حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی برای این ۳ گوشی محبوب بازار ایران

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، پوکو، شیائومی

مهم نیست چقدر محبوب هستی، روزی پایان تو فرا می‌رسد. این درباره موبایل‌ها هم صادق است. به تازگی درباره پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی برای این ۳ گوشی محبوب بازار ایران خبری منتشر شده است. این محصولات شامل ۲ مدل از شیائومی و ۱ مدل از پوکو می‌شوند.

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از این ۳ گوشی

به تازگی سری شیائومی 14 در چین معرفی شد. این دستگاه‌ها چندین ارتقا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به همراه دارند. یکی از آنها پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر نسبت به نسل‌های قبلی است. به مانند سری 13T شیائومی که به تازگی عرضه شده‌اند، این گوشی‌ها نیز ۴ نسل آپدیت اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت خواهند کرد. متأسفانه و طبیعتا خط مشی نرم افزاری جدید برای گوشی‌های قدیمی قابل اعمال نیست.

به تازگی تایید شد که شیائومی به پشتیبانی از سری Mi 10T و Poco X3 پایان داده است.

شیائومی یک صفحه اختصاصی در وب‌سایت خود برای دستگاه‌های EOL (به پایان زندگی رسیده) دارد. این شرکت دستگاه‌های زیر را به لیست محصولاتی که دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کنند، اضافه کرده است.

  1. ۱- شیائومی Mi 10T
  2. ۲- شیائومی Mi 10T Pro
  3. ۳- پوکو X3
امتیاز دوربین سلفی می ١٠تی پرو

امتیاز دوربین سلفی می ١٠تی پرو

سه گوشی هوشمند فوق در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شدند. بنابراین پشتیبانی نرم‌افزاری آن‌ها پس از ۲ آپدیت اساسی و مطابق با سیاست قدیمی شرکت به پایان می‌رسد.

این محصولات با MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۰ عرضه شدند. در حال حاضر آنها MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر در سه سال گذشته دو به روز رسانی اندروید و MIUI دریافت کردند.

شاید بتوان این شرکت را برای Poco X3 بخشید، چرا که یک مدل اقتصادی است. اما Mi 10T و Mi 10T Pro پرچمداران مقرون‌به صرفه‌ای هستند که از تراشه کوالکام Snapdragon 865 استفاده می‌کنند.

شیائومی در حال حاضر تعهد آپدیت خود را برای محصولات منتخبش افزایش داده است. اما این سیاست جدید عمدتاً تنها پرچمداران را پوشش می‌دهد. در مقابل سامسونگ پشتیبانی طولانی را برای محصولات اقتصادی خود نیز ارائه می‌نماید.

نظر شما درباره عملکرد شیائومی برای تعدد و سرعت عرضه آپدیت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)