حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید برای استفاده از هوش مصنوعی گلکسی S24 سامسونگ نیاز به خرید اشتراک ماهانه داشته باشید

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

پیش‌تر با هم خواندیم که گلکسی اس 24 از فناوری هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ استفاده خواهد کرد. همچنین ادعا می‌شد هوش مصنوعی گلکسی اس 24 این سری را به هوشمندترین گوشی هوشمند دنیا تبدیل خواهد کرد. این‌ها همه اخبار خوشحال‌کننده‌ای برای علاقه‌مندان به این محصول خواهد بود اما متاسفانه یک گزارش عجیب را امروز می‌شنویم. گفته می‌شود که شاید برای استفاده از هوش مصنوعی گلکسی S24 سامسونگ نیاز به خرید اشتراک ماهانه داشته باشید.

احتمال پولی شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 سامسونگ

“هوش مصنوعی مولد” ترند بزرگ بعدی است و همه ما به خوبی از آن آگاه هستیم. قرار است گلکسی اس 24 و تعداد دیگری از دستگاه‌هایی که سال آینده عرضه می‌شوند نیز به این ابزار مجهر باشند. با این حال و متاسفانه تاکنون گزارش زیادی در مورد نحوه اجرای آن نداشتیم.

به تازگی اما شنیده می‌شود که سامسونگ ممکن است برای استفاده از “هوش مصنوعی مولد روی دستگاه” در گلکسی اس 24 و سایر دستگاه‌هایش از کاربران هزینه دریافت کند.

ما می‌دانیم که تراشه‌های جدید مانند Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 قابلیت‌هایی برای “هوش مصنوعی مولد روی دستگاه” ارائه می‌دهند، اما جزئیات عملکرد یا مدل کاری آن مشخص نیست.

به تازگی گزارشی منتشر شده و می‌گوید سامسونگ مشتاقانه به دنبال بررسی گزینه‌های اشتراکی با پرداخت ماهانه یا سالانه برای ارائه “هوش مصنوعی مولد روی دستگاه” در سری Galaxy S24 است.

با نگاهی به این توییت، به نظر می رسد که کاربران اگر بخواهند از هوش مصنوعی مولد در گلکسی اس 24 و سایر گوشی های سامسونگ استفاده کنند، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه باشند.

اگر این سرویس‌های هوش‌مصنوعی متکی به پردازش ابری بودند، تا حدودی چنین گزارشی منطقی بود اما وقتی عنوان “on-device” را در این توییت می‌بینیم که به پردازش‌های انجام شده روی خود دستگاه اشاره دارد، دریافت هزینه غیرمنطقی است. به هر حال شما پول خرید آن دستگاه را داده‌اید.

پیش‌تر در ترنجی خواندیم که تاریخ رونمایی سری گلکسی S24 سامسونگ می‌تواند ۲۷ دی ماه باشد. تا آن روز فاصله قابل توجهی داریم و باید صبر کرد و دید که آیا این برند کره‌ای چنین ریسکی را به جا می‌خرد یا مثل شایعات افزایش قیمت گوشی‌ها، اشتباه از آب درخواهد آمد.

به هر حال حتی اگر این سرویس‌ها متکی برپردازش ابری هم باشد، شاید باز برای مشتری‌مداری بهتر، شایسته بود که اولین نسل‌ها آن را رایگان دریافت کنند. حال که گفته می‌شود برای قابلیت هوش مصنوعی متکی پردازش روی دستگاه هم هزینه دریافت خواهد شد، کاملا حرکت ریسکی خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کاربران برای چنین قابلیتی هزینه پرداخت کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)