حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسئولیت داغ شدن iPhone 15 Pro Max متوجه TSMC است یا اپل؟

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

چند روز پیش درباره مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه A17 Pro اپل برای شما گزارشی منتشر کردیم. با این حال در تست باتری iPhone 15 Pro Max دیدیم که آن‌چنان موضوع حاد یا قابل ذکری نیست و از خیلی از نماینده‌های اندرویدی خنک‌تر است. با این حال سوالی که پیش می‌آید و برای همان موارد داغ شدن ثبت شده است، این خواهد بود که مسئولیت داغ شدن iPhone 15 Pro Max متوجه TSMC است یا اپل؟

مسئولیت داغ شدن iPhone 15 Pro Max

طبیعتا وقتی یک محصول الکترونیکی داغ می‌کند، انگشت اتهام به سمت تراشه آن نشانه خواهد رفت. تراشه اپل A17 Pro با فناوری پیشرو ۳ نانومتری تولید می‌شود و انتظار داریم که نسبت به نسل قبل گرمای و مصرف انرژی کمتر هم داشته باشد.

مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه A17 Pro اپل گزارش شده است

با این حال گزارش‌های اولیه از افت عملکرد سریع آیفون ۱۵ پرو مکس در حالت تحت فشار، خبر می‌دادند. به همان دلیلی که بالاتر ذکر شد، اولین گمانه‌زنی‌ها به سمت تراشه ساخت TSMC رفت.

به تازگی و در گزارشی، یک تحلیل‌گر قابل اعتماد مسائل اپل می‌گوید که مسئول مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو مکس در حقیقت خود اپل است!

آیفون ۱۵ پرو گیمینگ

آیفون ۱۵ پرو – گیمینگ

گمانه‌زنی‌ها و توضیحات اولیه به چالش‌های TSMC در دستیابی به بازدهی بالا با تراشه‌های ۳ نانومتری به‌عنوان علت اصلی داغ کردن آیفون ۱۵ پرو مکس اشاره می‌کردند.

آن‌ها مدعی بودند که اپل باید به تراشه‌های با کیفیت پایین‌تر برای سری Pro امسال بسنده کند. با این وجود، تحلیلگر برجسته صنعت، مینگ چی کو، اکنون عنوان کرده است که مشکلات گرمایشی به فناوری 3 نانومتری TSMC ربطی ندارد و از تصمیمات طراحی خود Apple سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت:

“علت اصلی مشکل گرمایش به احتمال زیاد مصالحه‌هایی است که در طراحی سیستم دفع حرارت و برای دستیابی به وزن سبک‌تر انجام شده است. این موارد مانند کاهش سطح دفع گرما و استفاده از یک قاب تیتانیومی است که بر راندمان حرارتی تاثیر منفی می گذارد.”

به نظر می‌رسد که اپل در طراحی سیستم حرارتی برای جلوگیری از سنگین شدن بیش از حد مدل‌های آیفون 15 پرو، اغماض‌هایی را انجام داده باشد. با توجه به اینکه تیتانیوم چگال‌تر از آلومینیوم است، این تصمیم با هدف حفظ وزن دستگاه ارتباط دارد. علاوه بر این، تیتانیوم در مقایسه با آلومینیوم دارای رسانایی حرارتی کمتری است که می‌تواند به دفع گرمای کمتر منجر شود.

کو پیش‌بینی می‌کند که اپل احتمالاً با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را برطرف خواهد کرد. با این حال، این به‌روزرسانی نرم‌افزاری به طور بالقوه عملکرد تراشه Apple A17 Pro را برای کنترل دما، کاهش می‌دهد.

وی همچنین هشدار می‌دهد که اگر اپل به طور موثر با این مشکل مقابله نکند، می‌تواند تأثیر منفی بر فروش سری آیفون 15 پرو داشته باشد. با این حال، سوال مهم‌تر این است که چگونه چنین مشکلی توانسته است از مرحله آزمایش نمونه اولیه عبور کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این به مشکلی برای اپل تبدیل شود؟ ایراد کیفیت ساخت و مقاومت مدل پرو مکس نیز در تست‌های مقاومت گزارش شده است.

تست سقوط آیفون ۱۵ پرو اپل را ببینید + مقایسه با آیفون ۱۴ پرو

تست مقاومت و خم شدن آیفون ۱۵ پرو مکس اپل را ببینید: با آن مهربان باشید!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)