حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A18 در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به کار گرفته خواهد شد

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به گفته جف پو، تحلیلگری که اپل و زنجیره تامین آن را پوشش می‌دهد، همه چهار مدل سری آیفون ۱۶ از تراشه های سری A18 برخوردار خواهند بود. این تحلیلگر، در ماه گذشته برای اولین بار این پیش‌بینی را به اشتراک گذاشت. وی در یادداشتی تحقیقاتی در این هفته با شرکت سرمایه‌گذاری Haitong International Securities مستقر در هنگ کنگ دوباره به این موضوع پرداخته است.

تمام تراشه های اپل A18 با فرآیند ۳ نانومتری نسل دوم TSMC تولید می‌شوند

جف پو در آخرین یادداشت خود نوشت:«ما انتظار داریم که تمامی اعضای سری آیفون ۱۶ از تراشه Apple A18 برخوردار باشند.» وی می‌گوید که این تراشه ها با فرآیند ۳ نانومتری نسل دوم TSMC یعنی N3E تولید خواهند شد. Pu به تراشه A17 Pro در مدل‌های iPhone 15 Pro، مبتنی بر فرآیند ۳ نانومتری نسل اول TSMC یعنی N3B به عنوان «طراحی انتقالی» اشاره می‌کند.

جف پو معتقد است که آیفون های آینده از تراشه های Apple A18 و A18 Pro برخوردار خواهند بود:

۱- آیفون ۱۶: تراشه A18 ساخته شده با فرآیند N3E

۲- آیفون ۱۶ پلاس: تراشه A18 ساخته شده با لیتوگرافی N3E

۳- آیفون ۱۶ پرو: تراشه A18 Pro تولید شده با فرآیند N3E

۴- آیفون ۱۶ پرو مکس: تراشه A18 Pro ساخته شده با فرآیند N3E

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، به گفته TSMC، فرآیند N3E ارزان‌تر از N3B بوده و عملکرد بهتری دارد. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از تراشه A16 Bionic استفاده می کنند، بنابراین جهش به تراشه A18 برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس یک تغییر قابل توجه و منحصر به فرد خواهد بود؛ زیرا به این معنی است که دو مدل مذکور از تراشه های سری A17 عبور می‌کنند. با توجه به اینکه هنوز حدود 11 ماه از عرضه آیفون 16 فاصله داریم، جف پو احتمالا نام این تراشه ها را حدس می‌زند. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل واقعاً نام تجاری A18 و A18 پرو را به کار خواهد گرفت یا نه. این امکان وجود دارد که اپل مانند سال های اخیر از تراشه های آیفون ۱۶ با نام های A17 و A18 Pro رونمایی کند.

اولین شایعات سری iPhone 16 اپل: آیفون ۱۶ اولترا با طراحی عجیب و نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای مدل‌های پایه

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی