حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعدیل نیرو گوگل موجب بیکاری ۱۲ هزار نفر خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

پس از اخراج های گسترده آمازون، مایکروسافت و متا، گوگل نیز همین کار را انجام می دهد. این شرکت قصد دارد حدود ۶ درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل کند. این تصمیم تعدیل نیرو گوگل منجر به بیکار شدن ۱۲ هزار نفر خواهد شد.

تعدیل نیرو گوگل

برای مقایسه، آخرین دور تعدیل نیرو در آمازون هم ۶ درصد از نیروهای این شرکت را بیکار کرد. این میزان برابر بیکار شدن ۱۸ هزار نفر است. مایکروسافت ۵ درصد از نیروهای خود را که معادل ۱۰ هزار نفر است و متا ۱۳ درصد از نیروهایش را که معادل ۱۱ هزار نفر می‌شود را تعدیل کرده اند.

بنابراین اخراج گوگل به طور نامتناسبی بزرگتر نیست، اما هنوز هم تعداد زیادی از نیروهای این شرکت بیکار خواهند شد. همه برندها در صنعت فناوری (و صنایع دیگر) در حال آماده شدن برای رکود اقتصادی هستند. به همین دلیل به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها خواهند بود. به طور طبیعی، کاهش نیروهای یکی از اهرم هایی است که شرکت ها می توانند در نظر بگیرند.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در بیانیه ای رسمی گفت که کارکنان باقی مانده گوگل باید بیش از هر زمان دیگری تمرکز کرده و با احساس فوریت کار کنند. او سپس افزود که گوگل تلاش بیشتری برای توسعه خدمات مرتبط با هوش مصنوعی خود به منظور رقابت با شرکت های رقیب که روی پروژه های مشابه کار می کنند، انجام خواهد داد.

درآمد گوگل در این سال به 69 میلیارد دلار رسید، اما سود واقعی به 13.9 میلیارد دلار کاهش یافت. با توجه به اینکه انتظار می‌رود اقتصاد جهانی در سال 2023 با چالش‌های جدی مواجه شوند، گوگل تلاش می‌کند قبل از اینکه اوضاع بسیار بدتر شود، اقدام کند.

نظر شما درباره این تعدیل نیروهای گسترده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)