگم چشمگیر f/1.8 می‌باشد. این لنز، همراه با الگوریتم‌های پیشرفته AISP شیائومی، کاربران را قادر می‌سازد تا پرتره‌هایی با عمق و جزئیات بی‌سابقه ثبت کنند. از تفاوت‌های ظریف در نورپردازی گرفته تا بافت‌های پیچیده پوست، همه جنبه‌های پرتره با دقت حفظ می‌شوند و تجربه تماشایی واقعاً همه‌جانبه را تضمین می‌کنند.

نظر شما درباره دوربین شیائومی 14 اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی