حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی فضای کابین خودرو شیائومی SU7 رسما رونمایی شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو، شیائومی

نزدیک به ۳ ماه پیش بود که اولین خودرو برقی شیائومی را با هم دیدیم. کمی بعدتر تصاویر خودرو شیائومی SU7 رسما منتشر شد و حالا نوبت به فضای داخلی آن است. طراحی فضای کابین خودرو شیائومی SU7 رسما رونمایی شده و می‌توانیم حالا تصور بهتری از آن داشته باشیم.

فضای کابین خودرو شیائومی SU7

خودرو برقی مورد انتظار شیائومی یعنی سری SU7 به زمان عرضه نزدیک‌تر می‌شود و حالا جزئیات جدیدی از فضای داخلی آن ارائه شده است. آنطور که در این تصاویر پیداست، تجربه کلی این خودرو برقی می‌تواند جذاب باشد.

طبق تصاویر رسمی از کابین خودرو شیائومی اس یو ۷ می‌توان گفت که فضای داخلی خیلی مینیمالیستی ندارد. این شرکت یک طراحی راننده محور با دکمه‌های فیزیکی در مد نظر دارد که البته همچنان تجربه پر از فناوری را به ما نشان خواهد داد. کمتر شدن کنترل‌های لمسی و جایگزین شدن آن‌ها با دکمه‌های فیزیکی یکی از درخواست‌های عموم رانندگان بوده و Xiaomi به آن توجه دارد.

فضای داخلی SU7 با فرمان دارای طراحی D-Cut، دکمه‌های فیزیکی، صفحه نمایش لمسی مرکزی افقی و کنسول مرکزی دارای چند کلید فیزیکی طراحی شده است. این کلیدهای فیزیکی به راحتی زیر دست راست راننده قرار گرفته‌اند.

راننده می‌تواند با این کلید‌ها دستورهای مهم مانند تهویه مطبوع، ارتفاع خودرو و حتی اسپویلر بال عقب را کنترل می‌کنند.

فضای داخلی دارای طراحی داشبوردی است که شیائومی به آن “شناور” می‌گوید. این بخش شامل هدآپ-دیسپلی، صفحه کیلومتر دیجیتالی و خروجی های هوا است.

جالب این‌که صفحه نمایش اصلی خودرو امکان اضافه کردن دکمه‌های فیزیکی بیشتری را فراهم می‌کند. در تصاویر متحرک زیر می‌توانید این عملکرد و طراحی اینسترومنت کلاستر خودرو (همان صفحه کیلومتر یا پشت آمپر) را ببینید:

در ادامه طراحی متمرکز بر راننده باید به صندلی‌های اسپرت برای موقعیت پایین صندلی و دید عالی به جلو اشاره کرد.

ویدئو شیائومی از عملکرد خودرو برقی Xiaomi SU7 در دمای منفی ۳۳ درجه سانتی گراد

شیائومی به وضوح در SU7 به خود سخت گرفته و سعی کرده در بخش برد و کارایی در زمستان بدرخشد. پمپ حرارتی توسعه‌یافته داخلی این شرکت، بخش کلیدی این استراتژی است و ویدیوی رسمی این شرکت آزمایش زمستانی SU7 را در برخورد با جاده‌های برفی و یخ‌زده در دمای -33 درجه سانتی‌گراد نشان می‌دهد.

بیاید این ویدئو را با هم ببینیم:

 

قیمت خودرو برقی شیائومی SU7 چقدر است؟

انتظار می رود تحویل خودرو برقی شیائومی اس یو ۷ در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز شود و قیمت آن حدود 300000 یوان یعنی معادل ۴۲ هزار دلار است. به این ترتیب شیائومی SU7 در حال تبدیل شدن به یک رقیب جدی در بازار خودروهای برقی چین است.

لی جون، مدیرعامل شیائومی پتانسیل قابل توجهی در بخش خودروهای برقی می‌بیند و تمرکز خود را بر روی اولویت پیشرفت شرکتش در این بازار قرار داده است. در حالی که شیائومی به تولید گوشی های هوشمند و سایر محصولات فناوری ادامه خواهد داد، اقدامات اخیر لی جون نشان دهنده تعهد قوی برای تبدیل شیائومی به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنعت خودروهای الکتریکی است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید خودرو برقی شیائومی می‌تواند بازار موفق عمل کند؟

اطلاعات بیشتر درباره خودرو شیائومی SU7 و SU7 Max : تراشه کوالکام اسنپدراگون 8295 و دو عدد Nvidia Orin X

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)