حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A18 برای آیفون ۱۶ و A18 Pro برای آیفون ۱۶ پرو توسعه داده خواهد شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل با عرضه سری آیفون ۱۴ یک بدعت جدید پایه‌گذاشت و آن استفاده از تراشه یک سال قبل در مدل‌های پایه بود. این موضوع در سری آیفون ۱۵ هم ادامه داشت. با این حال به نظر می‌رسد، حداقل برای مقاصد بازاریابی این موضوع در سری iPhone 16 تغییر کند. گزارشی داریم که می‌گوید تراشه اپل A18 برای آیفون ۱۶ و A18 Pro برای آیفون ۱۶ پرو توسعه داده خواهد شد.

تراشه اپل A18 برای آیفون ۱۶ یک پیشرفت بزرگ خواهد بود

با قرار گرفتن پسوند Pro پس از نام تراشه Apple A17 حدس می‌زدیم که باید حداقل یک نسخه معمولی از این تراشه وجود داشته باشد. هر چند هنوز چنین چیزی محقق نشده است اما این گزارش جدید به ما می گوید که در سری A18 چنین تصمیمی از ابتدا وجود خواهد داشت.

تراشه های A19 و M5 اپل

تراشه اپل

به گفته جف پو، تحلیلگری که شرکت های زنجیره تامین اپل را رصد می‌کند، هر چهار مدل آیفون ۱۶ به تراشه‌های با برند اپل A18 مجهز خواهند شد.

او گفت:

“ما تراشه A17 Pro را به عنوان یک طراحی انتقالی می‌بینیم و اکنون انتظار داریم که تمام مدل های iPhone 16 دارای تراشه اپل A18 که با فناوری N3E شرکت TSMC ساخته می شوند، باشند.”

او همچنین اضافه کرد که احتمالا سری iPhone 16 به قرار زیر از تراشه‌های سری A18 بهره خواهند برد:

  1. ۱- آیفون ۱۶: تراشه A18 ساخته شده با فرآیند N3E
  2. ۲- آیفون ۱۶ پلاس: تراشه A18 ساخته شده با فرآیند N3E
  3. ۳- آیفون ۱۶ پرو: تراشه A18 Pro ساخته شده با فرآیند N3E
  4. ۴- آیفون ۱۶ پرو مکس: تراشه A18 Pro ساخته شده با فرآیند N3E

با توجه به اینکه آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به تراشه A16 Bionic مجهز هستند، جهش به تراشه A18 برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس قابل توجه خواهد بود.

فرآیند N3E برای ساخت تراشه‌های 3 نانومتری نسل دوم TSMC خواهد بود که هزینه کمتری دارد و در مقایسه با فرآیند 3 نانومتری نسل اول TSMC (که N3B نام داشت) و برای تراشه A17 Pro در مدل‌های iPhone 15 Pro استفاده شد، بازدهی بیشتری دارد.

با توجه به اینکه سری آیفون 16 حدود یک سال تا عرضه فاصله دارد، Pu احتمالاً در اینجا با نام‌های بازاریابی احتمالی صحبت می‌کند. بنابراین باید دید که آیا اپل واقعاً نام تجاری A18 و A18 Pro را ثبت می کند یا خیر.

همچنان این احتمال وجود دارد که اپل راهبرد دو سال اخیر خود را با سری iPhone 16 هم ادامه داده و این یعنی مدل‌های پایه تراشه A17 و مدل‌های پرو تراشه A18 Pro داشته باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این شایعه محقق می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)