حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 8 گوگل تا 5 سال آپدیت اندروید را دریافت خواهد کرد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

پس از افزایش مدت زمان ارائه آپدیت تا چهار سال برای گوشی‌های سامسونگ و به‌دنبال آن برخی برندهای چینی، جای خالی گوگل به‌عنوان مالک سیستم‌عامل اندروید در این زمینه حس می‌شد. حال، وب‌سایت 9to5Google گزارش داده است که گوگل احتمالاً به‌دنبال افزایش طول عمر دستگاه‌های پیکسل خود است که از سری پیکسل 8 شروع می‌شود و گوشی‌های آینده گوگل با دریافت 5 سال آپدیت اساسی اندروید، در جایگاهی بالاتر از سامسونگ و هم‌رده با آیفون‌های اپل قرار می‌گیرند.

5 سال آپدیت پیکسل 8 گوگل

سامسونگ درحال‌حاضر چهار سال به‌روزرسانی اندروید را برای اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های پریمیوم خود ارائه می‌کند. برخی از گوشی‌های ارزان‌تر سری A و F نیز از این سیاست پیشرو در صنعت برند کره‌ای بهره می‌برند. حتی شیائومی نیز اخیراً با تعهد ارائه چهار آپدیت اساسی برای گوشی Redmi K60 Ultra خود، از سیاست سامسونگ پیروی کرده است.

درهمین‌حال، گوگل تنها سه سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل را برای سری پیکسل 6 و 7 ارائه می‌کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها اما، سری پیکسل 8 خط‌مشی به‌روزرسانی گوگل را اصلاح می‌کند تا «به‌طور معناداری» با تعهد بلندمدت به‌روزرسانی اپل برای آیفون‌ها مطابقت داشته باشد.

پنج سال آپدیت پیکسل 8 گوگل

5 سال آپدیت پیکسل 8 گوگل

آیفون XS که در سال 2018 با iOS 12 عرضه شد، اکنون در صف دریافت iOS 17 قرار دارد. این یعنی پنج به‌روزرسانی کامل در سطح سیستم‌عامل از زمان عرضه این گوشی هوشمند. اگر گوگل همان وعده را برای سری پیکسل 8 ارائه دهد، قطعاً برای خریدارانی که تمایلی به ارتقای گوشی‌های خود هر چند سال یک بار ندارند، مزیت بزرگی خواهد بود.

سامسونگ از زمان عرضه سری گلکسی S21، با ارائه چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل، گوگل را در این بخش شکست داده است. با اقدام جدید گوگل اما، بازار اندروید بسیار رقابتی‌تر می‌شود و شرکت‌های دیگر به‌خصوص برندهای چینی قطعاً پس از آن گام‌‌های بزرگتری برمی‌دارند و شروع به ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر برای دستگاه‌های خود خواهند کرد.

انتظار می‌رود گوگل حداقل از سیاست به‌روزرسانی سامسونگ پیشی بگیرد. این بدان معناست که ما می‌توانیم به‌روزرسانی‌های پنج سال یا بیشتر سیستم‌عامل اندروید را در گوشی‌های آینده گوگل ببینیم. بااین‌حال، جزئیات دقیق وضعیت به‌روزرسانی‌های پیکسل 8 همچنان نامشخص است.

نظر شما درباره دریافت 5 سال آپدیت اساسی اندروید برای سری پیکسل 8 گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی