حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری پیکسل 8 از برنامه دوربین گوگل با تغییرات عمده رابط کاربری بهره می‌برد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

منبعی مرتبط با وب‌سایت Android AUthority، به‌تازگی اسکرین‌شات‌هایی از تغییر طراحی عمده رابط کاربری دوربین گوگل را به‌اشتراک گذاشته است که احتمالاً در پاییز امسال با گوشی‌های پرچمدار سری پیکسل 8 این شرکت معرفی خواهد شد. آخرین بازنگری بزرگ طراحی برنامه Google Camera در سال 2019 انجام شد، بنابراین جالب است که ببینیم گوگل چه چیزی را برای کاربران پیکسل خود درنظر گرفته است. همچنین از تصاویر فاش‌شده این‌گونه برداشت می‌شود که تمرکز واضحی بر قرار دادن کنترل‌ها در پایین صفحه برای دسترسی بهتر وجود دارد.

برنامه دوربین گوگل در سری پیکسل 8

در نگاه اول، گزینه تنظیمات در بالا صفحه، به گوشه سمت چپ پایین صفحه منتقل شده است. علاوه‌بر ضربه زدن روی صفحه تنظیمات که عمدتاً بدون تغییر باقی می‌ماند و همچنان از همان بالای صفحه ظاهر می‌شد، می‌توانید آن را ازطریق کشیدن صفحه به بالا باز کنید. نوار سیاهی که تنظیمات برگزیده را در خود جای داده است، اکنون محل تعویض بین حالات عکس و ویدیو نیز می‌باشد.

در بخش عکاسی، از آنچه در اسکرین‌شات‌های فاش‌شده قابل مشاهده است، حالت‌های زیر را دریافت می‌کنید:

Action Pan

Long Exposure

Portrait

Photo

Night Sight

Panorama

برنامه دوربین گوگل در سری پیکسل 8

برنامه دوربین گوگل در سری پیکسل 8

برای ویدیو نیز حالات مختلف این بخش بدین صورت است:

Pan

Blur

Video: تعویض حالت‌های لرزشگیر به منوی تنظیمات با گزینه‌های استاندارد، قفل‌شده و فعال رفته است.

Slow Motion

Time Lapse

دکمه شاتر ثابت می‌ماند، اما تعویض بین حالت دوربین اصلی و سلفی اکنون در سمت راست و آخرین پیش‌نمایش عکس در سمت چپ قرار دارد. کلید حالت‌های مختلف زوم نیز در بالای آن ظاهر می‌شود، درحالی‌که سه منوی لغزنده مربوط به نوردهی و تعادل رنگ سفید هنوز در همان موقعیت‌های پیشین خود در لبه چپ و راست هستند.

درهمین‌حال، گفته می‌شود که گوگل درحال کار بر روی Staggered HDR است تا به‌لطف تأخیرهای کوتاه‌تر بین فریم‌ها، فرآیند ضبط را سرعت بخشد و احتمال بوجود آمدن مصنوعات در ویدیو را کاهش دهد. همچنین حالت Segmentation AWB نیز برای اعمال پردازش‌های مختلف در انتخاب بخش‌هایی از صحنه برای دقیق‌تر کردن آن وجود دارد.

درنهایت، Adaptive touch برای جلوگیری از عکس‌های با نوردهی بیش از حد و بهبود عکاسی در نور کم با تنظیم شدت فلاش بسته به صحنه وجود دارد که ممکن است توضیح دهد که چرا این مؤلفه امسال بسیار مهم به‌نظر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی، رابط کاربری جدید Google Camera به‌احتمال‌زیاد پس از عرضه سری Pixel 8 به گوشی‌های قبلی گوگل مانند 7 و Pixel 6 نیز راه خواهد یافت.

نظر شما درباره بازطراحی عمده رابط کاربری دوربین گوگل در سری پیکسل 8 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی