حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نام تجاری Samsung Glasses برای سامسونگ ثبت شد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اولین بار حدودا ۳ سال و نیم پیش بود که اخباری درباره حق اختراع عینک سامسونگ (Samsung Glasses) همراه با روشی برای سهولت در تجربه مسیریابی شنیدیم. به تازگی دوباره آن اسم را می‌شنویم. نام تجاری Samsung Glasses برای سامسونگ ثبت شده و شاید تاییدی بر چیزی نباشد اما نزدیک‌ترین اطلاعات درباره تلاش‌های این شرکت کره‌ای در زمینه ساخت عینک یا هدست هوشمند است.

نام تجاری Samsung Glasses

سامسونگ اوایل سال جاری اعلام کرد که با همکاری گوگل و کوالکام بر روی یک “تجربه” XR (واقعیت ترکیبی) کار می‌کند. شایعه شده است که این هدست XR سامسونگ شبیه به Apple Vision Pro است. با این حال، فاصله زیادی با عرضه تجاری دارد. برخی شایعات حاکی از آن است که شاید این هدست تا اواخر سال 2024 و در تعداد محدود عرضه شود.

همکاری سامسونگ با گوگل و کوالکام برای ساخت هدست XR رسما اعلام شد

با این حال این تنها هدستی نیست که سامسونگ روی آن کار می کند. به نظر می رسد که کره‌ای‌ها روی عینک هوشمند نیز کار می کنند. در حقیقت عینک سامسونگ (با نام تجاری Samsung Glasses) می تواند اولین عینک هوشمند AR این شرکت باشد.

آنطور که پیداست، Samsung Glasses به نوعی رقیب عینک‌های هوشمندی مانند Meta Smart Glass و Google Glass است. گزارشی از UploadVR نشان می‌دهد که درخواست ثبت علامت تجاری در 21 اوت 2023 در بخش دفتر مالکیت معنوی دولت بریتانیا ثبت و در تاریخ 10 نوامبر 2023 تأیید شده است.

در طول فرآیند اعطای علامت تجاری، شرکت‌ها باید دسته‌بندی محصولاتی را که می‌خواهند پوشش دهند را مشخص کنند. سامسونگ برای این اسم به هدست‌های واقعیت افزوده، هدفون، عینک هوشمند، هدست واقعیت مجازی و گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.

درخواست ثبت علامت تجاری سامسونگ برای Samsung Glasses

درخواست ثبت علامت تجاری سامسونگ برای Samsung Glasses

در حالی که اینها طیف گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شوند، به نظر می‌رسد مناسب‌ترین آنها هدست AR، عینک هوشمند و هدست واقعیت مجازی باشد.

گفته می‌شود سامسونگ در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی است که دارای پردازنده کوالکام و سیستم عامل مبتنی بر اندروید گوگل خواهد بود. طبق شنیده‌ها، این شرکت روی طرح اصلی خود کار می‌کرد، اما پس از بررسی هدست Vision Pro اپل طرح اصلی خود را کنار گذاشت و شروع به توسعه یک دستگاه پیشرفته تر با قیمت حدود 2000 دلار کرد. اپل ویژن پرو 3499 دلار قیمت دارد.

کوالکام اخیرا تایید کرده است که روی تراشه XR جدیدتری کار می کند که قدرتمندتر از Snapdragon XR2 Gen 2 است. این تراشه در حال حاضر در هدست واقعیت ترکیبی ۴۹۹ دلاری Meta Quest 3 استفاده می شود.

هدست سامسونگ همچنین می تواند از صفحه نمایش MicroOLED ساخت eMagin استفاده کند که رفرش‌ریت بالاتری دارد. این شرکت را سامسونگ دیسپلی خریداری کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که عینک سامسونگ می‌تواند موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)