حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در One UI 6 نحوه نمایش وضعیت حافظه داخلی را پس از سردرگمی فراوان کاربران تغییر می‌دهد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

چند ماه پیش، بحث‌های داغ زیادی در مورد نحوه نمایش وضعیت ذخیره‌سازی سیستم توسط سامسونگ در گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت به‌وجود آمد. یک گزارش نادرست از ArsTechnica ادعا کرده بود که رابط کاربری سامسونگ به‌دلیل برنامه‌ها و سرویس‌های bloatware، از فضای ذخیره‌سازی بیش از 60 گیگابایت استفاده می‌کند، اما درنهایت معلوم شد که این خبر نادرست بوده است. بااین‌حال، سامسونگ اکنون درحال تغییر نحوه نمایش ارقام ذخیره‌سازی و وضعیت حافظه داخلی سیستمی در One UI 6 خود است تا کاربران را از سردرگمی درآورد.

نحوه نمایش وضعیت حافظه داخلی در One UI 6

سامسونگ با One UI 6.0 مقدار حافظه سیستمی را با دقت بیشتری نشان می‌دهد. One UI 6.0 به‌جای گروه‌بندی اختلاف بین فضای ذخیره‌سازی آگهی‌شده و فضای ذخیره‌سازی واقعی در «سیستم»، آن را به‌عنوان «فایل‌های دیگر» نمایش می‌دهد. این باعث می‌شود کاربران اشتباه نکنند که رابط کاربری سامسونگ درواقع 60 گیگابایت فضای گوشی 512 گیگابایتی آن‌ها را اشغال کرده است. این تغییر توسط Max Weinbach مشاهده شد و زمانی که وی گوشی Galaxy S23 Ultra خود را که دارای One UI 6.0 Beta 1 بود بررسی کرد، برنامه My Files حدود 17.56 گیگابایت فضا برای سیستم و 4.98 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای «فایل‌های دیگر» را نشان داد. بخش Other Files نیز چیزی نیست جز تفاوت بین فضای ذخیره‌سازی آگهی‌شده (اندازه‌گیری شده در گیگابایت) و روش واقعی اندازه‌گیری فضای ذخیره‌سازی.

نحوه نمایش وضعیت حافظه داخلی در One UI 6

نحوه نمایش وضعیت حافظه داخلی در One UI 6

به‌عنوان‌مثال، یک Galaxy S23 با حافظه 256 گیگابایتی دارای 238 گیگابایت (روشی که سیستم‌عامل برای محاسبه فضای ذخیره‌سازی موجود استفاده می‌کند) حافظه داخلی واقعی دارد. این تفاوت 18 گیگابایتی قبلاً در System (که حدود 16-18 گیگابایت است) گروه‌بندی شده بود و درنتیجه عددی در حدود 36 گیگابایت بود. اکنون One UI 6.0 ارقام سیستم را با دقت بیشتری در حدود 17.56 گیگابایت نشان می‌دهد. برای مقایسه، پیکسل 7 پرو (که مردم فکر می‌کنند اندروید خالص را اجرا می‌کند) دارای پارتیشن سیستمی در حدود 16 گیگابایت است.

امیدواریم با این تغییر، کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی دیگر از استفاده غیرضروری از فضای ذخیره‌سازی بیش از حد دستگاه‌های سامسونگ شکایت نکنند. One UI 6.0 همچنین بسیاری از ویژگی‌های جدید و بهبودیافته را به همراه دارد، ازجمله نوتیفیکیشن‌سنتر بازی‌طراحی‌شده.

نظر شما درباره تغییر نحوه نمایش حافظه داخلی در One UI 6 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی