حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین دوربین سلفی از نظر DxOmark متعلق به این گوشی است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، دوربین

همه ما می‌دانیم که آیفون‌های اپل شاید بهترین عملکرد در زوم دوربرد یا در شب را نداشته باشند اما اگر بخواهیم به صورت یک مجموعه به تجربه دوربین نگاه کنیم، این محصولات برای عموم مردم انتخاب راحت‌تری هستند. به تازگی دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس تست شده شده و بر همین اساس بهترین دوربین سلفی از نظر DxOmark متعلق به این گوشی است.

بهترین دوربین سلفی موبایل

برای بخش دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس، تست DxOMark با امتیاز کلی 154 آن را در رتبه دوم بهترین دوربین اصلی موبایل و پس از هواوی P60 Pro قرار داد. حالا اما نوبت به تست دوربین سلفی است.

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس با امتیاز ۱۴۹ در صدر رده‌بندی DxO قرار گرفت که چهار امتیاز بالاتر از مدل قبلی خود یعنی آیفون 14 پرو مکس است.

مشخصات فنی دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس با آیفون 14 پرو مکس یکسان بوده و شامل موارد زیر است:

  1. ۱- رزلوشن 12 مگاپیکسلی
  2. ۲- سنسور 1/3.6 اینچی
  3. ۳- فوکوس خودکار
  4. ۴- لرزشگیر اپتیکال یا OIS

با وجود مشخصات فنی یکسان اما عملکرد برتر آیفون 15 پرو مکس به تراشه جدید A17 Pro و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) نسبت داده می‌شود.

دوربین سلفی با نوردهی دقیق، فوکوس خودکار سریع و دقیق، محدوده دینامیکی زیاد و سطح بالایی از جزئیات در نور روز خروجی بسیار خوبی ارائه می‌کند. همچنین تثبیت‌کننده ویدیویی مؤثر را به لطف حضور OIS جذاب است.

با این حال، قطعا این دوربین بدون نقص نیست. سنسور گوشی از عمق میدان زیاد استفاده می‌کند، اما این می‌تواند منجر به نویز قابل مشاهده در تصاویر، حتی در شرایط نوری خوب شود. دوربین همچنین گاهی اوقات خطاهای رنگی را نشان می‌دهد و گاهی اوقات وضوح تصویر هنگام ضبط ویدیو متفاوت خواهد بود.

از خوبی‌های دیگر آن باید گفت که در حالت پرتره، ماژول Face ID عمق را به طور دقیق محاسبه می کند و یک افکت بوکه پیشرونده و طبیعی پس زمینه ایجاد می کند.

با این حال، همانطور که عکس بالا نشان می‌دهد، اپل با جزئیات ظریف مانند موها دست و پنجه نرم می‌کند.

نظر شما چیست؟ دوربین سلفی در خرید شما چقدر تاثیر دارد؟

امتیاز DxOMark دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شد: رتبه دوم و پشت سر هواوی

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)