حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی آلفابت در فصل سوم 2023 اعلام شد: درآمد 76.69 میلیارد دلاری

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | آلفابت، عملکرد تجاری شرکت ها

آلفابت امروز گزارش درآمد مالی خود را برای فصل سوم 2023 منتهی‌به ماه سپتامبر را منتشر کرد. بر این اساس، این شرکت 76.69 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که کمی بالاتر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند، به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر این، این رشد درآمد نشان‌دهنده افزایش 11 درصدی نسبت‌به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

گزارش مالی آلفابت در فصل سوم 2023

Ruth Porat، رئیس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری آلفابت، با توجه به آمارهای ذکرشده بیان کرد: «قدرت اساسی کسب‌وکار ما دوباره در سه‌ماهه سوم آشکار شده است.» پورات اضافه کرد که این امر به دلیل «رشد معنادار در جستجو و یوتیوب و شتاب در Cloud» انجام شده است.

شرکت مادر گوگل با بررسی هر یک از جنبه‌های جداگانه، گزارش داد که موتور جستجوی این شرکت 44.02 میلیارد دلار درآمد داشته است درحالی‌که درآمد تبلیغات YouTube به 7.95 میلیارد دلار رسیده است.

هوش مصنوعی مولد نیز که یک مورد برجسته در گزارش سه‌ماهه دوم سال 2023 آلفابت بود، همچنان نیز یکی از تمرکزهای اصلی این شرکت برای فصل سوم است. افزایش مستمر درآمد حاصل از جستجو در این سه‌ماهه اخیر احتمالاً به تلاش‌های گوگل برای ارائه ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی، با حسن‌نیت از آزمایشگاه‌های جستجو، مانند ابزارهای جدید تولید تصویر و خلاصه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای مقالات طولانی نسبت داده می‌شود.

از سوی دیگر، Google Cloud نیز 8.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و تحلیلگران از عملکرد نسبتاً ضعیف آن تحت تأثیر قرار نگرفتند.

گزارش مالی آلفابت در فصل سوم 2023

گزارش مالی آلفابت در فصل سوم 2023

به‌گفته‌ی جسی کوهن، تحلیلگر ارشد Investing، «رشد فروش پلتفرم ابری گوگل آلفابت کمتر از انتظارات بازار بوده زیرا مشتریان هزینه‌های ابری را در میان پس‌زمینه کلان فعلی کاهش داده‌اند.»

علاوه‌بر این، در این سه‌ماهه سوم موجی از اخراج کارمندان تیم گوگل را شاهد هستیم که شامل از دست دادن شغل «صدها» پرسنل می‌شود. طبق گزارش CNBC، ظاهراً این مورد نتیجه کاهش سرعت استخدام توسط شرکت بوده است، نمونه دیگری از کاهش مشاغل پیش از از دست دادن “40 تا 45” نفر از افرادی که در بخش اخبار گوگل کار می‌کنند.

این‌ها تنها چند مورد پس از اخراج گسترده 12000 پرسنل شرکت در ماه ژانویه است. تغییرات در اقتصاد بدون‌شک بر این شرکت تأثیر گذاشته است زیرا مدیرعامل آن، ساندار پیچای، اظهار داشت که «انتخاب‌های سخت» باید انجام شود و گوگل همچنان بر کیفیت محصول و خدماتی که انتظارات را برآورده می‌کند، تمرکز خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی