حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

6 تکنولوژی قدیمی که اپل سعی بر انقلابی نشان دادن آنها دارد

اپل همیشه سعی در جدید نشان دادن قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که در محصولات خود قرار می‌دهد. همچنین همیشه در مراسم‌های خود اینقدر از تکنولوژی استفاده شده در محصولات خود با اشتیاق و محکم حرف می‌زند که به طرفداران خود این حس را القا می‌کند که این تکنولوژی تازه به بلوغ رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بله استیو جابز همیشه سعی در استفاده از نوآوری‌های تازه در گوشی و محصولات خود بود و بدون هیچ شک و تردیدی از آن استفاده می‌کرد اما ظاهرا اپل امروزی اول به تماشای استفاده از این قابلیت‌ها توسط کمپانی‌های دیگر میپردازند و بعد از کسب اطمینان از خوب بودن این تکنولوژی، آن را در محصولات خود استفاده می‌کند.

دو روز پیش اپل طی مراسمی از نسل جدید گوشی‌های آیفون در کنار سری سوم ساعت هوشمند خود و Apple TV 4K رونمایی کرد.

در این مقاله برای شما تکنولوژی‌هایی قدیمی را مثال خواهیم زد که اپل قصد بروز نشان دادن آنهارا به کاربران و طرفداران خود دارد.

اول از همه باید با صفحه نمایش اولد شروع کنیم.

نوکیا N85 در سال 2008 معرفی شد و اولین تلفن همراهی بود که از صفحه نمایش اولد استفاده می‌کرد. بعد از نوکیا، سامسونگ شروع به استفاده از این صفحه نمایش از سال 2009 به بعد کرد. بنابراین خبر استفاده از پنل اولد واقعا و واقعا یک ویژگی خیلی قدیمی است که تازه امسال به آیفون‌های جدید راه پیدا کرده است.

بعد از صفحه نمایش اولد نوبت به شارژ بی‌سیم می‌رسد.

اولین دستگاه و تلفن همراهی که از تکنولوژی شارژ بی‌سیم برای شارژ شدن استفاده کرد گوشی “Palm Pre” نام داشت که در سال 2009 معرفی شد.

از شارژ بی‌سیم که بگذریم نوبت به قابلیت فیس آنلاک می‌رسد

شاید این مورد درست نباشد زیرا تکنولوژی فیس آنلاک اپل کمی پیچیده‌تر از موردی است که می‌خواهیم بگوییم اما با توجه به اینکه آیفون ایکس اپل تاچ آیدی ندارد و از قابلیت جدید اپل با نام فیس آیدی استفاده می‌‎کند جالب است بدانید که این قابلیت اولین بار در سال 2011 در گوشی سامسونگ گلکسی نکسوس استفاده شد.

فیس آنلاک نیز به پایان رسید اما پخش محتوای 4K تازه شروع شده است.

شاید اپل از Apple TV 4K رونمایی کرده باشد و این محصول را یکی از هیجان انگیز ترین محصولات بازار بداند اما باید بگوییم که کمپانی آمازون در سال 2015 دستگاهی به اسم “Fire TV” را رونمایی کرد که می‌توانست محتوا‌های 4K را نمایش دهد. البته باید بگوییم که اولین دستگاه با توانایی پخش محتوای 4K اولین بار در سال 2012 عرضه شد.

شبکه مخابراتی در ساعت هوشمند

شما هم اکنون می‌توانید با استفاده از اپل واچ تماس برقرار کنید. جالب است نه؟ اما باید بگوییم که این مورد به هیچ وجه مورد جدیدی نیست و الجی برای اولین بار در سال 2015 این قابلیت را در ساعت هوشمند “Urbane LTE” خود مورد استفاده قرار داده است.

شکلک‌های زنده

شکلک‌های زنده نیز یکی دیگر از مواردی است که در آیفون جدید به یک نوآوری حساب شده است اما باید بگوییم که این قابلیت در اسنپ‌چت در سال 2015 از همچین قابلیتی برخوردار بود.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا اپل همیشه محصولات خود را با نوآوری‌های خاص رونمایی می‌کند؟

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soraygoular

دقیقا اپل تازه به تکنولوژی های ۵ سال پیش بقیه شرکت ها رسیده و داره میگه این قابلیت ها انقلابی هستند ? همین فست شارژ تازه اپل به این تکنولوژی رسیده و تازه سیم فست شارژ هم جدا گونه میفروشه اپل حتی جدیدا توی دزدیدن تکنولوژی بقیه شرکت ها دیگه مثل قبل عمل نمیکنه قبلا حداقل یک تکنولوژی میدزدید خیلی عالی اجراش میکرد الان بک تکنولوژی میدزده بد ترش مبکنه بعد به عنوان انقلاب خودش جا میزنه تازه شارژر وایرلس هن مثل ایر پاد از سال بعد تازه در دسترس ? فورس تاچ هم که از هواوی دزدید یعنی دریغ از یک نواوری

علی شیخ زاده

منم چند روز پیش همینا رو. گفتم کامنتم هست

Pouya

کاملا با این مقاله به شدت موافقم متاسفانه اپل مخصوصا در کشور ما جوریه که تا اسمش میاد همه یه محصول عالی و درجه یک میاد تو ذهنشون حالا اصلا از مشخصاتشم هیچی نمیدوننا همه اینا رم حالا چون اپل استفاده کرده مردم به دید یه نواوری و به چیز عالی و فوق العاده که حالا به کمال رسیده بهش نگاه میکنن

ahmad

اره همه این موارد قبلا بودن ولی انقلاب اپل در تکامل انهاست مثلا فیس ای دی سامی رو ببین که با یه عکس فریب میخوره.یا ایموجی های زنده که با دوربین جلو ترکیب میشن یه تجربه بی نقص هستن یا محتوای 4k که اپل قبلا نداشت بخاطر عدم وجود محتوای اونبود و ….

mTAAHAAm

زرنگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji