حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقصر مشکل گرمای آیفون 15 ممکن است اینستاگرام باشد؛ آپدیت نرم‌افزاری برای رفع آن در راه است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

به گزارش فوربس، اپل شکایات کاربران مبنی‌بر داغ شدن بیش از حد گوشی‌های سری آیفون 15 و 15 پرو را پذیرفته است، اما همزمان بیان می‌کند که برخلاف گمانه‌زنی‌ها، این موضوع هیچ ارتباطی با طراحی سخت‌افزاری این دستگاه‌ها ندارد. فوربس خاطرنشان می‌کند که به‌روزرسانی اینستاگرام با نسخه 302 که در 27 سپتامبر منتشر شد، برای رفع برخی از مشکلات آیفون‌های جدید منتشر شده است. اپل نیز اعلام کرده است قصد دارد یک آپدیت iOS 17 را برای رفع مشکل تولید گرمای بیش از حد آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس منتشر کند.

مشکل گرمای آیفون 15

بلومبرگ اشاره می‌کند که یکی از سخنگویان اپل که نامش فاش نشده است، به‌طور خاص از اینستاگرام، اوبر و بازی Asphalt 9 به‌عنوان نمونه‌هایی از برنامه‌هایی که می‌توانند باعث شوند آیفون‌های جدید «گرم‌تر از حد معمول کار کنند» نام می‌برد. اپل درحال همکاری با توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها برای رفع این مشکل است. این گزارش می‌افزاید که اینستاگرام قبلاً یک آپدیت را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی برنامه خود منتشر کرده است.

اپل همچنین می‌گوید هیچ خطر ایمنی در مسائل حرارتی وجود ندارد، اما عوامل دیگر، مانند آداپتورهای برق USB-C با شارژ بیش از 20 وات و پردازش پس‌زمینه که مدت کوتاهی پس از بازیابی گوشی رخ می‌دهد، می‌تواند این گوشی‌ها را گرم کند.

مشکل گرمای آیفون 15

مشکل گرمای آیفون 15

اپل می‌گوید به‌دلیل افزایش فعالیت پس‌زمینه، ممکن است مدل‌های آیفون 15 پرو در چند روز اول پس از راه‌اندازی یا بازیابی دستگاه، گرم‌تر از حد انتظار عمل کنند. این یک رفتار استاندارد برای آیفون‌های جدید بوده و تنها یک وضعیت موقتی است.

بیانیه اپل:

«ما شرایطی را شناسایی کرده‌ایم که می‌تواند باعث شود آیفون گرم‌تر از حد انتظار کار کند. ممکن است در چند روز اول پس از راه‌اندازی یا بازیابی دستگاه به‌دلیل افزایش فعالیت پس‌زمینه، گوشی شما گرم‌تر شود. ما همچنین یک اشکال در iOS 17 پیدا کرده‌ایم که بر برخی از کاربران تأثیر می‌گذارد و در یک به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف خواهد شد. مشکل دیگر مربوط به برخی به‌روزرسانی‌های اخیر برنامه‌های شخص ثالث است که باعث بارگیری بیش از حد سیستم می‌شود. ما درحال کار با برنامه‌نویسان برنامه‌ها بر روی اصلاحاتی هستیم که به‌زودی ارائه خواهند شد.»

این باگ باید با iOS 17.1 برطرف شود که درحال‌حاضر در نسخه بتا است و انتظار می‌رود در اواخر اکتبر منتشر شود. همچنین ممکن است که اپل با یک به‌روزرسانی نرم‌افزار کوچک‌تر، مانند iOS 17.0.3، زودتر از حد انتظار این مشکل را برطرف کند.

طبق این گزارش، اپل عملکرد تراشه A17 Pro را به‌عنوان بخشی از رفع اشکال مربوط به دما کاهش نخواهد داد. اپل همچنین بیان می‌کند که این مشکل یک خطر ایمنی نیست و بر عملکرد بلندمدت آیفون‌های آسیب‌دیده تأثیری نخواهد داشت.

اپل در ادامه می‌افزاید که فریم تیتانیومی و زیرساخت آلومینیومی آیفون 15 پرو به مشکل گرمای بیش از حد مربوط نمی‌شود و این گوشی هیچ‌گونه مشکل سخت‌افزاری در این زمینه ندارد.

همه کاربران آیفون 15 پرو و پرو مکس مشکل گرمای بیش از حد را تجربه نکرده‌اند و مشخص نیست که به‌طورکلی چند مشتری تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، اما درمجموع انتظار می‌رود این مشکل به‌زودی حل شود.

نظر شما درباره مشکل گرمای سری آیفون 15 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی