حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قرارداد جدید با Arm برای مجوز طراحی تراشه‌ها فراتر از 2040 امضا کرد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

به گزارش رویترز، اپل قرارداد جدیدی را با کمپانی انگلیسی طراحی تراشه، Arm، امضا کرده است تا مجوز فناوری تراشه‌های خود را فراتر از سال 2040 گسترش دهد.

قرارداد جدید اپل با Arm

خبر این معامله در اسنادی که روز سه‌شنبه برای عرضه اولیه عمومی Arm ثبت شد، منتشر شده که این کمپانی را 52 میلیارد دلار قیمت‌گذاری کرده است.

آرم در سند IPO بیان کرده است: «ما با اپل قرارداد بلندمدت جدیدی منعقد کرده‌ایم که فراتر از سال 2040 ادامه دارد و به رابطه دیرینه همکاری با اپل و دسترسی این شرکت به معماری Arm ادامه می‌دهد.»

سخت‌افزار Arm زیربنای تمام پردازنده‌های سفارشی اپل مانند A15 در آیفون 14 و M2 در مک بوک پرو است، زیرا اپل مجموعه دستورالعمل Arm را اعمال می‌کند.

قرارداد جدید اپل با Arm

قرارداد جدید اپل با Arm

این سند نشان می‌دهد که شرکت‌هایی ازجمله اپل، AMD، گوگل، اینتل، انویدیا، سامسونگ و TSMC علاقه‌مند به خرید حداکثر 735 میلیون دلار از سهام Arm هستند. TSMC، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان، گفته است که این هفته تصمیم خواهد گرفت که آیا روی طراح تراشه سرمایه‌گذاری کند یا خیر. با در اختیار داشتن سهام Arm، سازندگان تراشه امیدوارند که بر مدیریت Arm تسلط داشته باشند.

سافت بانک مستقر در ژاپن از زمانی که طرح فروش Arm به انویدیا تحت نظارت قرار گرفت، خود را برای عرضه اولیه سهام این برند آماده می‌کرد. انویدیا نیز در ژانویه 2022 زمانی که مشخص شد این معامله توسط FTC مسدود می‌شود، خرید را کنار گذاشت.

رابطه بین اپل و آرم یکی از طولانی‌ترین رابطه‌ها در تجارت تراشه است. اپل یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در سال 1990، قبل از عرضه کامپیوتر دستی نیوتن، با این شرکت شریک شد.

دیدگاه شما پیرامون قرارداد جدید اپل با Arm چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی