حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy تا 80 درصد سریع‌تر از نسل پیشین خود در تست Vulkan ظاهر شد!

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات

پیش از این شایعه شده بود که پردازنده گرافیکی Adreno 750 در پرچمدار آینده کوالکام، 40 درصد سریع‌تر از Adreno 740 اسنپدراگون 8 نسل 2 است. اکنون اما، آخرین نتایج بنچمارک Vulkan Geekbench 6 نشان می‌دهد که جدیدترین پردازنده گرافیکی کوالکام در تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy، نزدیک به دو برابر سریع‌تر از تراشه نسل گذشته خود در گلکسی اس 23 اولترا است که شایعات پیشین مبنی‌بر جهش فوق‌العاده قدرت گرافیکی این چیپست پرچمدار را تأیید می‌کند.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy

Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy ظاهراً به‌تازگی در بنچمارک Vulkan Geekbench 6 آزمایش شده است. این تست همچنین نشان می‌دهد که تراشه مذکور 10 درصد سریع‌تر از پردازنده گرافیکی Xclipse 940 موجود در Exynos 2400 است. درحالی‌که هر دو چیپست در OpenCL یکسان عمل می‌کنند، یکی از مواردی که منتقدان همیشه به آن توجه می‌کنند، تفاوت بین عملکرد آخرین تراشه و نسل گذشته آن است.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy

با توجه به تست‌های مشابهی که بر روی گلکسی اس 23 اولترا انجام شد، اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌طور قابل‌توجهی کندتر ظاهر شده است، به‌طوری‌که نمودار زیر نشان می‌دهد که Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy بیش از 80 درصد سریع‌تر است. این شاید بزرگترین جهش عملکردی در فاصله‌ی یک نسل باشد، چیزی که A17 Pro اپل در مقایسه با A16 Bionic نیز نمی‌تواند آن را عملیاتی کند.

نکته جالب‌تر این است که تست Vulkan به‌جای گلکسی اس 24 اولترا بر روی گلکسی اس 24 پلاس انجام شده است، به این معنی که حتی با یک راه‌حل خنک‌کننده بالقوه کوچکتر نسبت‌به مدل اولترا، Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy با اختلاف قابل‌توجهی از نسل قبلی خود بهتر عمل کرده است. ما انتظار داریم زمانی که این تراشه در گلکسی اس 24 اولترا تست شود، باز هم شاهد تفاوت بزرگ‌تری باشیم، زیرا محفظه بخار بزرگتر این گوشی باید به کسب امتیازات بالاتر کمک کند.

به یاد داشته باشید که این تفاوت 80+ درصدی در هر آزمایشی مانند ردیابی پرتو یا حتی Genshin Impact دیده نمی‌شود، بنابراین باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از اسنپدراگون 8 نسل 3 داشته باشیم.

نظر شما درباره نتیجه بنچمارک تراشه Snapdragon 8 Gen 3 مخصوص گوشی‌های پرچمداران آینده گلکسی سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی