حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل کار روی پروژه عینک AR خود با پشتیبانی از Google Assistant را از سر گرفته است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، عینک هوشمند، گوگل

اغلب می‌بینیم که گوگل کار بر روی پروژه‌ها و محصولات خود را لغو می‌کند. شما حتی می‌توانید لیست Killed by Google را بررسی کنید تا همه چیزهایی را که این شرکت از آن‌ها فاصله گرفته است، مشاهده کنید. در این میان، چیزی که تقریباً دیده نمی‌شود این است که غول فناوری یک پروژه قدیمی را احیا کند. حدود سه ماه پیش، گزارش شد که کمپانی مستقر در مانتین ویو پروژه توسعه سخت‌افزار عینک واقعیت افزوده خود را لغو کرده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد گوگل ممکن است تلاش‌های خود برای احیای عینک AR که با اسم رمز Project Iris شناخته می‌شود را بار دیگر تجدید کرده باشد.

پروژه عینک AR گوگل

در ابتدا مهم است که توجه داشته باشید که نمایش APK فقط نکاتی را در مورد آنچه ممکن است در آینده رخ دهد ارائه می‌دهد. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که محصولات یا ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره شده است، هرگز به‌صورت عمومی ارائه شده یا نمایش داده شوند.

در جستجوی APK آخرین نسخه بتا برای برنامه Google، چیز جالبی مشاهده شده است. به‌نظر می‌رسد رشته‌ای از کد در این برنامه وجود دارد که به «iris» و ژست‌هایی اشاره می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای فعال کردن Google Assistant استفاده کنید. همچنین به‌نظر می‌رسد کدی دیده می‌شود که نشان می‌دهد ممکن است اقداماتی مانند تماس با دوستان یا تنظیم تایمر وجود داشته باشد.

این خروجی امکان ارجاع عنبیه به LinkBuds سونی را نیز دربردارد که از یک حرکت لمسی مشابه برای نمایش دستیار استفاده می‌کند. آن‌ها تأیید کردند که iris به دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که گوگل به آن‌ها ویژگی «iris_device» داده است که نشان می‌دهد این مورد یک محصول سخت‌افزاری از سوی گوگل یا یک عینک واقعیت افزوده است.

پروژه عینک AR گوگل

پروژه عینک AR گوگل

در ماه ژوئن، گزارش‌ها حاکی از آن بود که گوگل پس از تجربه مشکلاتی ازجمله اخراج، تعدیل نیرو و کناره‌گیری رئیس واقعیت افزوده و مجازی گوگل، از پروژه Iris منصرف شده است. همچنین گفته شد که گوگل تمرکز خود را بر روی ایجاد یک پلتفرم «micro XR» که برای عینک‌های واقعیت افزوده طراحی شده است، تغییر می‌دهد و سپس مجوز آن را به تولیدکنندگان، مشابه سیستم‌عامل اندروید، می‌دهد.

بااین‌حال، دو کارمندی که روی این پروژه کار می‌کردند گفتند ممکن است گوگل روزی پروژه آیریس را احیا کند. آن‌ها همچنین ادعا کردند که برخی از تیم‌های درون شرکت هنوز درحال آزمایش این فناوری هستند.

مشخص نیست که آیا گوگل به اندازه کافی متعهد است که Project Iris را به یک محصول برای عموم کاربران تبدیل کند یا خیر. اما این کشف نشان می‌دهد که گوگل پروژه خاص خود را فراموش نکرده است.

دیدگاه شما پیرامون پروژه عینک AR گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی