حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3 با قیمت ۴۹۹ دلار رسما معرفی شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، متا، واقعیت ترکیبی

هدست واقعیت ترکیبی نسل جدید متا بالاخره معرفی شد. متا قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره این هدست را در رویداد Connect خود به اشتراک بگذارد. این رویداد ۵ مهر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. در حال حاضر ما می‌دانیم که هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3 با قیمت ۴۹۹ دلار رسما رونمایی شده است.

هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3

مارک زاکربرگ از هدست Meta Quest 3 رونمایی کرد. مدیر عامل متا چند ساعت قبل از نمایشگاه بازی‌های متا کوئست و درست قبل از WWDC اپل، دستگاه را برای اولین بار به نمایش گذاشت.

همانند هدست Quest Pro، هدست Quest 3 از واقعیت ترکیبی پشتیبانی می کند و قابلیت “عبور تمام رنگی” یا “full-color passthrough” را ارائه می‌دهد. این به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق دوربین‌های خارجی، نسخه رنگی فضای فیزیکی اطراف خود را مشاهده کنند.

این هدست قادر خواهد بود عناصر واقعیت افزوده را با دنیای بیرون ترکیب کند. زاکربرگ می گوید که این اولین هدست با واقعیت ترکیبی رنگی وضوح بالا است.

هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3

هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3

زاکربرگ ادعا می کند که دستگاه دارای یک چیپست “نسل بعدی” کوالکام است و عملکرد گرافیکی آن دو برابر بهتر از Quest 2 است. متاسفانه اسم مدل این تراشه اعلام نشده است.

گفته می‌شود که این محصول “قدرتمندترین” هدست متا تا به حال است. علیرغم توان زیاد اما Quest 3 تا 40 درصد نازک‌تر از نسل قبلی خود است. مدیر عامل متا خاطرنشان کرد که طراحی آن راحت تر از مدل قبلی خود خواهد بود.

متا کنترلرهای Quest 3 را دوباره طراحی کرده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که کنترلرهای جدید ساده‌تر و ارگونومیک‌تر هستند و از فناوری بازخورد لمسی TruTouch که در کنترلرهای Touch Pro دیده می شود، استفاده می کنند.

کنترلرهای Touch Plus جدید دیگر حلقه‌های ردیابی بیرونی ندارند. متا می‌گوید این کمک می‌کند تا احساس طبیعی‌تری در دست داشته باشید و فضای کمتری را اشغال نماید. همچنین Quest 3 از “ردیابی دست از پرش” پشتیبانی می کند.

قیمت این هدست متا از 499 دلار برای مدل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود و پاییز امسال در همه کشورهایی که Quest 2 در دسترس است در دسترس خواهد بود. قیمت آن نصف Quest Pro بوده و تقریبا برابر با PlayStation VR2 است که البته کاربران باید آن را به PS5 وصل کنند.

هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3

هدست واقعیت ترکیبی Meta Quest 3

در همین حال هدست Quest 2 بار دیگر برای نسخه پایه 128 گیگابایتی 299 دلار قیمت خواهد داشت. هدست Quest 3 با تمام برنامه و تجربه‌های Quest 2 کاملاً سازگار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی همین حالا و قبل از رونمایی اپل‌ی بسیار داغ شده است. یک غائب بزرگ در این بازار را می‌توان سامسونگ دانست که هنوز گزارش قابل استنادی درباره محصول احتمالی آن برای این بازار منتشر نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)