حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک برند ناشناخته تایوانی نسل بعدی تراشه Tensor گوگل را تولید خواهد کرد، کنار گذاشته شدن سامسونگ

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

گوگل همکاری‌های نزدیکی با سامسونگ دارد. تراشه‌های سری Tensor این برند از ابتدا تاکنون توسط سامسونگ ساخته شده‌ و حتی برمبنای تراشه‌های اگزینوس این شرکت توسعه یافته بودند. با این حال به نظر می‌رسد که شرایط در حال تغییر است. در گزارش جدیدی می‌شنویم کهیک برند ناشناخته تایوانی نسل بعدی تراشه Tensor گوگل را تولید خواهد کرد.

نسل بعدی تراشه Tensor گوگل

طبق گزارش‌ها، گوگل تغییر غیرمنتظره‌ای را در استراتژی تامین نیمه‌رسانا برای تراشه‌های نسل بعدی Tensor و هوش‌مصنوعی خود انجام داده است. آنطور که شنیده می‌شود این شرکت چشم خود را به سمت سازندگان تایوانی معطوف کرده و از سامسونگ فاصله می‌گیرد.

ممکن است گوگل با انتخاب یک تامین کننده نیمه هادی جدید و کنار گذاشتن کارخانه ریخته‌گری سامسونگ تصمیم بگیرد در بخش تراشه‌های موبایل متمایز شود.

تولیدکننده تایوانی تراشه - برند KYEC

تولیدکننده تایوانی تراشه – برند KYEC

این گزارش را روزنامه Taiwan Economic Daily منتشر کرده و ادعا می‌کند که گوگل تصمیم دارد به دنبال تامین کننده نیمه هادی جایگزین برای مجموعه تراشه‌های “Tensor” خود باشد. در همین جهت به شرکت‌های تایوانی نزدیک شده است.

تولیدکننده کمتر شناخته شده KYEC در حال حاضر بخشی از سفارشات گوگل را به دست آورده است. گفته شده که گوگل قبلاً در تاسیسات KYEC تایوان سرمایه‌گذاری کرده تا به فرآیند تولید و اطمینان از عرضه “مستمر” کمک کند. انتظار می رود گوگل در اواسط سال تست فرآیند ساخت جدید را آغاز کند.

پیش از این، Samsung Foundry تنها تامین کننده تراشه‌های Tensor گوگل بود که باعث می شد این خط تولید از رقبایی مانند کوالکام متمایز شود. با این حال، قبلا گزارش‌های دیگر که حاکی از آن بودند که شاید گوگل برای نسل بعدی تراشه‌های Tensor حتی به TSMC روی بیاورد.

به غیر از تراشه‌های Tensor، انتظار می‌رود گوگل از KYEC برای تراشه‌های هوش مصنوعی خود نیز استفاده کند، زیرا این شرکت می‌خواهد به جای مسیر ساده‌تر سفارش به TSMC یک راه متمایز را طی کند. به این ترتیب شاید بتواند برتری را نسبت به دیگر رقبای خود به دست آورد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید گوگل تصمیم صحیحی می‌گیرد یا بهتر است که مسیر‌های معمول و ساده‌تر را پیش برود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)