حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نمایش تبلیغات در X را به‌دلیل توییت‌های یهودستیزانه ایلان ماسک متوقف می‌کند

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شبکه‌های اجتماعی

به‌گزارش نشریه Axios، اپل درنظر دارد تمام تبلیغات خود در شبکه اجتماعی X را متوقف کند. این تصمیم پس از اظهارات یهودستیزانه ماسک در روز چهارشنبه اتخاذ شد.

توقف نمایش تبلیغات اپل در X

تصمیم اپل پس از آن اتخاذ شد که ایلان ماسک از یک توئیت یهودی‌ستیزانه حمایت کرده که در آن “جوامع یهودی” را به ایجاد “نفرت جدلی علیه سفیدپوستان” متهم کرد. ماسک در توییتی نوشت: «شما حقیقت واقعی را گفتید.»

پس از عدم علاقه تبلیغ‌کنندگان نسبت‌به X پس از تسلط ماسک بر این شبکه اجتماعی، اپل به پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی خود ادامه داد و تاکنون یکی از بزرگترین شرکای تبلیغاتی X بوده است. در ماه مارس، ماسک از اپل برای حمایت این شرکت تشکر کرد و آن را یکی از «بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان توییتر» خواند.

اپل در نوامبر 2022 اما، به‌طور موقت تبلیغات در توییتر را متوقف کرد. درنتیجه، ماسک عکس‌العمل انتقادی نشان داده و بپرسد آیا اپل از «آزادی بیان» متنفر است یا خیر. ماسک همچنین گفت که اپل تهدید کرده است که توییتر را از اپ استور حذف خواهد کرد و بیان داشت که درصورت حذف این شبکه اجتماعی، «خود یک گوشی جایگزین آیفون» خواهد ساخت.

این اختلاف پس از ملاقات ماسک با کوک در اپل پارک در اواخر همان سال حل شد، پس از آن ماسک ادعا کرد که اپل درواقع هرگز تهدیدی به حذف توییتر از اپ استور نکرده و این یک “سوءتفاهم” بوده است. ماسک درنهایت این دیدار را یک “مکالمه خوب” نامید و پس از آن نیز، اپل تبلیغات در X را به‌طور کامل از سر گرفت. گزارش‌ها در سال 2022 حاکی از آن بود که اپل بیش از 100 میلیون دلار در سال برای تبلیغات در توییتر هزینه می‌کند.

توقف نمایش تبلیغات اپل در X

توقف نمایش تبلیغات اپل در X

با آخرین اظهارات ماسک و شواهدی مبنی‌بر اینکه X تبلیغات اپل را درکنار محتوای طرفدار هیتلر نشان می‌دهد، مشخص نیست که آیا اپل متقاعد خواهد شد که در آینده دوباره تبلیغات را از سر بگیرد یا خیر. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ماه سپتامبر گفت که اپل “به‌طور مداوم” درحال ارزیابی این است که آیا این شرکت باید تبلیغات را در شبکه اجتماعی مذکور خریداری کند یا خیر.

اپل تنها شرکتی نیست که از تبلیغات در X کناره‌گیری می‌کند. IBM این هفته اعلام کرد که به‌دنبال توقف تبلیغات خود است و اتحادیه اروپا نیز دیگر قصد ندارد در این شبکه اجتماعی تبلیغ کند. کاخ سفید اوایل امروز اظهارات ماسک را محکوم کرده و کارمندان X به نیویورک‌تایمز گفتند که تماس‌هایی از سوی شرکت‌های دیگر که از ماسک ناراحت هستند را دریافت کرده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی